Hoi,
In mijn omgeving woed een felle discussie over het feit of je je kind kan trainen zonder middagslaap te kunnen.
Ik ben van mening van niet.
Hoe komen we op die discussie. Ik heb een dochter van vier jaar. En na de zomer gaat ze naar de kleuterschool. In eerste instantie wilden we haar gelijk in het diepen gooien en haar fulltime laten gaan. maar inmiddels hebben we twee weken geoefend en hebben zowel wij als de juf aangegeven dat het misschien niet verstandig is dat ze gelijk hele dagen gaat maar dat we dit opbouwen in een half jaar. Ze is gewoon kapot na dag drie en dan gaan bij onze toch al pittige en zeer ondernemende grenszoekende dochter de oren op slot en is er s’middag en sávond geen drinken en eten meer in te krijgen om dat ze gewoon te moe is om uberhaupt hier energie voor te hebben/ nemen. Daarbij is de andere 2 dagen niet te houden in de klas puur om te te vermoeid is.
Hierdoor is het zowel voor ons als voor haar niet fijn leven meer. Ze zit niet een keer maar wel vier keer op de strafstoel of komt de bank niet af. Daarbij is het voor haar zeer belangrijk dat ze sávonds op zijn minst een half bord eten eet. Dit om diverse gezondheidsredenen.
Nu krijg ik naar ik aanneem goedbedoelde adviezen over hoe ik haar zou moeten trainen om het zonder middagslaap te doen zoals haar elke keer een kwartier eerder wakker maken haar eerder op bed te leggen enzv.( laatste is bijna niet haalbaar we eten om zes uur en ze ligt er standaard om 7 uur in en slaapt dan klokje rond zelf soms meer. Ook kreeg ik het advies haar dan na school dus om half vier tot half vijf in bed te leggen maar dan heb ik een probleem aangezien ze klokje rond slaapt en dit nodig heeft. Ik krijg haar dan echt niet om 7 uur terug in bed.
Ik heb dit altijd afgedaan als ik vind niet dat dit helemaal af te trainen is. Normaal slaapt ze niet meer dan een uurtje en dat vind ik meevallen soms is het langer maar nooit langer dan 2 uur.
Nu is mijn vraag wat is jullie mening hierover.
groetjes,
lon106
Gewijzigd door - lon1306 op 02 Aug 2009 21:12:26