Kan ik Dion ook al niet meer voor de gek hebben

Dion kan de “r” niet uitspreken. Dit vind ik zo grappig horen (althans nu nog) rood = lood
kroket = kloklet
Marijn = Malijn
enz
Nu waren we laatst bij mijn ouders en toen zei ik tegen mijn moeder ff luisteren wat hij zegt dit hoort zo grappig. Ik zei Dion wat heb jij bij je patat gehad? Een kloklet zei hij. Dus wij lachen ja.
Nu had Marijn gisteren een rode pyjama en ik zei tegen Marijn wat voor kleur heeft je pyjama en hij zei rood. Dion zei ja hij is lood en gelijk daarna zei hij kloklet en hij keek mij echt zo aan van nou dat wil je toch graag horen of niet hah
Dus hij heeft mij door die kabouter, Nu zien of hij het spelletje meespeelt of nu gaat weigeren om iets met de r te zeggen als ik er na vraag.

Whaha geweldig! Wat hebben ze dat snel door he
Zo kon Joey al heel vrieg perfect het woordje magnetron zeggen (terwijl een simpel visje nog diddaa genoemd werd…) Ik wou hem dat eens laten zeggen om aan mijn zwager te laten horen, maar hij weigerde. Toen hij een snoepje beloofd kreeg wou hij het wel zeggen, en daarna heeft hij wekenlang volgehouden om bij elke vraag ‘mag ik een snoepje…magnetron’’ te zeggen!

Groetjes Anouk

Haha hij zal wel gedacht hebben als jij het woordje magnetron wil horen dan zul je hem horen. Ja echte wijsneusjes.
Verbaal is Dion heel sterk en onthoud echt alles, nu heeft hij weer een stop zinnetje “moet even mama” Ik zeg dat waarschijnlijk ook vaak bv met tandenpoetsen oid moet even Dion en dan kun je weer spelen.
Of ja toch zegt hij ook heel vaak. Pff echt een papagaai

haha ja ze zijn behoorlijk slim al op die leeftijd die boefjes! Rico heeft altijd de R wel kunne uitspreken maar hij praat met de harde “G” en de rollende R. terwijl een brabants accent toch eht heel anders is.
ook zoiets aparts!

Hihi, grappig is dat he!
Mijn dochter heeft met bepaalde letters ook moeite (de R dan weer juist niet )

Zo kwam ze laatst opeens heel uitgelaten naar me toe: "die tomaat heeft KAK"
Huuuh?! Duurde ff voordat ik in de gaten had dat ze tak bedoelde. We hadden trostomaatjes…
Tak lukte écht niet om te zeggen, dan maar stok:
Zegt ze de S ‘slurpend’ zeg maar, toen werd het dus: SSSSSssssss…KOK

Dat heeft ze ook wel een paar keer moeten herhalen bij opa en oma enzo

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik zie het al voor me bv Rico met een Gronings accent en woont in Brabant haha
En eh tomaten met kak denk ik aan tomaten met poep hihi. Maar zo moet je soms echt diep nadenken wat ze bedoelen. Vanavond gingen we na het eten nog even wandelen en Marijn vroeg van wat is dat? Ik zei een put, Marijn zei oh een k*t. Marijn zegt ook nog vrij veel woorden verkeerd veranderd 1 letter of maakt er een eigen woord van. Een kam is bv een haretjeskam,

Hihi nou die tomaten met poep… daar dacht ik dus ook aan maar ze bedoelde het echt serieus… dus vandaar dat t ff duurde voordat we doorhadden waar het over ging. En BOOS dat ze dan kan worden als we dr niet verstaan!

Ze zegt ook vaak een J ipv een L, dus ze gaat bijvoorbeeld jekker sjapen, klinkt ook zo grappig!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)