mijn kleine meid van net 21 maand is al sinds 2,5/3 weken weer de hele avonden (klaar)wakker tot 11/ 12 uur! ze slaapt nog wel zo’n 1,5 a 2 uur smiddags. (tussen 12 en 2) nu bedacht ik dat het misschien een idee is om die eraf te halen, maar volgens mij is ze er ook wel jong voor.
Iemand tips?
Kan het slaapje er af?
Gewoon uitproberen! Wil het niet dan wil het niet, en doe je haar de volgende dag weer op bed!
Onze meid word bijna 3, en die gaat een keer of 4 niet op bed, en dan vaak 2 keer weer wel. Helemaal zonder kan ze dus nog niet!
Manderijn
Deze periode hebben wij ook gehad, erg lastig want Tim kon nog niet zonder middagslaap. Maar als hij sliep dan werd het s’avonds vaak pas 10 uur dat hij in slaap viel. Hij was dan niet vervelend ofzo, maar ik vond het niet leuk dat hij zo lang wakker lag op zijn leeftijd.
Wij hebben zijn slaapje toen ingekort naar 1 uur. Eerder wakker maken had echt geen zin, want ik kreeg hem niet wakker. Als ik hem niet wakker maakte dan sliep hij gerust nog 3 uur. Maar dan was hij helemaal klaar wakker.
Ik zou dus eerst proberen haar een stuk korter te laten slapen. Kijken wat ze dan doet s’avonds.
Groetjes,
Sandra
hier sliep ons mannetje smorgens altijd tot 8 uur en nu tot 7 uur of zelfs half 7 tot mama’s grote spijt.
We hebben geprobeerd het middagslaapje eraf te halen maar dan is hij smorgens dezelfde tijd wakker.
S’avonds gaat hij om 19 uur naar bed en slaapt vrijwel direct. als hij later gaat ligt hij lang wakker dus later naar bed is geen optie.
Hoort deze tijd bij de leeftijd van 2,5 jaar?
hoi, bedankt voor de reacties.
Inmiddels slaap onze kleine meid niet meer overdag.
en het gaat een heel stuk beter in de avond en nacht. Dus denk inderdaad dat dat 1 van de grootste redenen was.
Ze is nu meestal rond 8 uur wakker en gaat om 19:00 weer naar bed.
Een enkele keer heeft ze er rond etenstijd nog een beetje moeite mee en ze heeft haar popjes waar de speen aan zit helaas wel even nodig. die had ze nooit buiten bed. Maja dat moet maar even, dat leren we haar wel weer af als ze wat meer gewend is aan dit nieuwe ritme. Gelukkig gaat dat altijd wel snel. Zelf moet ik wel even wennen aan dat ze nu de hele dag wakker is. Geen momentje meer voor mezelf, maja ook dat komt wel weer goed.
alles voor betere avond/nachtrust
groetjes melissa-maria
melissa-maria kers