Kan ff nniet meer

hoi hoi
sorry ma moet ff mijn verhaal kwijt! ik heb al een paar weken de indruk dat ik totaaal geen controle meer heb over stefke,het gaat gewoon van kwaad naar erger hij luisterd echt totaal niet en is zelfs gewoonweg onbeschoft en echt stout… hij is mij volledig aant uittesten tot hoever hij kan gaan… het is zelfs al zo ver gekomen dat de mensen rondom mij zeggen dat ik echt een stout kind heb en er iets aan moet doen ma eerlijk waar ik weet niet meer wat!! hij vliegt hier gewoon door het huis op springt op de zetels als ik zeg dat hij moet stoppen,doet hij net alsof hij me niet hoort,als ik na hem toe ga en probeer op ooghoogte hem uit te leggen dat het niet kanlacht hij me gewoon uit in mijn gezicht. als ik me dan boos maak wordt hij zo boos hij gooit zich dan op de grond en schreeuwd verschrikkelijk hard… zijn eten spuwd hij gewoon uit waar hij staat… als hij zijn zin niet krijgt gooid hij met dingen na me of probeerd me te bijten ,schoppen of slaan. hij doet mt opzet de hond pijn, trekt aan lars… tja gewoonweg hij doet waar hij zin in heeft en echt nisk anders wil hij niet dat hij wordt aangekleed ja geloof me maar dan ben ik dus een half uur bezig met hem toch aan te kleden… hij vraagt een koekje,jkrijgt een koekje bijt er een keer in gooid het op de grond en wil een appel hij krijgt een appel bijt er een keer in en wil een nieuwe koek als ik dan weiger en zeg dat hij eerst moet opeten wat hij heeft dan wordt hij echt hysterisch… ik heb al van alles geprobeerd ma niks lukt op de kamer zetten,in de hoek staan,tik op handen of billen gewoon negeren niks doet wat af… ben echt teneinde raad en voel mij een mislukte mama kan mijn peuter niet aan en heb amper tijd voor mijn baby omdat stef gewoon zoveel aandacht vraagt sorry is een heel verhaal geworden ma moest het ff kwijt!

liefs jessica, &

Pfff…kan me voorstellen dat je dat ff kwijt moest ja
Lijkt me erg heftig en zwaar vermoeiend wat je zo beschrijft.
Het is ook niet niks om daar “goed” mee om te gaan als je ook nog een baby hebt die natuurlijk ook aandacht nodig heeft.

Ik weet ook niet goed wat voor advies ik je moet geven…je hebt al veel geprobeerd zo te lezen.
Het enige waar ik me zelf altijd aan vasthou is die “regel” van: "Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen"
Als hij zich niet wil aankleden?
Prima, dan niet, blijft hij op zijn kamer tot hij zich wel wil aankleden.
Als hij dat dan uiteindelijk wil (is verdraaid saai namelijk als mamma er niet van onder de indruk is ) dan kan je zeggen dat je het goed vind dat hij zich aankleed.
Als hij koek wil en hij spuugt het uit? Niet op letten. Maar ook geen alternatief geven.
En daarna gewoon doorgaan waar je mee bezig was.
Volgens mij, als je dit soort dingen lang genoeg volhoud (net doen alsof dat negatieve gedrag langs je heen glijd) volgens mij vind een kind daar gauw niks meer aan.
Nu krijgt hij nog aandacht als hij stout doet. Maar dan niet meer.
Hij zal merken dat hij dan juist leuke aandacht van mamma krijgt als hij “normaal” zijn koekje op eet etc. etc.
Het lijkt wel een beetje op een soort “machtstrijd” (hebben alle peuters weleens last van Alleen de ene wat meer dan de andere)

Pfff…lang bericht van mij geloof ik
Geen idee of je er wat mee kan maar in ieder geval heel veel succes en sterkte enne…gewoon van je af schrijven hoor!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 16 Nov 2005 19:57:53

Heyyyyyyy mamma, je bent zeker geen mislukte mamma. Een opstandige peuter en een baby tegelijk is gewoon erg zwaar. Dus dat allereerst. Verder was het bij mij gewoon de gang op. Als jij weet dat hij de regels snapt, dan is het 1 waarschuwing en dan zonder blikken of blozen de gang op( het liefst een zo saai mogelijke ). Makkelijk gezegd van me hoor, ben er geen held in zelf, maar ik denk dat je juist nu heel consequent moet proberen te zijn. Heb je enig idee of er misschien iets aan de hand is waardoor hij zich zo gedraagt ? Gedraagt hij zich bij pappa ook zo ? En wat anderen zeggen, moet je een beetje met een korreltje zout proberen te nemen, want elk kind doet wel eens iets stouts en een oordeel is snel geveld. Daarbij is het ene het andere kindje nog niet.
Hopelijk heeft iemand anders nog een super tip voor je, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Sterkte en succes.

Vergat ik nog te zeggen je bent inderdaad heus niet meteen een mislukte mamma hoor!!!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

hihihi verder sluit ik me aan bij bieb ( het negeren ), had alleen effe een eigen baby die nog aandacht nodig had hier.

Gewijzigd door - Assie op 16 Nov 2005 20:27:42

Hihi, wat zijn we weer “eensgezind” vanavond As

Vrij bekend verhaal hoor
Heb hier ook een ventje van bijna 2 rond huppelen die zijn oren niet altijdop de goeie plek heeft zitten
Robin slaat Justin gelukkig niet en we hebben ook geen hond
Ik probeer er zelf niet al te veel aandacht aan te geven als hij stout is
En ik wil niet zeggen dat het altijd werkt hoor
en ik vind ook dat je geen slechte mama bent anders zou je je er niet druk om maken
Dus ff doorzetten meid en hier gewoon ff van je afpraten
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

bedankt voor de berichtjes!! assie; stefke is bij zijne papa vaak rustiger als bij mij,je moet wel weten dat hij dagen rudi niet ziet omdat hij nog werken is,en als hij hem door de week ziet is het ma voor een uurtje… rudi werkt zeven dagen op zeven en heeft dus vrij weinig tijd vor de kinderen…
wat de mensen zeggen is vaakirriterend, die rotopmerkingen van amai dat moest de mijne zijn bah bah… of gelijk daar straks een vriendin van mij zei pff had dat kind van jou allang in een kast gezet (zij heeft niet eens kinderen en woont nog bij haar mama thuis!!) zelfs rudi zegt vaak van dat moet die bij mij es proberen! ja hallo, nu helemaal geen verwijt na hem want hij werkt verschrikkelijk hard, ma zo een opmerkingen hoefd hij niet te maken,doe mijn uiterste best om de kinderen aandacht te geven,het huis schoon te houden,de was en de strijk te doen,en iedere avond een lakkere maaltijd voor hem op de tafel te zetten… de ene zegt dan weer van die kinderen van jou zijn verwend, de andere zegt och dat is een fase negeer het maar gewoon… wat moet ik nog geloven!! wil het gewoon goed doen;mijn kindjes goed opvoeden ma vooral een mama zijn waarbij ze terecht kunnen, blijkbaar heet dat laatste hier bij de mensen uit mijn omgeveing verwennen… eiegnlijk maak ik mij niet eens echt zorgen om het gedrag ma eerder waarom hij het doet… voelt hij zich uitgestoten,is hij jaloers wil hij meer aandacht…

liefs jessica, &

Ik wist wel ( dacht ik nl al ) dat je wel wist hoe het zat, maar ja nu nog er mee leren omgaan.

ja das echt!! hopelijk is et echt maar een fase!! morgen weer een nieuwe dag he!!

liefs jessica, &

quote:
morgen weer een nieuwe dag he!!

Dat scheelt soms een hoop hoor meis
Je zit er nu (terecht) even doorheen maar morgen kan je het weer veel beter aan, wedden?
En ik vind het geen “verwennerij” als je kids bij je terecht kunnen hoor. Zoiets heet liefde en geborgenheid naar mijn idee

Precies, dat onze kinderen bij ons terecht kunnen staat ook hier op nr 1 en misschien dat dat dan in deze tijd verwennerij is, maar naar mijn idee is het dat zeker niet.
Een oordeel over een ander ( zeker als het om kinderen en opvoeden gaat ) is snel geveld, ook ik betrap mezelf erop dat als ik iets zie ik ook wel eens denk "moet dat zo, kan dat niet anders ? ". Gelukkig hou ik dan toch mijn mondje maar want natuurlijk ken je vaak niet het hele verhaal en heb ik dr niks mee te maken (tenzij het te gek is natuurlijk )

ja ben het echt volledig met julie eens… heb er deze nacht met rudi lang over gepraat en hij zegt dat ik het prima doe… heb es goed kunnen uithuilen en dat lucht op… ik ga mij zo ie zo niks meer aantrekken van wat andere zeggen… natuurluijk vindt ik het tof als ze mij tips geven ma geloof me als ik hier (vooral aan mijn schoonfamilie) raadt vraag is het meestal gewoon van je moet beginnen op te treden… zet ik stef dan in de hoek waar ze bij zijn halen ze hem eruit!!b ja dag!! ik ga gewoon proberen met eenmaal waarschiwen en anders apart staan en hem meer te prijzen als hij wel flink is!!

liefs jessica, &

Dat is een goed idee Jessica, zo pakken we Shakira ook aan en het werkt prima
En jij bent de “baas” dus wat anderen zeggen, laat ze maar.
Jij moet je manneke opvoeden.
Succes!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Ten eerste je bent geen mislukte moeder als het even tegen zit en ten tweede, zou het misschien zo kunnen zijn dat hij altijd de nummer 1 is geweest in huis en hij nu zijn mammie en pappie moet delen met de kleine lars. Dan is het natuurlijk niet makkelijk om de aandacht te trekken en dat hij denkt dat ie alleen aandacht krijgt als hij iets stouts doet, dan wordt de aandacht volledig op hem gericht en heeft hij zijn zin, ookal is dat negetieve aandacht. Succes met de kleine dondersteen.

sjemmiepemmie

ja jessica ,het is heel moeilijk opvoeden .maar net wat de andere meiden zeggen is waar .en wat mensen kletsen moet je niet naar luisteren ,het is moeilijk maar jij bent zijn moeder . en je bent gewoon een goede moeder ,en iedere moeder voed zijn kind op op zijn manier ,

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ik heb dan nog geen ervaring met deze leeftijd.
Maar dit is een van de dingen waarvan ik hoop ze niet mee te zullen maken.

Maar als ik het zo lees doe je het gewoon heel erg goed blijven volhouden het zal wel een periode zijn.
en wat ze allemaal al zeggen negatief negeren en postief belonen.

heel veel suc-6 ermee.
Groetjes marianne

zo extreem is het hier nooit geweest gelukkig…
omdat ik zulk gedrag totaal niet tolereer. mijn kids zouden het nooit in hun hoofd halen mama te slaan of iets dergelijks…
ieder zijn aanpak, maar ik vind persoonlijk negeren geen oplossing, dan gaan ze door en door tot je wel reageert, wordt het erger en erger.
mijn kids krijgen straf als ze zich niet netjes gedragen punt. een week geen tv kijken. geen snoep of andere lekkere dingen. naar je kamer. naar bed. en als ze erg vervelend doen een pak op de billen.
krijg altijd overal complimenten dat ik zulke lieve kinderen heb en dat ze zo goed luisteren. ja ze hebben hun streken en vooral de oudste is erg actief en bijdehant, maar ze misdragen zich nooit echt!

Hoi wechtje,

Niets is makkelijker dan negatieve kritiek geven op een ander. Je zou eens stiekem bij hun in de keuken moeten kunnen kijken en zien waar het bij hun aan schort.
Een veilige thuishaven is het beste wat je een kleintje kan geven. Opvoeden kost veel geduld en incasseringsvermogen maar wees consequent en liefdevol. Ook is elk kind anders dus dat wat goed werkt voor het ene kind wil niet automatisch ook werken voor een ander kind. Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen is de manier die ik toepas. Is dat de juiste? Voor mij en mijn kind wel, maar dat wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo werkt. Jij moet je lekker voelen, wat je dan weer overbrengt op je hummels. Kijk je wel eens naar die Eerste hulp bij opvoeding programma’s? Ik haal er wel eens tips uit, misschien een idee. Een ding voorop: Je bent absoluut een goeie moeder. Het feit alleen al dat je dit wil delen met ons geeft dat al aan! Hang in there en betere tijden komen eraan.

Groetjes,
Anne-Kee