wat gebeurt er als de baby in het vruchtwater poept maar je vliezen zijn niet gebroken, dus dat de baby daar nog weken in zit?
kan dit kwaad voor de baby?
xx.Eva.
wat gebeurt er als de baby in het vruchtwater poept maar je vliezen zijn niet gebroken, dus dat de baby daar nog weken in zit?
kan dit kwaad voor de baby?
xx.Eva.
Goede vraag. Ik heb eigenlijk geen idee. Maar volgens mij weten ze dat pas al je water breekt. Anders even googelen???
Groetjes,
Michèle
Hoe kom je hierop dan ?
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Bij mij had mijn zoontje in het vruchtwater gepoept, dat zagen we toen de vlk de vliezen brak thuis. Het vruchtwater was niet helder maar een beetje groenig.
Je mag dan niet meer thuis bevallen maar moet naar het ziekenhuis. Het feit dat de kleine in het vruchtwater heeft gepoept toont dat hij of zij het moeilijk heeft/heeft gehad, en mag dus niet te lang meer op zich laten wachten.
Ik weet ook dat tijdens de zwangerschap baby’s in het vruchtwater plassen en dit water ook drinken, jammie!
Poepen doen ze dus volgens mij niet in het vruchtwater. De eerste ontlasting hoort in de luier te zitten en noem je meconium. Ziet er zwart uit.
Groetjes van Christa
ik heb even gegoogelt maar kan hier niet veel over vinden.
nou ik hoorde vanmiddag allemaal soort belletjes in me buik maar ik had geen krampen dus me darmen waren het niet. dus me vriend maakte een grapje van de baby laad windjes, toen draaide mijn gedachte gelijk naar dit geval. mischien een betje raar maar ik ik wist dat als je vliezen waren gebroken en het was groenig dan moet je gelijk naar het ziekenhuis dus wat als je vliezen nie breken en de baby wel heeft gepoept in het vruchtwater…
ik heb maandag een echo mischien kunnen ze het op een echo zien?
xx.Eva.
Als een baby in het vruchtwater poept hoeft het niet altijd zo te zijn dat de kleine het moeilijk heeft gehad. Beide kinders waren hier ruim overtijd en de eerste had ook in het vruchtwater gepoept. Hierdoor mocht ik inderdaad niet meer thuis bevallen. Het KAN een teken zijn dat je kindje het moeilijk heeft, maar als je kindje over tijd is kan het ook domweg zijn dat hij/zij het kwijt moest omdat hij/zij langer in je buikkie vertoeft. Zoals dus bij mij het geval was.
Op een echo zien ze niet welke kleur het vruchtwater heeft, wel kunnen ze zien of je kindje het nog prettig heeft in je buik en of het niet met moeilijkheden zit.
Natuurlijk wel even naar vragen maandag, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo, de baby ligt gewoon met het hoofdje naar beneden en is al helemaal ingedaald. ook heb ik lekker veel vruchtwater dus dat is ook goed.
antwoord op mijn vraag heb ik ook gehad:
als de baby in het vruchtwater heeft gepoept is dat niet als de baby in je buik blijft zitten maar zodra de baby moet gaan ademen kan het wel kwaad dus daarom moet je in het ziekenhuis bevallen. maar zolang de baby in je buik zit en het heeft gepoept kan het geen kwaad!
gelukkig weer een zorg minder.
dus mocht ik morgen bevallen mag ik lekker thuis blijven
xx.Eva.
fijn voor je meid enne ook lekker dat de kleine al ingedaald is. Twee zorgen minder dus
Nu is het wachten geblazen. Wanneer was je nou weg?? Zodat we ons niet meteen zorgen hoeven te maken
Groetjes,
Michèle
ik ga morgen ochtend weg, ik kan me dan nog wel even melden, en ik ben woensdag avond laat weer terug, dus meld me dan weer een donderdag
xx.Eva.
Spannend Eva. Geniet nog maar even van je rust, straks mag je net als ons aan de bak en je melden op het baby 0-1 jaar forum!
Groetjes!