Kan dat? weer een blaasontsteking?

Fabienne heeft net een kuur gehad voor blaasontsteking, het hielp, geen ongelukjes meer, knapte dus zichtbaar op maar NU?
3 dagen later hetzelfde probleem, vele plas ongelukjes … ze zegt ook steeds auw te hebben in haar buik, vlak naast haar navel, rechterkant. Eet minder maar is ook (nog steeds) verkouden, al een week of 4.
Morgen toch maar weer een plasje brengen …
Zaterdag heeft ze nog met koorts op de bank gelegen …

(her)kent iemand dit? …

Ja hoor, kan dat ze weer een blaasontsteking heeft. Als die veroorzaakt wordt door een bacterie die resistent is tegen de kuur die ze gehad heeft, dan kan ze makkelijk weer een blaasontsteking hebben.

Gewoon even laten checken.

En als het weer een blaasontsteking is, desnoods door laten verwijzen naar de kinderarts. Onze jongste had toen ze 2 was 2x in een half jaar een urineweginfectie en het beleid van onze huisartsen was in dat geval: door naar de kinderarts voro meer onderzoeken.

En dan checken ze met röntgen en echo of de urinewegen technisch in orde zijn. Kan namelijk zijn dat er ergens een defect zit (urine die terugstroomt naar de nieren bijv.).

Groetekes, Sje

En laat ook even checken of ze een blindedarmontsteking kan hebben, gezien die pijn rechts van haar navel.

Groetekes, Sje

Dank je wel!

Hai,
Hebben ze bij Fabienne wel een kweek gedaan? Minke heeft een kweek gehad toen ze haar blaasobtsteking had en na een week kwam daar uit dat ze de juiste kuur had gekregen voor die betreffende bacterie ( e-coli). Ze had amoxicilline-clavulaanzuur gehad oid als kuur, 7 dagen 3 x per dag een lepeltje ( 2,5 ml).
Ik zou je adviseren om een kweek te vragen mocht het toch niet goed weg zijn, dan weten ze zeker dat ze het juiste krijgt nu. vervelend voor Fabienne!
Wij moeten morgen met Minke naar het VU voor een echo en een mictiecystogram. Ik zie er best tegen op want ben bang dat het cathetertje plaatsen erg naar is voor Minke. Maar wat moet voor haar gezondheid, dat moet. En het maar beter duidelijk zijn als er wel wat qua aanleg niet helemaal klopt, want dan kan ze daar voor worden geholpen. Ik zou als ik jou was ook een verwijzing vragen, want dan weet je zeker of er anatomisch niets mis is ( of wel en dan kan er wat aan gedaan worden). Het is niet leuk allemaal, ik weet er alles van.
Hoop dat Fabienne snel opknapt.
groetjes!

Fabienne heeft ook amoxicilline-clavulaanzuur gehad. Vanmiddag gaan we naar de HA.

Gisteravond had ze acute pijn in haar oor … Ik was zelf niet thuis maar mijn man had zelfs de HAP gebeld … met 1,5 paracetamol, neusspray en hoofd eind omhoog, verzachtte het … nu gaat het wel maar merkbaar is wel dat ze niet in orde is …
We wachten het maar af tot vanmiddag.

Nou wat sneu voor haar. Goed dat je vanmiddag naar de HA gaat!

dat kan inderdaad! Ik heb zelf een aantal jaren geleden in 3 maanden tijd, 4 keer een kuur gehad. Daarna overigens nooit weer gehad, maar op dat moment heel vervelend.
Sterkte ermee!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Linette1@ Hoe is het gegaan met Minke? Viel het mee?

Nu 3 urinetestjes verder … een testje op de kweek laten zetten … Heb de spullen net opgehaald bij de HA. Dokter heeft haar onderzocht maar kon niets verontrustends vinden dus nu maar even een plasje op de kweek.

Fabienne een luierbroekje aan gedaan. Anders is het gen doen. Soms plast ze op de wc het laatste beetje of heeft ze een wat grotere plas. Nu had ze ook in haar pamper gepoept. Heel raar hoor! Zo ken ik haar echt niet …

Ik moest/moet haar wel 3x pr dag een paracetamol geven omdat ze zichtbaar niet lekker is. Heel langzaam aan begint ze iets meer te drinken te eten, wat het nu is ???

De onderzoeken zijn erg meegevallen, alleen was het wel een lange dag voor Minke en voor ons. We waren er half een en vier uur pas klaar.
Uit het mictiecystogram kwam dat Minke helaas ook aan een kant ( lees aan een urineleider) reflux heeft graad 2, dat is een milde graad. De dokter ( dezelfde die Neeltje mijn jongste dochter hiervoor behandelt) zei dat er bij Minke in principe niets aan hoeft te worden gedaan. Behalve als ze toch steeds blaasontsteking krijgt, dan krijgt ze onderhoudsantibiotica tot ze eroverheen is gegroeid. Gelukkig was de echo van haar nieren helemaal goed. Conclusie voor ons: balen dat ze het toch ( ook) heeft, maar het ziet er mild uit en gaat hopelijk en volgens de dokter waarschijnlijk vanzelf over.
Hoe is het nu met Fabienne, is ze alweer opgeknapt?

Hopelijk gaat het vanzelf over. Betekend dit dat minke af en toe plasongelukjes heeft? Ze een luierbroekje draagt?

Fabienne eet inmiddels weer een beetje, drinkt iets meer, … ze is nog niet de oude. Ikheb haar een luierbroekje aan gedaan. Ze doet deels op de wc en deels in het broekje, soms is ze te laat … ook haar ontlasting is 50/50 … soms broekje, soms wc … alles ruikt ook enorm ?! Ik vraag m dus af of er meer aan de hand is of ze (ook) een terugval heeft wat betreft zindelijkheid. Anders probeer ik er maar niet te zwaar aan te tillen, heeft niet veel zin. Ze is afwisselend zeurderig, hangerig maar ook levendig, speelt dan weer fijn … we zien het wel!

Nee Minke is al ruim een jaar goed zindelijk en sinds haar 3-e ook s nachts. Alleen dus pas niet toen ze die blaasontsteking had,… dat was ook voor mij reden om het te checken. Net als bij Fabienne dus eigenlijk. Maar wat raar dat ze wel steeds ongelukjes heeft nu, natuurlijk wel fijn dat haar plas gewoon goed was. In de gaten houden maar dan… wat je natuurlijk doet!
groetjes