Kaitlyn naar het cb geweest

vandaag was het zover de laatste concult bij het cb.

kaitlyn is in lengte te veel gegroeit:w ze is nu 105.5 en in der gewicht net op de onderlijn 14.7. hoe kan dat eet ze wel word er dan gevraagt nou mevrouw smorgens 2 beschuitjes,smiddags 2 volkoren brood en savonds 5 aardappels en flinke schep groente en dan nog fruit ooohhhhhh ff stil ja dan eet ze genoeg … beweeg ze veel uuhhhhh ja oohhh dan leg het daaraan grrrrrr

maar goed verder deed ze alles goed zelfs het natekenen en bouwen dus ze is goed gekeurd hahahha.

en ja daarna de prikjes helemaal voorbereid nou meis in beide armpje een prikje,zegt ze doodleuk ze krijgt er 1 want die van de kinkhoest is landelijk op ja ho ff ze heeft kinkhoest gehad en wil nu wel geent hebben,ben veels te bang dat ze het weer krijgt en om me heen hoor je al weer veel over kinkhoest.

hoefde me geen zorgen te maken,die ze gehad heeft krijgt ze niet meer je heb heel veel varianten ja best dacht ik grrrrr

maar in januari krijgt ze weer een oproep om die prik te halen.

en ja dan ben je al weer een half uur verder,maar ze heeft niet gehuild ze piepte ff dat ze het niet fijn vond.

dus dit hebben we weer gehad nu januari maar afwachten en echt hoor ben er niet blij mee

Hoi Bianca,

Hè, wat irritant dat ze die kinkhoest prik nou net niet op voorraad hebben!
Hopen maar dat ze het tot januari niet nog een keer krijgt (vast niet).
Maar kan me voorstellen dat je ervan baalt hoor!

Maar wat is ze inderdaad lang zeg, in verhouding tot haar gewicht.
Ze stellen wel altijd dezelfde, standaard vragen hoor, vind ik (eet ze wel goed? Beweegt ze veel?)
Nou ja, ze is in de groei moet je maar denken.
Wie weet heeft ze wel even een groeispurt gehad en gaat ze nu haar gewicht “inhalen” als je snapt wat ik bedoel.

Enne Kaitlyn???
Ik vind het HARTSTIKKE knap van jou dat je niet eens gehuild hebt tijdens de prik.
Jeeee, wat een grote meid al zeg!
Knuffel van mij hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 26 Oct 2004 15:33:55

zo, lange dame! ach, dat gewicht komt er wel bij, en misschien niet, maar veel te dun is ze niet toch?
ieder geval fijn dat ze daar weer effe vanaf is, alleen idd jammer dat ze nog een keer terug moet voor die kinkhoest, vervelend dat dat op is zeg, geeft hoop extra gedoe.

groet
Mo

Hoi Bianca.
Jeemig zeg.Die dochter van jou is echt lang!!!
Niels was krap 1 meter bij zijn laatste controle.(dus met 4 jaar)
Wel jammer dat ze al zo groot is…kan ze niet meer gratis in plopsaland(geintje).
Ga je die prik in jan. nou wel weer halen?
Je zei zelf al dat Kaitlyn al kinkhoest had gehad…nou dan zie je toch dat die prikken niet werken?
Maar ja .Ik laat Niels en iris ook gewoon inenten hoor…je weet maar nooit he!
Groetjes Eljada.Mama van Niels, ruim 4 en Iris ,bijna 2)

Gefeliciteerd met de goedkeuring!

Balen dat ze nou weer een keer terug moet komen voor de prikken, reken maar dat ze in januari nog weet wat er in oktober is gebeurd! In januari dus een landelijke inenting. Komt voor ons ook slecht uit, want Jens moet in december en zal dus ook maar 1 prik krijgen en moet dan een maandje later (nog minder tijd om het te vergeten) weer.

Even nieuwsgierig, omdat Jens dus ook over circa 1 maand moet: wat moeten ze natekenen? Ik ben zelf namelijk niet zo’n tekenaar en doe ook eigenlijk nooit van dat soort (knutsel) dingen met hem. Op de psz tekenen ze natuurlijk wel eens, zal ie daar voldoende van leren?

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ga toch alvast met Jens oefenen

Het is ook eigenlijk nooit goed als je het cb hoort.
Nicky was eind september nog eens geweest om extra gekeurd te worden,hij is nu dus 1m21 en 20 kilo.
Hij weegt dus te licht omdat hij zo lang is.
Ik loop nu met Nicky bij de kinderarts en ze hadden ook pols/handfotoos gemaakt.
Hij groeit nog steeds te hard,over een half jaartje moet ik trug komen.
Dan hoor ik wat ze verder gaan doen.

Ook is Nicky de allerlangste in groep`1 en 2.
Want Nicky zit in combinatieklasje 1/2.
Het is wel lastig want ik krijg nog steeds te horen van kan hij dit of dat nog niet?
Dan zeg ik ja is hij is groot en net pas 4 jaar dus hij hoeft dat nog niet te kunnen.
Dan is gelijk de discussie over.

Groetjes Bibi

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Gewijzigd door - Bibi op 28 Nov 2004 09:01:14

Da’s inderdaad lang, 1,21 meter terwijl je net 4 jaar bent.
Lijkt mij ook best frustrerend dat mensen dan automatisch verwachten dat hij al méér kan.

Heel veel succes en ik ben benieuwd wat de kinderarts over een half jaartje zegt.

Groetjes, mamma van Stephan

idd lang dylan is nu bijna 8 en is tussen de 125 en 130 in

ja daarom moest ik naar de kinderarts toe.
Hij was eind september gemeten en was precies 1m21 nu weet ik dat hij gegroeit is en hij blijft te hard groeien.
Daarom moet ik om het half jaar trug blijven komen.
Hij is nog eens tegen de meetlat gezet en kwam nu uit op 1m23.
Zie trots op mijn kind.
Daar staan die fotoos.
Ik vind het zo zielig voor hem,de meeste ouders die hem niet kennen geven hem kommentaar als hij aan het stoeien is met zijn leeftijdgenootjes.
Dan zeggen ze zachtjes hij is klein en jij bent al zo groot.
Dan zeg ik ja hij is ook maar net 4 jaar geworden hoor.
Maar pappie is erg lang dus hij heeft het niet van een vreemde.
Dan kijken ze me ongeloofwaardig aan,

Maar ik heb de oplossing gevonden:
Het groeiboekje van cb en ziekenhuispapieren van kinderarts mee nemen waar ik heen gaat met mijn kind.
Als ze dan niet geloven dat hij pas 4 is kan ik het bewijzen dat het wel degelijk zo is.
Hij zegt al als hij met een kindje speelt:ik ben pas 4 jaar wil je met me spelen.
Dus ik denk dat hij het zelf ook niet zo leuk vind.

Maar ja het went.
Groetjes Bibi

Gewijzigd door - Bibi op 30 Nov 2004 16:36:38

Behalve die ellende met groeipijnen, heeft ie ook nog dat mensen hem soms in zijn nadeel te oud inschatten. Wat moet dat allemaal moeilijk te begrijpen zijn voor hem.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

ja dat denk ik zelf ook.
Hij is er soms onzeker door.
Hij zegt vaak ook van mam ik kan niet met dat jongetje spelen want die mama kijkt mij raar aan als ik met haar kindje speelt,en het viel me ook idd op.
Vandaag in de speeltuin maakte ik ook wat mee.
Hij ging met kindjes van 4,5 en 5 spelen.
Gingen die moeders kijken en met me praten en zeiden speelt hij niet met zijn eigen leeftijdgenootjes,waarop ik zei hij speelt altijd met leeftijdgenootjes alleen hebben ze het niet van mijn kind door.
Hij is net 4 en in groep 1 en 2 zitten gewoon kindjes van eigen leeftijd hoor.
Nicky is de jongste nu nog in de klas in groep 1.
15 december komt er weer een kindje bij in groep 1.
Zeggen ze dat meen je niet we dachten dat hij al ruim 6 was,nou je kon me weggooien.
Ik zei al ja hij is erg groot voor zijn leeftijd maar hij blijft mijn kleine lieverd hoor en hij is net zo als andere kindjes van net 4.
Alleen ruim 2 koppen groter.
maar net zo lief en speels.

Ik ga maar eens kijken of er een site is waar ouders met lange kindjes informatie kunnen krijgen hoe hiermee om te gaan.

Misschien zitten er nog goeie tips tussen.
Het valt niet mee hoor,ook elke keer het ziekenhuis in en uit.
Op school vind de juf het ook soms rot,want sommige kindjes willen niet met hem spelen omdat hij zo gezegt weer te groot is terwijl hij de jongste is van de klas,begreep ik ook niets van maar goed het komt allemaal wel goed.
Ik hou niet minder van hem hoor.
Hij is gewoon mijn lekker ventje waar ik trots op bent wat er ook met hem is.

Groetjes Bibi