Kadootjes...hoe doen jullie dat?

Even een vraagje.
Morgen gaan we naar iemand toe en voor dat dochtertje hebben we een klein kadootje meegenomen.
Gewoon als aardigheidje (dus niet voor een verjaardag ofzo).
Nou is Stephan helemaal gek op kadootjes en ik zat me af te vragen:
als ik morgen dat kadootje aan dat meisje geef wil hij vast ook een kadootje hebben.
Hij begrijpt er vast niks van.
's middags gaan we dan ook nog eens naar een verjaardag waar er dus weer een kindje een kadootje van ons krijgt.

Nou weet ik wel dat hij moet leren dat hij niet standaard een kadootje krijgt wanneer een ander dat krijgt.
Maar hij is nog wel klein!
Hij is dus 2,5 jaar en ik vraag me af of hij het wel begrijpt.

Kijk, dat van die verjaardag…daar twijfel ik niet over. Daar hangen ook slingers en ballonnen enzo. Dat is vast makkelijker te begrijpen voor hem en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om dan Stephan ook een kadootje te geven!

Maar 's ochtends met dat meisje…
Vind het aan de ene kant een beetje zielig voor hem omdat ik bang ben dat hij er helemaal niks van snapt en zich daardoor “achtergesteld” voelt.
Maar ja, aan de andere kant…hij moet het ook leren.

Jemig hé, misschien denk ik wel veel te moeilijk!!

Maar toch zou ik graag jullie mening willen weten.
Hoe doen jullie dat met jullie kids???

Groetjes, Bianca

stephan is 2.5 jaar, die vind het ook hartstikke leuk te geven hoor! Zeg je gewoon kijk hier is kadootje voor miep, dat mag jij geven en dan mogen jullie samen uitpakken… opgelost

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Hoi kim,

Daar had ik ook al even aan zitten denken, of dat zo zou werken.
Denk dat ik dat inderdaad maar doe.

Groetjes, Bianca

Ik ging vorige week naar een verjaardag van een achternichtje van Lisa en dat meisje werd 1. Nu heeft zij ook nog een ouder zusje rondlopen en ik heb nog gedacht om een kadootje voor haar mee te nemen maar heb het toch maar niet gedaan. Later had ik het er nog even met de ouders erover en zij waren blij dat ik dat niet gedaan had. Dat oudere zusje moet leren dat niet alles voor haar is.
Ik geef Lisa ook niet elke keer een kadootje als we bij iemand op bezoek gaan en een kadootje voor dat kindje meenemen. Ik ben zelf van mening dat een kindje moet leren dat ze niet elke keer een kadootje krijgen. Anders is het straks ook niet leuk meer om een kadootje te krijgen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Poeh moeilijk, we hebben een situatie meegemaakt als mijn neefje nu 5 jarig was moest zijn zus nu 7 ook kadootjes.
Daar zijn we nu afgestapt omdat het andersom ook niet gebeurt…
Maar een kadootje geven omdat een ander 1 krijgt, nee dat vind ik niet ok. Probeer het hem uit te leggen en als hij het begrijpt haal later eens een aardigheidje voor hem…
Beetje chaotisch, sorry is nog vroeg

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Hoi,

Stephan heeft zelf het kadootje gegeven en dat ging prima hoor!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

Dat is toch hartstikke mooi dat hij heet begrtijpt!! We snappen wel dat je je er zorgen om maakte en dat het dan zo afloopt.
Dat zie je dan altijd zo…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

ik laat tanja ook altijd de kado geven mits het breekbaar is dan doen we het samen en dat hartstikken goed

gr marielle