Kachel aan/uit?

Hoi,

Wij laten de kachel aan bij Anne op de kamer.
Het is nu 18 gr.
Ik las op internet dat het beter is om de kachel uit te laten want
dan slapen ze langer.
Anne werd smorgens altijd wakker met koude handjes en wangen,
nu met kachel voelt ze heerlijk warm aan.
Jullie hebben dit probleem vast ook dat ze koud aanvoelen smorgens.
Wat doen jullie? Kachel overdag en snachts aanlaten of uit?
O ja, Anne heeft een slaapzak met mouwen en een dun dekentje eroverheen.

Groetjes Heleen

Koude handjes, voetjes en wangen zegt niks over of ze het werkelijk koud hebben. Dus dat is geen graadmeter, dat moet je buiten beschouwing laten.

Onze jongste ligt in een pyjama met een rompertje lange mouw eronder en een mouwloze slaapzak en ze snurkt de hele nacht door! En ook zij wordt weleens wakker met koude handjes en of voetjes.

Het is helemaal niet goed om echt met de verwarming aan te slapen. Tenminste niet als het daardoor warmer wordt dan 18 graden.

Groetekes, Sje

hier ook geen verwarming aan.
Lieke ligt met romper en pyama in mauwloze slaapzak en daarover haar dekentje.
Ook zij heeft koude handjes omdat die boven de dekens liggen maar verder heerlijk warm!
Je kunt beter in het nekje voelen als deze lekker warm is is het prima!!!
Zou geen verwarming aanzettene is alleen maar verwennerij.

groetjes Gytha

doe t heel soms, als het echt fris is op zn kamertje. Die ligt op de tocht, en we wonen wel in een nieuwbouwhuis, maar toch kan t daar echt koud worden. Als ik zie dat de temperatuur laag is doe ik hem even aan tot 18 graden, dan snel weer uit. Als Thije niet in zijn kamer is, dan doe ik het schuifje open, zodat er lekker frisse lucht naar binnen kan. Ik ben zelf echt een koukleum, dus ik snap dat je anne lekker warm wil hebben!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Je kunt beter een extra dekentje of een kruik geven dan de kachel aan te zetten. Joep slaapt ook op een vrij koud kamertje (hij zit op de hoek bij een buitenmuur), vaak doe ik als ik hem er uit haal voor het voeden even de kachel aan zodat het tijdens het verschonenen niet zo koud is maar daarna snel weer uit hoor!

Hoi,

Ja, ik ben ook een echte koukleum.
Heb ook altijd sokken aan in bed. Met koude voeten kan ik niet slapen.
Lig ook altijd ver onder mijn dekbed.
Maar als t nu straks hard vriest, dan laten jullie de kachel ook uit?
Anne is nu verkouden dus lijkt me niet goed om hem nu uit te doen.
Of kan dat geen kwaad zonder kachel?
Wij hebben zelf geen kachel op de slaapkamer.
Mijn man en ik warmen elkaar wel. Alleen die koude voeten wil hij niet
tegen zich aan, vandaar de sokken,

Groetjes Heleen

hahaha

ben dus niet de enige met vissenbloed.
Ik slaap ook met dikke sokken, anders slaap ik geen oog.
Zou gewoon zorgen dat het niet te koud is nu anne verkouden is, maar ook niet te warm. En als ze op is lekker haar kamertje luchten.
Lieke begint ook een beetje te hoesten een droog hoestje maar heeft er geen last van.
Hopelijk blijft het bij die droge hoest!!!
Beterschap met je kleintje, het heest echt!!!

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Ja, Anne is nog flink verkouden en houd ook geen melk binnen.
Er kwam een flinke slok uit.
Gaan vandaag even langs de dokter.
Is verder wel levendig en had ook geen koorts.

Groetjes heleen

Hallo

Onze zoon werd ook altijd met hele koude handjes enzo wakker, gebruikte dekens en die lagen overal en nergens (nogal een drukke kerel)
Nu heb ik een dekbed (CB zal wel zeggen… haha) maar in ieder geval het is nu lekker warm en hij slaapt de hele nacht door.
Ik heb dus ook geen kachel aan op zijn kamertje…

Groetjes Trynke

Hallo Heleen,

Wij hebben de verwarming wel aan op Cloé haar kamertje. Wel met thermostatische kranen, we zien dat het er dus niet warmer wordt dan 18 à 20 graden. Anders kom ik 's morgens op haar kamertje en is het soms nog maar 15 graden, wat echt wel koud is… Ons meisje hier ook goed verkouden geweest. Het is wel zo dat het beter is voor je kleintje om in een niet verwarmde kamer te slapen, zeker als ze wat ziekjes zijn. Maar niet verwarmd is rond de 18 graden. Dus hier toch met verwarming een niet verwarmde kamer… De thermostaat in de woonkamer gaat 's nachts wel op 17 graden, dus echt te warm kan het niet worden op ons meisje haar kamer.

Groetjes en hoop dat anne snel weer helemaal beter is!

Tamara

Hallo Tamara,

We hebben vandaag de kachel uitgelaten en het was
niet echt koud op haar kamertje.
De zon heeft ook nog geschenen vandaag.
Anne is nog steeds aan het hoesten, maar het word wat minder.
Drinkt nog steeds 150cc en nog geen groente/fruithap.
Is verder wel vrolijk en tierig.
Ik was gisteren beroerd uit mijn werk gekomen en heb de hele
nacht overgegeven.
Wij krijgen elke dag soep op het werk en die kwam er weer uit.
Vanmorgen wat langer op bed gelegen.
Anne was om 5 uur wakker dus mijn man mocht haar fles geven.
Anne was pas om kwart over 7 moe. Dus lekker lang kunnen spelen
in de box.

Groetjes Heleen.

Hoi,

Wij zetten de kachel nu wel aan op Annes kamertje want het
was 13 gr.
Dit vindt ik toch wel wat fris.
Ze had echt hele koude handjes.
Nu is het 18 gr en is het prima.
Overdag hebben we hem niet aangehad want de zon scheen lekker
vandaag.
Alleen nu heb ik hem net aangezet.

Groetjes heleen

Goedemorgen,

Wij hebben de verwarming op Fréderique’s kamertje wel aan staan (hij staat op 18 graden). Maar overdag hebben wij beneden de houtkachel aan, zodat de verwarmoing niet aanslaat (is niet apart op haar slaapkamer te regelen). Nu zetten we de deuren naar boven open en het blijft bij haar toch 18 graden. Voor de rest heeft ze een slaapzakje aan met lange mouwen en ligt onder twee dekentjens. Het slaapzakje heeft ze aan omdat ze zich nogal omhoogwerkt (wat nou bedje kort opmaken !!!) 's nachts. Handjes zijn wel koud, maar voor de rest is ze lekker warm.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Brrrr het wordt nu toch wel erg koud he buiten?
Vorige week werd Joep telkens huilend wakker midden in de nacht. Ik heb hem even getempt. omdat ik dacht dat hij koorst had maar wat bleek? Hij was te koud voor het eerst in zijn leventje!!! Hij was maar 36 graden!
Snel een kruik gemaakt en even lekker bij mij genomen totdat hij weer lekker warm was. Voelde me helemaal schuldig, zelf slaap ik ook niet lekker als ik koud ben…
Ben toch wat ‘te hard’ denk ik hoor, dus nu is het gewoonte om de kachel een beetje aan te zetten standje 1 en 's nachts lekker een kruik mee.

Hier vanmorgen ook koude handjes en voetjes. (ze is er niet wakker van geweest hoor)
Ik leg er vannacht maar lekker een kruikje bij.
Kan geen kwaad met deze kauw brrrrrrrrrrrrrr
Wij hebben tenslotte ook het electrische deken aan, want met kauw slaap ik geen oog.
Hoop dat de winter zo voorbij is hahahah wij zijn echt geen winter mensen!!! BAH

groetjes Gytha

Hoi hoi,

Wij wonen in een redelijk oud huis (gebouwd in 1963 geloof ik) en hebben in de slaapkamers niet eens verwarming!!! Dus geen keus, we hebben wel zo’n verrijdbaar kacheltje, maar die stinkt zo als die aan staat. Dus geen verwarming op Tigo z’n kamertje, wel altijd lekker lange mouwen en een slaapzak met lange mouwen, een laken en een dubbel gevouwen deken. En daar slaapt hij prima in.
Toen we hier kwamen wonen hebben we gelukkig wel dubbele beglazing genomen, anders zouden de ijsbloemen op het raam staan 's morgens.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi,

Ik doe als ik naar bed ga de verwarming aan bij Puck. Is het lekker 17,5 graden. Als ik dit niet die wordt het niet warmer dan 13 graden. Dat vind ik wel wat koud.

Groetjes Loes

Hoi,

Is oud toppic, weet ik, maar zocht hem even op bij zoek.
En ja hoor gevonden wat ik zocht.

Wij hebben boven geen verwarming en het is echt fris boven.
Ik merk wel dat als ik de kachel even aanzet voor het slapen gaan dat mijn zoon dan niet zo snel in slaapt valt.
Kan dan wel een uur kletsen/zingen in bed.
Onze dochter wel, die slaapt direct.
Denk dat ik maar geen voorverwarmde kamer meer geef.

Heben jullie de kachel wel aan of eventjes? Of misschien zelfs een kruik mee naar bed voor jullie kindjes?
Ben benieuwd!

Groetjes lisan

wij hebben hier op de dag wel de verwarming aan, ook in Lindsey d’r kamer (alleen niet bij ons in de slaapkamer) hij staat ook nooit zo hoog, meestal 20 graden. wanneer wij naar bed gaan gaat de verwarming helemaal uit. moet wel zeggen dat de verwarming bij Lindsey ook niet voluit aan staat, maar net een tikje. het wordt eigenlijk niet warmer dan 19 graden in d’r kamer.
zij vind het heerlijk en slaapt er echt wel beter door dan zonder.
het is heel vreemd maar zij slaapt dus voor en wij achter en bij Lindsey in d’r kamer is het dus kouder dan bij ons in de slaapkamer. het scheelt toch iets van een graad of 2.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers