Jurk voor het feest gekocht

De meesten van jullie weten onderhand wel dat mn man en ik in mei een feest geven naar aanleiding van ons trouwen in juli 2008. Ik wa sdestijds zwanger en niet in the mood voor een groot feest, maar nu wel!

Ik ben afgelopen weekend naar Arnhem geweest om een mooie jurk te kopen. Ik vond het heel spannend en ben eigenlijk niet zo’n jurkenmens dus was heel benieuwd. Ik kreeg de jurk van mn schoonmoeder (echt een heel groot kado want die dingen kosten een vermogen).

Ik wilde geen witte jurk en ook niet het trouwjurkmodel, verder dacht ik: We zien wel. Uiteindelijk is het een paarse jurk geworden die uit twee delen bestaat. Strapless en lang. Met mooie ivoorkleurige schoentjes, dat zijn wel echt trouwschoenen. Hij is met wat plooien om mn heupen, maar niet echt een sissi model. Dat wilde ik ook niet, maar als ik nu terugdenk aan hoe die zat, heb ik het idee dat het echt een vormloos ding is. Ik ben sowieso absoluut niet gewend om mezelf zo in de spiegel te zien, of als ik omlaag kijk, Nu ik weer thuis ben, heb ik er echt een beetje naar gevoel over.
Maar alles is betaald, hijnis helemala op mn maat gespeld en volgende week haal ik em op.

Ik zal er wel gewoon aan moeten wennen, maar heb helaas niet het prinsessengevoel waar ik op hoopte. Misschien ligt het wel gewoon aan mn figuur… Ik voelde me er niet echt heel mooi in. Misschien had ik wat corsetachtige kwalitieten verwacht van de jurk…

De rest (mn moeder en schoonmoeder en de dames in de zaak) waren echt lyrisch over de jurk en ik vind em ook wel mooi, maar nou ja, zo statig enzo…

Ik snap dat jullie hier weinig mee kunnen, maar het is zo’n gevoel dat ik toch even graag van me afschrijf. Dus bij deze…

Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat het allemaal meevalt als hij helemaal is ingemaakt en aangepast is aan mijn figuur. Hij was ook wel wat te groot. Het voelde een beetje als een verkleedpartijtje.

Ik moet ook sieraden erbij kopen. In die winkel kostte een leuk kettinkje al 150 euro’s, dus die haal ik zelf wel in de kleur erbij!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat spannend een trouwjurk kopen. Zoals je het opschrijft klinkt ie erg mooi!!

Jammer dat je je toch wat onzeker voelde in de jurk. Misschien moet dat idd nog even komen. Ik ben zelf ook helemaal niet zo’n jurkenmens & het lijkt me idd wel wennen in zo’n jurk.
Maar als je onzeker over de jurk blijft zou ik hem wel nog een paar keer passen hoor, je moet er op je trouwdag natuurlijk wel lekker in voelen. Het is tenslotte jullie dag. Je kan dus altijd nog een keer naar de winkel toegaan.

En ik weet zeker dat het alweer heel anders zit als hij op jou maat is gemaakt, en dan met mooie schoenen en sieraden en je haar mooi.

Ik weet nog dat ik mijn jurk al een keer gezien had voordat ik ging trouwen. Dus toen ik ging trouwen ik naar die zaak toe en ja hoor hij was er nog en net zo mooi als in mijn gedachten. Toen gekocht… op maat laten maken etc. Hoe dichter ik bij de bruiloft kwam hoe onzekerder ik werd… ik ging mega hard twijfelen over alles. (dit schijnt normaal te zijn )… dus maak je niet te druk het hoort erbij en je steelt de show straks dat geloof ik zeker! Paars is helemaal top !!!

Lilypie In verwachting Ticker

Precies wat saro zegt jij bent onzeker en das normaal als je niet gewend bent om (dit soort) jurken te dragen. Wat je als zegt hij was ook te groot en je bent het niet gewend.

Eigenlijk had je even moeten vragen of iemand een foto op een digitale camera had willen maken dan zie het je het uit een andere hoek en dan is het perspectief heel anders.

Wel mooi hoor paars en dan moet die ivore schoentjes. Ik ga 1 mei jurken kijken om een ideeen op te doen. mijn ma gaat mijn jurk maken, maar ik moet wel weten wat natuurlijk

Groetjes,

Michèle

Oh Liske, wat romantisch! Een gaaf feest ook nog! paars is mijn lievelingskleur, dus ik weet zeker dat ik je jurk mooi zou vinden! Laat je 'm tegen de tijd dat het feest is geweest aan ons zien? Ik vind wel dat je je erg 100% lekker in moet voelen, dus als je na het op maat maken niet helemaal tevreden bent, moet je gewoon nog eens goed kijken en 'm zo laten maken dat 'ie echt letterlijk voor jou is gemaakt! Ik ben zelf juist echt een jurkenmens, ik voel me juist weer niet zo lekker in bv een spijkerbroek. Zo heeft ieder een eigen smaak. Maar het wordt vast een prachtig feest in een prachtige DRESS!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Michele: heb je al een beetje een idee wat je wilt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dank voor de lieve reacties! Gister belde mn moeder om te zeggen dat ze steeds aan mij die jurk moest denken en dat ze me zo mooi vond en trots was dat ik haar dochter ben… slik… lief he!!?

Zal allemaal dus wel meevallen. Na het feest komt er vast een mooie foto van mij en mn mannetje op hyves.

@Rainbow: ik loop het liefst iedere dag in spijkerbroek! Zeker in de winter. En zwierige zomerjurkjes vind ik ook leuk hoor, maar deze is wel van een ander kaliber!

komt goed. Ben heel benieuwd naar woensdag als ik em op ga halen.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

@ Liske sorry pik even je topic

@ Rainbow, op de L&M beurs heb ik deze gepast

http://www.honeymoonshop.nl/dames/trouwjurken/?page=23&ipp=10

Artikel 7800 en dan in wit met rood.

En ik heb een hele mooie daar ook gezien, maar ik ga 1 mei naar rotterdam om te kijken. Mijn moeder maakt hem uiteindelijk dus het hoe en wat is nog niet bekend. Maar ik vond deze wel heel mooi.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 16 Apr 2010 12:17:38

Wat vervelend dat je je niet helemaal happy voelde over je jurk. Misschien twijfels omdat je normaal nooit zoiets draagt en het toch even anders is dan een spijkerbroek. Als je twijfelt gewoon nog een keer langsgaan om te kijken of het echt is wat je wilt. Maar het zal vast helemaal goedkomen en je zal er schitterend uitzien op jullie trouwfeest.

Michelle, ik vind het een hele mooie jurk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ Sandra oh gelukkig die link doet het wel, de foto ‘pikken’ kon niet. Maar dit is niet DE jurk hoor Sandra. Maar zoiets vind ik wel heel mooi. Ik heb er ook een gezien met een opstaande kraag met rode balijnen in een ivoorkleurige jurk. Deed een beetje aan de jurken denken uit de tijd van Hendrik de achste.

Groetjes,

Michèle