Jurian zijn schoenen in auto uit doet

en ik hier heel niet blij mee ben!

Als hij even in de auto zit heeft meneer zijn schoenen (klitteband) losgemaakt … trekt ze uit en daarna volgen zijn sokken. Met als gevolg dat als ik uit moet stappen met hem, eerst weer zijn sokken aan moet doen en zijn schoenen voor hij mee kan naar de winkel oid.

Hem hierop aanspreken helpt niet. Stoppen langs kant van de weg helpt ook niet. Boos worden helpt ook niet…

Weet iemand een tip wat wel helpt?? Kan hem moeilijk met dit weer op blote voeten laten lopen

Ik zou hem dan gewoon zonder schoenen en sokken mee de auto uit nemen. Jammer dan dat-ie koude voetjes krijgt en niet zelf mag lopen in de winkel of wat dan ook. Kan goed dat als-ie doorheeft dat hij dan nergens los mag rondlopen, hij stopt met het uittrekken van die schoenen.

Wat je wel in elk geval moet doen is met iets van leukoplast of luiertape je telefoonnummer in allebei zijn schoentjes plakken (zijkant binnenkant).

Als hij dan ooit zijn schoentjes uittrekt als hij in de buggy zit in de winkels bijv. dan kan de eerlijke vinder je evt. bellen dat het schoentje gevonden is.

Groetekes, Sje

ik zou ook op sokjes meenemen dan leren ze het zo af.
lieke wilde nooit geen handschoenen aan. oke dan niet dan maar kaude handjes.
En sindsdien moeten ze voortaan aan van d’r volgens mij als het straks zomer is nog wel haha

Ik zou er niks van zeggen want alle aandacht is leuk en vooral negatieve aandacht.
en dan hup zo maar mee, de volgende keer houdt hij ze wel aan.

fijne periode he? haha

Groetjes Gytha

Verder is hij momenteel superrrr lief!! Ja dat mag ook weleens gezegd worden toch? …

Maar het zijn die streken die erbij horen.

Sje: Jurian loopt nog niet … dus het hindert hem ws niet dat hij zijn schoenen wel / niet aan heeft?? Vind het gewoon voor mezelf irri… Begin nu beetje buik te krijgen en heb een auto met alleen voorin deuren … dus je ziet mij al stuntelen zeker

Hm, dus dreigen met “niet zelf lopen in de winkel” zal geen effect op hem hebben.
Lastig dat het uit de auto tillen steeds moeilijker wordt vanwege je zwangerschap. Dan is je ergernis over het uittrekken van die schoenen extra begrijpelijk.

Gaat het hem echt om het uitrekken op zich of wil hij gewoon een schoen hebben om mee te spelen (vanwege ritje, vetertje, klitteband etc.)?
Als het hem om het spelen met een schoen te doen is, zou je ook een ander paar schoentjes in de auto kunnen leggen zodat hij daarmee kan spelen. Soms heb je voor een paar euro al simpele schoentjes bij bijv. de Zeeman ofzo.

Groetekes, Sje

Het is echt de uitdaging om ze uit te krijgen… Want zodra ze uit zijn (schoenen / sokken) gaat hij weer naar buiten zitten kijken!

Misschien moet ik dan veterschoenen kopen? Krijgen ze die minder snel uit? Dubbele knoop erin!

Je moet je er gewoon niet druk over maken,
en hem lekker zonder schoenen/sokken meenemen.
Het zijn jouw voeten niet die koud worden
En die van hem kunnen heel wat hebben hoor

M.

Jony deed ook altijd haar schoenen uit. Wat bleek nou schoenen te klein.
Is dat misschien bij hem ook niet dat geval of laat hij ze verder altijd aan?
Jony deed ze niet uit tijdens het lopen op straat maar meer als ze ergens kwam.
Succes.
Greetz Cora

rico heeft het ook gedaan maar doe er nu een stevige dubbele knoop in en nu laat ie ze met rust.
haha ik dacht dat jij deze topic bij; wist je dat" had gezet
en ik keek al van Huh zit ik dan bij peuter 1 tot 4

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ook Nick deed regelmatig zijn schoenen en sokken uit (toen hij nog niet lopen kon). Toen heb ik ook regelmatig met een kind met blote voeten gewandeld. Halverwege weer sokken aan en toen liet hij ze aan want het werd hem toch te koud geloof ik… Maar nu heb ik stevige stappers met VETERS! En daar doe ik een dubbele knoop in en voila… meneer krijgt ze niet meer uit. Wel geprobeerd uiteraard maar hij heeft het opgegeven.

Groetjes Bianca

Hier indd ook veterschoenen met dubbele knoop want de rest trekt Dylano ook uit.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier heeft Julian het ook een keer geprobeerd, alleen had ik het ‘geluk’ dat hij ze daarna ook weer aan wilde doen en dit niet lukte. Boos boos en nog eens boos. Helaas voor hem kon mama niet helpen en zat hij dus de hele rit met blote voetjes. Hierna heeft hij het gelukkig niet meer gedaan…

Heb je al geprobeerd om hem een stuk speelgoed in de auto te geven waardoor hij wordt afgeleid en zijn schoentjes niet meer interessant vindt? Hier is het magische tekenbord nogal erg in trek in de auto. Of gezellig samen meezingen met de cd. Misschien verveelt hij zich gewoon???

Succes ermee en anders gewoon zijn regenlaarsjes aan, het is toch nog geen zomer

Heb ooit toen we op vakantie gingen speelgoed gegeven aan hem in de auto… nou het werd een drama rit. Heel de reis kon ik op z’n kop hangen om de spullen te zoeken en anders… janken! Dus … dit nooit meer

Veterschoen ga ik zoeken en gelijk kijken of de maat nog goed is. Het nadeel is dat hij eigenlijk nog geen schoenen aan mag omdat … HIJ NIET LOOPT … wordt er wel beetje verdrietig van … ik oefen me rot. Denk dat ik daar maar mee kap … hij heeft er gewoon schik in om mij te laten oefenen …

heb je een loop wagentje ofzo?
rico had toen door dat een mens rechtop hoort te gaan ipv gaan kruipen

Ja van Nijntje… maar hij is eigenlijk te laag heb ik het idee… Dus nu tijdelijk weg gezet… hij loopt er zo houterig achter

Julian en Jurian zijn bijna even oud (scheelt een weekje denk ik) en ik ken dat euvel van dat Julian zijn speelgoed ook op de grond gooit. Ook hij maakte geregeld stennis in de auto maar wij blijven volhouden: ‘als je je speelgoed op de grond gooit, heb je pech want papa/mama kan het niet pakken onder het rijden en dan moet je maar even niet spelen…’ Dan maar even strijd in de auto en een niet zo gezellig ritje. Hij zal toch moeten weten wie de baas is (hij= Julian). En hij heeft er na wat weken van geleerd. Nu horen we: ‘ohoh, mama pakken?’ als er iets valt. Maar de opmerking: mama is nu aan het autorijden is voor hem al genoeg om niet meer te zeuren.

Laat je niet gek maken door Jurian maar geef wel je grenzen aan. Het zou toch fijn zijn als het voor hem allemaal duidelijk is voor zijn broertje/zusje er is? Scheelt jou een hoop geheisa.

Hé wat grappig en bijna dezelfde naam!! LEUK!..

Ja ik geef heel duidelijk mijn grenzen aan … ben soms best een té strenge moeder … maar dat geeft hem verder ook wel duidelijkheid.

quote:
Ja van Nijntje... maar hij is eigenlijk te laag heb ik het idee... Dus nu tijdelijk weg gezet... hij loopt er zo houterig achter ...

ja dat houterig lopen is normaal lieverd
dat doen ze ook als ze pas los lopen
zou het toch gewoon weer proberen… en af en toe gewoon neerzetten dat hij staat en dan iemand een meter of 2 ervoor neerzetten met openslaande armen zodat ie een veilig punt heeft om heen te lopen
blijven proberen komt goed! en ook weer niet teveel pushen, want lopen vinden ze vaak eng

Ja maar hij loopt verder wel hoor Inge … hij loopt aan mijn pink het hele huis rond. En goed rechtop … rechte rug / goede stevige pas. Alleen zelf lopen … NOT! De broeken vliegen kapot … de scheuren in de knieen. Heb nu echt broeken voor thuis en broeken voor net… :open_mouth:

hahahaha, heb je goed weten te verdelen dan
maarre als ie dat doet dan komt het vast wel goed meid, ik denk vooral dat het een punt is van het vertrouwen hebben in jezelf.
en dat ie misschien nog iets te onzeker is om “de” stap te zetten (letterlijk dus)