Jurian weer ziek

Als koorts nagenoeg niet of helemaal niet zakt met paracetamol kun je er donder op zeggen dat er ergens een bacteriële infectie zit. Vervelend die dubbele oorontsteking. Hopen dat het snel beter gaat met de kuur.

Beterschap voor de kleine man.

Groetekes, Sje

*Sje … die bacterie infectie is toch dan die oorontsteking? Of zit er volgens jouw nog meer te broeden? Heb hem nu toch maar niet weer een zetpil gegeven want die andere heeft echt niks geholpen. Koorts blijft boven de 39 graden.

Hij is hooguit uurtje uit bed geweest. Heeft pap op (brinta) en beetje tegen mij aan gezeten. Hij had het niet naar zijn zin maar kon duidelijk zijn draai niet vinden. Heb hem toch nog maar even op bed gelegd. Maar … ben dan weer bang dat hij vannacht niet slaapt?? Hoe is jullie ervaring hierin met zieke kindjes?

Ja klopt een ontsteking is altijd een bacteriële infectie. Dus als het goed is heb je nu de boosdoener te pakken. Mocht-ie toch evt. nog een urineweginfectie hebben dan wordt die als het goed is automatisch opgelost met de kuur die je nu hebt, tenzij het een urineweginfectie is die door een bacterie veroorzaakt wordt die niet gevoelig is voor de kuur.

Gewoon even afwachten wat die kuur doet en als hij zich over een paar dagen beter begint te voelen dan is het gewoon goed. Blijft-ie alsnog koorts houden en je merkt bijv. zondag nog totaal geen verbetering, dan even de dokter weer bellen voor overleg.

Groetekes, Sje

Bedankt Sje… Het is een kuur die heel veel bacteries aanpakt dus hopelijk een schoonmaakmiddeltje zodat hij er goed van opknapt. Waarschijnlijk (zei huisarts) zit dit al langer te broeden… maar hij heeft er nooit pijn bij aangegeven. Wel veel aan oortjes te krabben / kriebelen maar … verder eigenlijk niet.

We hopen maar dat hij snel opknapt en weer ons vrolijke ventje wordt!

Ach meis ik lees het nu pas! Wat zielig voor Jurian…jeetje een dubbele oorontsteking, dat is geen pretje. Wat heb je het dan te doen he met zo’n klein mannetje…hij kan ook nog niet uitleggen wat hij heeft. In dat geval wil je gelijk de pijn en het vervelende gevoel overnemen.

Hele dikke knuffel aan je lieve mannetje. Veel beterschap!

ach wat sneu voor het mannetje, en snap je bezorgdheid 100% (logisch natuurlijk!)
maar dat hij niet kan plassen EN weinig drinkt meisie, ga je niet eens aan de ORS dan?? kkijk uit voor uidroging he

Beterschap en een kusje van Rico en van mij aan Jurian.
en jij natuurlijk ook een dikke knuffel!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Zieke kindjes slapen 's nachts ook hoor mini_boy hoef je je niet druk over te maken, dus als hij wil slapen lekker doen, dan merkt hij het minst van de pijn.

Hoe is het nu met hem?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Zie het vanuit jezelf: als je zelf ziek bent slaap je ook meer dan anders. Zo werkt dat met die kleintjes vaak ook.

Groetekes, Sje

Gewoon heerlijk laten slapen MiniBoy, hij heeft het nodig. Lekker laten liggen. Als je ziek bent slaap je automatisch meer, dat is ook goed. Een dubbele oorontsteking, arm ventje. Geef hem maar een dikke beterschapsknuf van mij en Eva! Kom op Jurian, gauw beter worden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hij heeft vandaag echt heel veel geslapen… hij gaf het ook heel duidelijk aan. Is dan ook wel weer lief om te zien… oogjes wrijven … handje in zijn mond… en niet zijn draai kunnen vinden. Zodra hij op bed lag gaf hij mama een lieve glimlach zo van dit wil ik vandaag! LIEF!

Hij is zeker nog niet beter maar … heeft vanmiddag wel 1 flesje met diksap leeggedronken en een plasluier gehad. De koorts is maar minimaal tot niks gezakt. Dus meneer ligt nu lekker weer te slapen nadat hij toch nog de 3e zetpil van vandaag heeft gehad.

Met koorts en ontsteking mag je niet naar buiten denk ik of wel. Het was vandaag zulk mooi weer… maar heb het nu zeker niet gedaan. Zat alleen te denken als het morgen ook zulk weer is wat dan het beste voor hem is. Beetje frisse lucht of juist nog even binnen blijven?

En nog wat … ik slaap vannacht thuis. Een hele lieve collega die vandaag ook al heel de dag had gewerkt, gaat vannacht ook voor mij werken. Ja echt superr lief! Ik zeg wat wil je ervoor hebben? Zegt ze dat jouw manneke weer gezond mag worden! Dat is toch lief hé!! Terwijl ze zelf jong is geen moeder en dan toch zoveel begrip… Ja er gaat morgen wel even een bloemist langs bij haar!

Oh das lief mini-boy. Van zulke collega’s moeten we het toch altijd maar hebben en jij bent lekker bij je ventje. En dan is een mooi bosje zeker op zijn plaats.

En als hij geen koorts geeft kan je wel even een blokje om, doe hem alleen wel een muts op zeker als het waait, erger kan het niet worden maar zijn oren kunnen wat gevoelig zijn. Ik zou alleen niet gaan fietsen nu.

Groetjes,

Michèle

Wat super mini-boy. Zulke collega’s moet je helaas met een vergrootglas zoeken. En dat terwijl ze al de hele dag gewerkt heeft. Echt heftig hoor dat ze dan toch gewoon de nacht ook nog doorgaat. Vind het erg fijn voor je dat je nu lekker bij Jurian kan blijven. Je man zou anders vannacht wel bij hem zijn, maar ja die moet natuurlijk morgen ook werken.

Ik hoop echt dat Jurian snel opknapt. En over het naar buiten gaan. Als Tim verkouden is ofzo dan ga ik wel met hem naar buiten, maar zodra hij koorts heeft ga ik niet met hem naar buiten.

Dikke knuffel voor Jurian!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie lieve reacties…

Ik ga nu ook maar gauw mijn bed opzoeken… (helaas alweer later dan dat bedoeling was… … ).

Dacht het zelf ook met koorts niet naar buiten. Maar tja dat heb ik ooit ook weleens gedaan toen meneer verkouden was… en dan was het juist goed om wél naar buiten te gaan… dus wist ik het even niet. Ja fietsen is zeker geen goed idee… met zijn oortjes… wind erop… oei dat doet erg veel pijn!

Hopelijk slaapt ons ventje hele nacht rustig door…

Welterusten

Weltrusten mini-boy.

Wij gaan morgen weekendje weg, dus kan helaas morgen niet meer lezen hoe het met de kleine man gaat. Maar ik wens je nogmaals alle sterkte en ik hoop dat je snel weer met hem naar buiten kunt.

Groetjes,
Sandra

Geniet van jullie weekendje, hebben jullie verdiend na al die ellende! Hoor als je terug ben wel hoe het was!!

Liefs en kroel van Jurian… (ook voor onze vriend Tim)

Dank je mini-boy,

Tot volgende week!

Groetjes,
Sandra

En mini-boy hoe is hij door de nacht gekomen?? Lekker geslapen???

Groetjes,

Michèle

Hey Mini boy,

Ben ook erg benieuwd hoe hij de nacht is doorgekomen.

Erg lief van jouw collega!
Bosje bloemen is dan wel op zijn plaats ja!

Hoop dat het vandaag alweer beter met hem gaat.

Gr, Danielle

Ik wil ook graag weten hoe het met hem is! En die collega…wauw, echt super zeg! Ik ben al blij dat mijn collega’s me een kaart stuurden toen ik ziek was (en nog steeds een beetje ben), maar zoiets is echt helemaal geweldig! Kies maar mooie bloemen uit voor haar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heey,
Het schijnt een beetje achterhaald te zijn, dat je met koorts niet naar buiten mag. Toen Seth ziek was heb ik het ook gewoon gedaan, omdat hij zo hangerig en huilerig was, was het fijn om even te wandelen.
Gewoon goed inpakken, want het is wel fris. (niet te dik natuurlijk)
Maar, je moet natuurlijk ook gewoon naar je eigen gevoel luisteren! Als jouw gevoel zegt dat je het niet moet doen, lekker niet doen!
En verder beterschap met hem!
Liefs, Anne