Jurian weer koorts

Nou meiden ik ben op het moment niet veel op het forum. Het weekend heeft Jurian weer koorts gekregen en is hangerig. Hij drinkt ook slechter. Vandaag de huisarts gebeld omdat de koorts na de pcm nog bleef oplopen tot 39.6. Ik kreeg het advies nog een dagje af te wachten omdat hij verder wel alert is etc. Hij heeft ook een heel klein wit puntje van een boventand… ws komt het daar vandaan. Echt zo zielig hij gloeit helemaal. En mama moest vannacht weer gaan werken dus … die zit hier nu best verdrietig te zijn. Hopelijk slaapt die kleine jongen… en is het morgen een stuk beterder.

Hoe snel moet een pcm zetpil gaan werken?

Volgens mij werken die best snel. Ik heb het nooit getimed, maar volgens mij was het altijd binnen 20-30 min rustig hier.

Enne was sneu voro hem en voor jou ook natuurlijk. Je ziet ze liever blij en vrolijk.

Groetjes,

Michèle

Hoi Mini-boy,

Wat ontzettend vervelend dat Jurian ziek is. Ken het gevoel wat je hebt, want Tim is sinds afgelopen donderdag ook ziek. En ik wil je niet ongerust maken, maar van tandjes kunnen ze volgens mij alleen wat verhoging hebben. En niet zoveel koorts als Jurian nu heeft.

Tim begon donderdagochtend na driekwart van zijn fruithap alles eruit te gooien. En dat terwijl hij er niet ziek uitzag ofzo. Tijdens het schoonmaken begon hij te gloeien en toen bleek hij 39 koorts te hebben. Alles wat ik heb gaf kwam er uit, echt sneu want hij at het wel. Maar paar uur later kwam het er weer uit. S’avonds vonden we hem om 10 uur in zijn bed, hij lag te slapen met overal overgeefsel. Ik zal je de details besparen Maar goed verder was hij wel de hele dag vrolijk en actief. Vrijdagochtend dus gewoon pap gegeven en de rest van de ochtend maar even niets om het aan te kijken. Maar dat kwam er dus om 12 uur uit, dus toch maar de dokter gebeld, want ik wist niet meer wat ik hem het beste kon geven. En hij had al de hele ochtend geen plasluier gehad. De assistente wilde dat ik die middag langskwam. Want ze zei met zulke kleine nemen we geen risico.
Wij naar de dokter en toen had hij 40 koorts. Maar nog steeds niet vervelend ofzo. Daar was de huisarts heel verbaasd over. Maar nu blijkt hij een middenoorontsteking te hebben. Dus zit hij weer aan de anti biotica. Verder kreeg ik ORS voor een goede vochtbalans en zetpillen tegen het overgeven. Hij heeft het weekend slecht gegeten en af en toe nog overgegeven. Terwijl hij altijd echt een goede eter is. Hij heeft nog nooit zijn flessen laten staan en nu dus af en toe wel. Gelukkig ging het gisteren weer heel stuk beter. Hij heeft alles weer normaal gegeten en niet meer overgegeven. Hij is alleen nog aan de diaree. Vind het zo sneu gezicht als ze helemaal onder zitten van het overgeven.

Heel veel sterkte en beterschap voor Jurian.

Enne als je het niet vertrouwd, gewoon weer de huisarts bellen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat rot voor jullie Mini-boy. Het lijkt me zo zielig als je kleintje ziek is. Het enige wat je kan doen is er voor hem zijn.
Maar ja het werken gaat natuurlijk ook gewoon door…helaas op dit soort momenten!!

Heel veel sterkte meid en hopelijk voelt Jurian zich snel weer wat beter.

ooh dat is echt sneu he als ze zo ziek zijn! maar sommige beweren dat je geen hoge koorts kan krijgen van tandjes maar dat is wel degelijk zo.
ze hebben dan zoiezo wat minder weerstand omdat ze niet fit zijn daarvan, en als het weer dan ook tegenzit kunnen ze wel degelijk zo ziek worden.
niet direct verwand met een tandje maar zeker wel een gevolg.
veel beterschap,
en als jij het niet vertrouwt zeg je gewoon; ik wil nu een dokter zien niet over een dag. klaar jij bent de patient jij bent de koning zoals ze dat hier zeggen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat sneu mini-boy! En koorts komt inderdaad niet direct van de tandjes, maar wat Inge zegt is waar. De weerstand is dan minder en daardoor kan hij makkelijker iets onder de leden krijgen en daar koorts van krijgen. Hopelijk is hij snel weer de oude meid!

En Sandra, ook sneu voor Tim. Hopelijk is ook hij snel weer helemaal zichzelf!

Groetjes!

Vandaag is papa bij Jurian thuis gebleven zodat mama kon slapen…

Maar toen ik thuis kwam wilde ik hem eerst toch wel even zien voor ik mijn bed in dook… hij lachte me vrolijk toe en begon gezellig te kletsen. Maar hij gloeide wel heel erg… ff temp gemeten 39,6. Later op de dag bij papa is hij 38.0 geweest maar lager niet. Nu moet ik morgen om 9.00 op het cb zijn (euh ik bedoel vandaag) en vraag ik daar wat wijsheid is. Jurian laat nu ook al tot 2x toe zijn flesje staan die hij altijd voor de nacht leeg drinkt. Dat is wel spannend want als hij nu vannacht komt … krijgt hij wel iets te drinken. Dit omdat drinken met koorts erg belangrijk is… al hoop ik dan niet dat die weer een ritueel gaat worden want dan moet mama weer streng zijn als hij beter is!

ik houdt jullie op de hoogte… lief dat jullie zo meeleven…

Sandra jij ook veel sterkte… enne ik kaart het aan dat die van jouw dit heeft … misschien zijn tweelingbroertje ook wel. Heeft Tim veel pijn aan oor? Zit hij er veel aan? Jurian grijpt veel naar rechter oor… maar ik mag er ook aan zitten en hij huilt dan niet…

Kan zijn dat ie een oorontsteking heeft he. Dat gaat vaak hand in hand met tanden krijgen.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend dat het nog niet beter gaat met Julian. Wel erg lief dat je man thuisblijft, zodat jij even lekker bij kunt slapen. Bij Tim was de hoogst gemeten temperatuur 39,5 en met zetpil zakte het naar de 38,5 en soms naar de 38. Maar lager kwam hij niet. Hij grijpt wel naar zijn oortje, maar heeft er geen pijn aan. Dit tot verbazing van de huisarts, want die gaf aan dat ze vaak bij een middenoorontsteking moord en brand schreeuwen. En ook door de koorts worden ze vaak hangerig etc. En Tim is nog wel heel beweeglijk en vrolijk. Gelukkig houd hij sinds maandag alles weer binnen en eet hij ook weer gewoon. De anti biotica voor zijn oorontsteking moeten we wel afmaken, dus die duurt nog tm vrijdag.

Enne bij Tim is het ook zijn rechteroor

Heel veel beterschap en houd ons op de hoogte.

Groetjes,
Sandra

hee mini boy,
hoe is het op het cb gegaan?
was daar wel een cb arts aanwezig?
ik zou toch ook effe langs de huisarts gaan anders, want cb mag volgens mij niets voorschrijven voor het geval het wel oorontsteking is

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zetpil moet binnen een half uurtje werken.

Check even het volgende:
Als de koorts zakt met paracetamol dan heb je te maken met een virus.
Zakt de koorts niet goed met paracetamol dan heb je te maken met een bacteriele infectie: contact opnemen met huisarts want dan moet-ie antibiotica krijgen.

Gezien het feit dat-ie in relatief korte tijd weer koorts heeft, heb je al urine laten checken bij de huisarts? Kan namelijk zijn dat-ie een urineweginfectie heeft als koorts maar terug blijft komen.

Beterschap met de kleine man!

Groetekes, Sje

hoi hoi…

Nou meiden goed nieuws… vanmorgen was de temp weer voor het eerst 37.0. Bedankt voor het meedenken met tips/advies! Geeft alleen al een stukje steun als je kleintje ziek is…

Het cb zei als het vrijdag nog is dan moet je toch wel naar de huisarts gaan. Maar gelukkig nu lijkt hij alweer beterder en gister ook weer wat beterder gedronken en gegeten. En is ook niet meer zo’n kacheltje met rode wangen…

*Sje… hoe kan ik urine opvangen voor zo’n ukkie? tips? want wil dit de volgende keer als hij weer koorts heeft (hopelijk niet) toch gelijk maar na laten kijken. Kan het vanzelf weggaan omdat hij nu geen koorts heeft of is het dan gewoon geen urineweginfectie geweest?

Hey mini-boy,
Gelukkig gaat het weer beter met Jurian. Mijn zoontje is nog niet echt ziek geweest (afkloppen!!!), maar het lijkt me zo zielig! En ook moeilijk voor mama, omdat je niet altijd goed kan achterhalen wat ze precies voelen.

Hopelijk heeft hij nu weer genoeg weerstand opgebouwd en kan hij er voorlopig weer tegenaan!

Mini boy, bij de huisarts ( en misschien ook wel bij de aptheek) kun je speciale plaszakjes halen voor baby’s. Die plak je over het piemeltje heen en de plas komt in het zakje terecht.
Hoe dat bij meisjes moet zou ik eigenlijk niet weten nu ik erover nadenk. Fijn dat de koorts in elk geval weg is!

Groetjes van Christa

Wat urine opvangen betreft: bij de huisarts hebben ze speciale plakzakjes die je om het plasgaatje/plassertje kunt plakken (zijn universeel voor jongens en meisjes). Luier aan en elk kwartier even kijken of er een plas is.

Zakje in z’n geheel in zo’n afsluitbaar opvangbekertje voor urine (ook gewoon bij huisarts te krijgen) doen en richting dokter.

Ik had altijd van die zakjes op voorraad liggen toen onze meiden nog niet zindelijk waren. Zo werd ik nooit door de dokter teruggestuurd met de mededeling “kom later vandaag maar terug met urine”. Ik had altijd al urine van het zieke kindje bij me. Scheelt een hoop gedoe!

Overigens weet ik van een kennis die met gehandicapten werkt dat er ook staafjes bestaan die in een natte luier gelegd kunnen worden om urine te checken. Weet niet in hoeverre huisartsen daar al mee werken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Mar 2009 12:55:13

Een urineweginfectie gaat niet zomaar zelf weg, dus wel in de gaten houden of-ie weer koorts krijgt.

Groetekes, Sje

oh dat wist ik helemaal niet…! Weer wat geleerd…

Kan ik die alleen bij huisarts halen? of ook drogist oid?

Hey miniboy,

Fijn dat de koorst bij Jurian weer weg is. En nu maar hopen dat de koorts gewoon voorlopig wegblijft.

Groetjes,
Sandra

precies sandra… wist het trouwens ook niet van jouw manneke over dat hart ruisje… dat lijkt me dan echt wel spannend enne… deze week zeker wel gebak bij de koffie op om het te vieren dat het goed gaat!?

Gaat het nu verder ook weer goed met hem? geen koorts meer?

Als het goed is kun je die zakjes en opvangbekertjes bij de huisarts krijgen. Ik krijg ze hier in elk geval altijd gratis mee.

Groetekes, Sje