Jurian ook een kraammand krijgt

Deze mama is inkopen aan het doen voor Jurian, gewoon kleine kadootjes om tijdens de kraamdagen hem ook wat extra’s te geven.

Er zit een pyjama in met een trekker erop (vind hij helemaal geweldig trekkers), een klein autootje, een kleurboek, een leesboek… Maar verder weet ik zo snel niks… Iemand tips?

Is het wel verstandig om te doen? Of … verwen ik hem zo te veel? Vind het beetje lastig…

Lilypie In verwachting Ticker

Ik vind het juist een erg leuk idee. Iedere dag als mama een kadootje openmaakt mag hij ook een kadootje open maken. Gewoon leuke kleine kadootjes kopen. Je zou ook een setje echt ondergoed voor hem kunnen kopen, leuke beker, stickers van bijv. auto’s, potloden, verf. Verder zou ik het even niet weten, maar mocht ik nog iets weten, dan laat ik het weten.

Groetjes,
Sandra

Ik had voor de oudste ook een soort kraammand toen de jongste geboren werd.

Niet om elke dag een cadeautje uit te pakken maar meer voor de moeilijkere dagen. Veel kraambezoek brengt wel een kleinigheidje mee voor een ouder broertje of zusje dus het kan ook teveel worden als je zelf nog een kraammand hebt waaruit hij de eerste 10 dagen iets mag pakken. Dan krijgt hij weer een overdosis cadeautjes en dat kan alleen maar averechts werken. Zonde van jouw moeite en geld als hij het op een gegeven moment beu is om cadeautjes uit te pakken.

Vergeet niet dat hij waarschijnlijk alle cadeautjes die jij voor de nieuwe kleine mop krijgt ook mee uitpakt. Het gaat die kindjes vaak alleen maar om het uitpakken, niet eens altijd om wat erin zit. Gewoon papier scheuren is al helemaal tof voor ze.

Dus het idee is helemaal toppie (anders had ik het destijds ook niet gedaan), maar ik zou de mand persoonlijk bewaren om hem op moeilijkere dagen (dus als de drukte en de nieuwigheid hem even teveel wordt of als er kraambezoek geweest is wat geen kleinigheidje voor Jurian meegenomen heeft) er iets uit te laten pakken.

En het is niet eens nodig om echte cadeautjes te doen. Als je een doosje rozijntjes inpakt is het ook goed. Die kleintjes zijn vaak blij met heel simpele dingen. Het feit dat ze iets uit mogen pakken en dat het een verrassing is wat er tevoorschijn komt, doet al wonderen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 May 2010 14:44:07

Goed idee Sje … een mand voor noodsituaties… Al denk ik dat visite net als vorige keer niet veel in de kraamtijd komt. Nl vakantieperiode…

Sandra: ondergoed ook leuk, stoer! En toch ook iets wat je nodig moet hebben straks…

Gewoon even afwachten hoe het loopt. Vooraf weet je niet hoe een kind reageert op de nieuwe situatie. Voor hetzelfde geld is die mand van Jurian wel in de kraamtijd leeg.

Gewoon per dag bekijken hoe de vlag erbij hangt en of een cadeautje uit de mand nodig is. Hij vindt kraammanden die jij krijgt waarschijnlijk net zo interessant.

Ik kan me herinneren dat ik driekwart van de mand van de oudste onuitgepakt weggelegd heb om voor een andere gelegenheid te gebruiken. Haha! Wel goed teken!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 May 2010 15:08:00

Wil even zeggen dat ik dit een superleuk idee vind! Was ik zelf niet opgekomen, maar ik denk dat ik het pik (haha) en ook zoiets doe voor Eva. Gewoon, met allemaal kleine dingen. Het is al superspannend om iets uit te pakken! Jurrian krijgt leuke dingen zeg, wat zal hij blij zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hé diefje…

Beter goed gestolen, dan slecht bedacht toch? Of zoiets!

Groetjes Rainbow, trotse mama

zoiets ja…

Nee meis super leuk… ook om te doen is het leuk… de voorpret is al ontspanning…