Jurian laat zich bemoederen...?!

Ik zit toch wel ergens mee… Mijn oppas heeft zelf 2 kindjes (2 meidne) en die met name die oudste is zelfde leeftijd als Jurian die bemoedert zich heel erg over Jurian.

Bijv.
Papa brengt Jurian smorgens bij de oppas. Dan komt dat meisje al naar Jurian toe en zegt ‘kom maar ik doe je jas wel uit’. Jurian vind dat eigenlijk maar niks (zie je aan zijn houding en gezicht) maar reageerd niet goed naar haar. Bedoel hij zegt niet ‘nee dat doe ik zelf’. (dat zegt hij tegen mama wel )…

Meestal maakt mijn man dan een opmerking van … ‘moet je eens kijken hoe goed Jurian dit zelf kan’. Maar toch om dit elke keer zo te doen gaat beetje tegen staan. Het is nl met ALLES zo. Zeg ik tegen Jurian ‘luister eens naar mama’ dan zegt zei ‘Jurian je moet naar tante Lizette luisteren’. Dat irriteert gewoon dus dan zeg ik tegen haar dat ze hier niet mee moet bemoeien blablabla…

Maar wat kan ik hier nu mee doen? De moeder van dat meisje (mijn oppas) heeft het niet door … stimuleert het niet maar remt het ook niet. Ze zegt als ik er iets over zeg ‘oh maar ze bedoelt het niet verkeerd’. En dat weet ik ook heel goed… maar toch… Ik loop hiermee wel beetje tegen de klippen want Jurian reageerd dit thuis (naar mijn idee af) en dat zit niet lekker …

Snappen jullie mijn dilemma?

Ik snap het. Maar ik denk dat je de oppas toch echt duidelijker moet maken dat je hier last van hebt. Als zij het zo makkelijk wegwuift, dan moet je daarin toch stelliger zijn, vind ik. Moeilijk misschien? Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat je zegt haar moeder ziet het niet, misschien toch even met haar aan praten en even goed bespreken wat dit met Jurian doet. zo kan zij het prima vinden, maar jurian moet daar wel met plezier komen.

Groetjes,

Michèle

Lastig hoor! Maar ik zou het zeker even met je oppas bespreken, aangezien het dus wel een probleem is…
Het is voor jullie ook niet leuk als hij het thuis afreageert.
Succes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ik zou ook zeggen: vertel het nog een keer duidelijk tegen de oppas, maar probeer ook aan jurian uit te leggen dat hij ook moet zeggen als hij het niet leuk vind als dat meisje hem de les leert. (Ik weet niet of hij dat al snapt, ik zit nog niet in die leeftijd).

Succes met alles

ik snap het heel goed wat je zegt en ook heel goed dat je je er mateloos aan begint te irriteren. maar of dat alleen zo is omdat jurian zich thuis gaat afreageren?? ik bedoel als iemand rico gaat bemoederen irriteer ik me ook. het is MIJN kind!
ook als mijn schoonmoeder of mijn moeder of vader of wie dan ook die me na staat… b.v. vind dat iets wel of niet mag.
ik kan daar niet tegen dat andere over MIJN kind hun mening uitspreken ofja mening gewoon zeggen: dat moet je nie zo of dat moet je niet zus…
of: bij mij was dat nooooit zo.
ik dwaal af sorry
maar hoe oud is dat meisje eigenlijk die dat zo doet?
ik vind persoonlijk wel dat je heel duidelijk tegen de oppas moet zeggen dat je dit niet meer wil hebben. dat je het echt heel erg vervelend vind omdat jurian het thuis op jullie afreageerd.
(ook als het bemoeien opzich je ergste probleem is zou ik dat niet direct gaan gebruiken maar meer het 2e benoemen dus dat hij zich daardoor thuis anders gaat gedragen. anders heeft zij misschien weer het gevoel dat je haar kind afvalt…nouja draai het verhaal is om; om discussies en/of ruzie te voorkomen met iemand die je na staat; niet TE direct zijn over het kind van een ander…snap je wat ik wil zeggen??)

ik hoop in ieder geval dat het snel ophoudt want dit is niet tof nee. snap je meteen en voel je frustratie door de laptop heen

Ik snap het, zou ook zeggen bespreek het met je oppas.
Maar ook met hem.
Wij hebben het Job ook moeten leren.
Bijt maar van je af, want hij is heel zachtaardig van karakter en we hebben moeten leren dat ie gewoon MOET zeggen dat ie iets niet leuk vind of wil.