Jurian kroelt graag maar niet iedereen

Wat moet je dan? Jurian kroelt echt heel graag met iedereen… meisjes en jongens … hij slaat dan de armen helemaal om die ander heen en legt zijn hoofd tegen die persoon aan. Vooral bij jonge kinderen tussen de 0-3 jaar doet hij dit graag. Erg lief om te zien … maar de meeste kinderen gaan huilen. Logisch want ze denken wat gaat hij doen. Ik leg Jurian uit dat hij het beter niet kan doen, omdat het kindje het niet zo leuk vind. Hij kijkt me met grote ogen aan en gaat het kindje op die manier weer troosten.

Wat moet je dan? Sommige mensen kijken mij echt aan van … ‘hup zeg er eens wat van’… maar ik kan hem hier toch niet voor straffen?

aaah wat lief van Jurian! echt hoor ik vind dat erg bijzonder haha!
inderdaad wel een lastig iets dat als kinderen dat niet fijn vinden… en nee je kunt hem hier niet voor straffen.
absoluut niet doen want dit is juist heel lief! en niet stout!
wat je doet is al heel goed hem blijven uitleggen dat niet elk kindje dat leuk vind,
en stel hem voor om dan iemand anders te gaan kroelen. bijvoorbeeld papa of jijzelf!
Jurian is er ook nog te jong voor om aan een kindje te vragen: knuffelen?
denk dat je er zoiezo niet heel veel mee kunt behalve als je merkt dat een kindje dat niet leuk vind m daar toch weg te pakken en zeggen dat dat kindje dat niet zo leuk vind maar dat jij wel graag een knuffel van hem wil!
(i know… het is erg zielig, ik vind het al zielig als rico aan het brabbelen is in de winkel met een ander kindje, en die moeder het niet eens doorheeft dat die 2 het gezellig hebben en doodleuk doorloopt!, dan zie ik Rico ook zo kijken van: hee waar ga je heen?? echt sneu!)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Morgan is zo’n kindje dat der niet van houd. Ze knuffelt wel met der poppen en knuffels en met de katten, maar als iemand zo op der afkomt om te knuffelen vind het niks, Alleen mept zij in plaats van dat ze gaat huilen. Is natuurlijk ook niet de bedoeling. Mar ik zou hem zeker proberen te blijven uitleggen dat ze dat niet altijd leuk vinden en als hij aanstalte maakt om er toch geen te gaan hem tegen te houden en zonder boos te zijn uit te leggen waarom niet.

Groetjes,

Michèle

Haha Jesse dat het ook. Vooral op het kdv met de baby’s. Als de leidsters dit zien lopen ze erheen en zeggen ze wat lief van je Jesse en dan aait hij ze. Hij doet het ook niet hard. De leidsters noemen dit “apenliefde” Misschien kan je de volgende keer tegen Jurian zeggen als hij het doet dat hij zachtjes moet aaien.

Liefs

quote:
...

Wat moet je dan? Sommige mensen kijken mij echt aan van … ‘hup zeg er eens wat van’… maar ik kan hem hier toch niet voor straffen?

Nee, natuurlijk ga je m daarvoor niet straffen,
maar je kunt hem er wel in begeleiden.
Vooral als hij wil troosten.
Aan de hand nemen, en helpen met troosten.
Laat hem een aai geven in plaats van omhelzen.
Laat hem een kusje geven in plaats van omhelzen.

M.

Nick is ook zo’n enorm knuffelbeest. Hij kust en knuffelt iedereen. Is zo leuk en lief om te zien hoe hij nou als grote jongen op de creche degene is die de baby’s kust. Eerder was hij degene die geknuffeld werd door de oudere kindjes. (wat wordt hij groot )!! Laatst moest een baby ook huilen nadat Nick haar geknuffelt had en te snel weer ging staan. Toen gaf hij haar een kusje, pakte vervolgens haar handje en ging daarna haar bolletje aaien. Zoooo lief!
Maar ik heb het nog niet meegemaakt dat andere kindjes het niet leuk vinden. Merk ik dat dan ga ik hem zeker niet straffen. Ik vind het juist een lieve en goede eigenschap van hem. Ik zal hem wel gaan uitleggen dat niet iedereen het knuffelen leuk vindt en als hij dat merkt dat hij dan moet ophouden…

Groetjes Bianca

Dan denk ik dat ik doe wat jullie zeggen

Hem hierin begeleiden… ik snap het nl wel van 2 kanten … maar vind het vaak zo zielig voor Jurian… wil hij liefde geven accepteert men dit niet.

Ach dan bewaard hij ze maar voor mama die geniet er elke dag en elk moment van!!!

Ik heb er niets aan toe te voegen! Ik vind het ook erg lief dat Jurian dat zo doet! Hij mag Eva altijd komen knuffelen, zij vindt dat ook fijn. Ze kreeg vaak kusjes van een meisje op het kdv en dat laat ze ook toe. Niet alle kindjes vinden het fijn, omdat ze dan misschien het idee hebben dat ze de controle kwijt zijn en ze niet weg kunnen? Maar ik vind het ook zielig dat Jurian dan zo kijkt van: ‘Waarom wil jij geen kusje?’ Hij snapt dat niet, dus ik denk dat je het goed doet zoals je het doet. En dat hij een beetje zachtjes moet kroelen. Eva wordt zelf wel graag aangeraakt en dat gebeurt ook veel. In winkels pakken mensen graag een handje ofzo, of ze aaien over haar wangetje. Ik vind dat niet erg, zo lang ik maar het gevoel heb dat ze er niks mee bedoelen. En zolang Eef het leuk vindt en die geniet, ze staat graag in de belangstelling! Eva geeft Jurian een dikke HUG vanaf hier! Lekker kroelen!

Groetjes Rainbow, trotse mama