Jurian eindelijk probeert te kruipen

Ja meiden… mama moest wel effe een traantje wegpinken toen ze het zag. (zal dat nog ontzwangeren zijn …)

Hij lag op de grond en opeens probeerde hij te kruipen. Wel nog op een speciale eigenwijze manier… Door zijn handen wat naar voren te zetten en zich daaraan op te trekken… dus niet zijn knieen optrekken etc maar gewoon schuiven. Het gaat maar mini stukjes vooruit en hij wordt erg driftig als het niet lukt … maar het begin is er. Mag wel ook als hij bijna 1 jaar is toch? (voor die het nog niet weten … Jurian is beetje luilak… zit niet-kruipt niet etc etc. hij rolt alleen. deze mama mag dus ook nog niet met haar zoon op de fiets …)

Hij kruipt op zijn rug wel… dan trekt hij zijn knietjes op en vliegt door de kamer… waarom nou niet op zijn buikje … Hebben jullie kindjes dit ook gedaan op het ruggetje?

Nu zul je zien Mini-boy dat hij het nu onder de knie gaat krijgen!!! Dani begon ook met een beetje schuiven op zijn buik en kwam een beetje vooruit, maar nu gaat het veel sneller (is overigens nog steeds geen kruipen hoor, maar schuiven). Hij gaat ook steeds vaker zijn voetjes gebruiken en dan wipt zijn kontje zeg maar omhoog. Als hij heel erg moe wordt dan gaat hij met zijn armpjes en beentjes in de lucht spartelen, haha

Dat kruipen op de rug?? Nee dat heeft hij nog niet gedaan, maar hoe gaat dat dan? Zet Jurian zich af met zijn voetjes ofzo??? Grappig zeg!

Zet hem op Jurian en mama de zakdoekjes maar even bij de hand houden de komende tijd Misschien is hij alvast aan het oefenen voor zijn verjaardag (duurt ook niet lang meer!!)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat leuk mini-boy dat hij probeert te gaan kruipen. De manier zoals jij beschrijft noemen ze tijgeren. Dat heeft Tim ook gedaan, maar het duurde niet lang daarna voordat hij echt op handjes en knietjes ging kruipen. Dat duurde iets van 2 weken. Leuk hoor, voor je het weet moet je hem de hele kamer door achterna. En dan denk je misschien wel he wat was het lekker dat hij nog op 1 plekje kon zitten Ik weet nog hoe superleuk ik het vond toen Tim ging kruipen.

Geniet ervan, voor je het weet kruipt hij met flinke snelheid de kamer door. Als ze het eenmaal door hebben gaat het steeds sneller.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Oh wat goed zeg en ja ik zou ook pinken hoor Das niet ontzwangeren maar ons recht als trotse mamma.

Enne morgan rupste wel, maar ze kroop al snel achteruit op der buik.

Groetjes,

Michèle

goedzo jurian

Mini_boy geniet nog maar heel even van je rust

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat goed, zie je nou wel? Zelfs Jurian gaat zich lichamelijk ontwikkelen…

En nu gaat het idd snel hoor waarschijnlijk. Hier dus ook kruipen sinds een week en gaat steeds beter. Ook heeft 'ie al eventjes los gestaan bij de bank. Wie had dat ooit kunnen denken?

Kortom: Jurian, je bent een topper! En mama is allang ontzwangerd, dit heet gewoon trots zijn op je kind. En dat zal nog vaak gebeuren mama mini-boy, dus je kan het niet altijd op ontzwangeren blijven gooien…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wowwwwwwwww losstaan Mriek nog ff en hij loopt

Liefs Michelle

Ja, typisch hè? Hij kan nog niet zelf gaan staan hoor, laat ik dat erbij zeggen. Hij wil heel graag, dus ik help 'm een handje. Erik trekt zich op tot 'ie op z’n knietjes zit en dan til ik 'm onder z’n kontje omhoog en staat 'ie dus. Is dan zo verbaasd dat 'ie naar z’n eigen voetjes kijkt en je ziet 'm dan denken: “Huh? Dus dáár zijn ze voor.”

Het droppie.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wat leuk die reacties!!

*Saro: precies zelfde als met kruipen alleen dan met voetjes en gebruikt handen dan ook niet, hij gaat dan echt snel hoor!

*Sandra: dacht dat tijgeren op het kontje vooruit komen was? Mwah weer wat geleerd… op het buro vroeg ze nl tijgert hij niet (wat een woord eigenlijk … ) nu kan ik eindelijk zeggen JA ZEKER WEL!!

*Ja die rust is ook wel lekker … maar ben er toch ook wel blij mee dat hij iets meer gaat doen. Kreeg er toch wel beetje kriebel van dat hij maar beetje mat in de box/grond lag.

*Mriek: die Erik … knap hoor!

Mini boy als een tijger in de aanval gaat legt hij zich plat op zijn buik en sluipt dan met bijna alleen maar zijn voorpoten te gebruiken naar zijn prooi. Vandaar het woord tijgeren

Groetjes,

Michèle

Zoals Michelle al heeft uitgelegd is tijgeren idd op de buik vooruit komen en niet op de kont.

Als je weer naar het CB moet met 14 maanden dan zal hij vast al veel meer kunnen dan alleen tijgeren. Gaat echt helemaal goedkomen hoor met Jurian. Al kan ik me wel voorstellen dat je het soms jammer vind dat hij nog niet zoveel kan. Maar goed ieder kindje is anders en je zal zien dat het ineens ook met Jurian heel snel gaat.

Tim zei nog helemaal geen woorden, maar zegt sinds 3 dagen mama. Vind het echt zo leuk om te horen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Wat goed van Tim! En wat leuk voor mama!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Als je weer naar het CB moet met 14 maanden dan zal hij vast al veel meer kunnen dan alleen tijgeren. Gaat echt helemaal goedkomen hoor met Jurian. Al kan ik me wel voorstellen dat je het soms jammer vind dat hij nog niet zoveel kan. Maar goed ieder kindje is anders en je zal zien dat het ineens ook met Jurian heel snel gaat.

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/N9bVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Jurian moet deze maand al terug naar het cb omdat ze twijfelen aan zijn motoriek…

Wat goed van Tim… mama en geen papa?? meestal andersom he!!

Je hoort idd vaak dat papa makkelijker uit te spreken is dan mama. Maar Tim doet het net andersom. En nu maar hopen dat zijn volgende woordje papa is en niet oma ofzo

Wat vervelend dat ze twijfelen aan de motoriek van Jurian. Maar waarom twijfelen ze dan? Hij is nog niet eens 1 jaar, hoe kunnen ze dat nu al zien?

Groetjes,
Sandra

Lilypie

ach San dat is het cb hé… ene oor in andere oor uit … Maar moet wel eerlijk zeggen dat het me soms ook wel benauwd hoor… hij tijgertje nu net… zit niet of niks!! Ik weet nog dat ik de maanden zat af te tellen (9maand meestal ongeveer) dat ik met hem zou mogen gaan fietsen… nu is hij bijna 1 jaar en mama mag nog niet fietsen … dat is soms wel heel frustrerend… en ook dat je ziet dat er heel veel kindjes (gun het iedereen) die hier op het forum zitten, al wel verder zijn dan Jurian maar… nog een stukkie jonger.

Het komt wel goed

haha dat wordt veel oefenen met Tim…

Gelukkig maar dat je beseft dat het het CB is die het zegt

Weet je ook hoe ze gaan controleren of zijn motorriek goed is?

Blijf het raar vinden hoor. Als hij nou 1,5 is en hij staat, zit en kruipt nog niet ok. Maar hij is nog niet eens 1 jaar. Ik zou zeggen laat hem nog lekker zelf zijn gang gaan. Hij kan het straks nog allemaal gaan doen. Erik van Mriek is tenslotte ook net begonnen met kruipen en toen was hij al 1 jaar geweest. Sommige kindjes zijn nu eenmaal wat langzamer dan andere kindjes.

Maarre begrijp best hoe je je voelt. Het is natuurlijk hardstikke leuk als je kindje al die dingen wel kan. Zeker het fietsen is natuurlijk heel leuk om te doen met zo’n kleine. Maar goed aangezien hij nu bijna 1 jaar is zal het vast niet lang meer duren voordat jullie ook lekker op de fiets met hem wegkunnen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

haha wat grappig, rico banjerde eerst wel op zn rug en dan verschoof ie ook maar sinds ie het fijn vind op zijn buik is hij eigenlijk gaan kruipen.
heeft Jurian ooit een voorkeurshouding gehad? vind hij het fijn om op zijn buik te spelen? want als dat wel zo is gaat ook hij heus ewl op zn buik vooruit, alleen heeft het gewoon even tijd nodig! maar echt lief hoor!

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

he mini_boy kop op hoor jurian doet het gewoon in zijn eigen tempo, en jongens zijn ook meestal langzamer als meisjes
wat zitten wij mensen toch vreemd in elkaar jij denkt doe nu onderhand eens wat en ik denk kan het niet wat minder snel
Mijn broer was ook lui op dat gebied liep ook pas met 18 maanden, vond alles best die ging nog niet van zijn plek af waar hij wegezet of gelegd werd. en na een jaar ging het redelijk snel allemaal zitten kruipen staan en toen lopen. dus komt allemaal goed en laat dat cb maar kletsen

Liefs Michelle

lief zijn jullie

Het gaat verder echt goed met Jurian. Ik geniet volop van hem. Hij is echt wel actief en dat wordt hij steeds erger. Misschien is het wel door het inbakeren dat hij een klein (stapje) minder snel gaat… Ik maak me in idd geval geen zorgen zolang hij nog vrolijk en actief is!

Jurian kruipt steeds meer ook op zijn buikje… jaja de vloer wordt flink gedweild

Fijn om te horen dat het met Jurian zo goed gaat.

Dat is tenslotte het belangrijkste. Gewoon lekker van hem genieten en het gezeur van je CB maar met heeeeeeele groote korrels zout nemen.

Gaat helemaal goedkomen met Jurian.

Groetjes,
Sandra

Lilypie