Jullie mening graag, te softe mama!

mm, net een heftige discussie gevoerd met manlief. Ik heb een klein monstertje gecreeerd door te lief te zijn voor onze dochter!
even een voorbeeld.
ze is de laatste tijd vrij bazig, met name naar mij toe maar ook naar mijn man toe.
Als ze bij de glijbaan is, MOET papa ook even komen kijken naar haar en het liefst mee van de glijbaan ( doet mama dus wel, vind ik nog leuk ook). Papa KOM is het dan, met handgebaar.
Als ze aan het spelen is aan haar eigen tafeltje moet ik komen kijken naar wat ze aan het doen is, niet naast haar, nee, mama moet onder de tafel komen zitten ( en nee, zover ga ik dus ook echt niet). Brullen brullen brullen.
Kortom, we hebben sinds een aantal weken een vrij bazige directeur in huis. En volgens mijn man, is dat mijn schuld. Ik ben een te softe mama.
Nou vind ik inderdaad veel goed, maar ik heb echt mijn grenzen wel die ik ook aangeef. En ik ben echt hard bezig om haar te leren dat je andere kinderen niet mag duwen, speelgoed moet delen, etc.
En dat na een koekje heel soms nog een koekje mag maar dat mama die geeft en niet zelf uit de kast gepakt mag worden. Etc.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens twijfel aan mijn aandacht aan haar, ben al aan het proberen haar meer zelf te laten doen, meer alleen te laten spelen maar dat valt niet mee om dat na twee jaar ineens te introduceren. Misschien heb ik haar wel zo bazig gemaakt maar hoe kan ik dat nu veranderen en hoort het ook niet bij de leeftijd.
Nou ja, ik hoop dat ik wat wijzer kan worden van jullie reacties, als jullie dit lange verhaal hebben gelezen en er nog een touw aan vast kunnen knopen!

Ons wordt gezegd dat wij best streng zijn en Morgan doet precies hetzelfde. Volgens mij zijn onze dames ook even oud toch? Bij morgan is het NU en IKKE en NEEEEEE en als ze haar zin niet krijgt gaat het luchtalarm af. Lees mijn topic het beest is los maar eens misschien herken je je dochter. Weet je meteen dat het niet aan jou ligt maar dat ze lekker aan het peuterpuberen is.

Groetjes,

Michèle

Idd Rens weet ook heel goed dat hij niet altijd z’n zin krijgt en dat mama de baas is, maar dat is nu ook een klein directeurtje hoor. Zijn echt peuterpuberteitkuren. Als Rens z’n zin niet krijgt gaan hier ook alle alarmbellen af.
Dat je misschien wat soft voor haar geweest bent is misschien niet helemaal handig, maar als je strenger voor haar geweest was had ze dit soort kuren ook echt wel gekregen.
En dan nog je veranderd er toch niets meer aan. Zonde om je enegie in te steken. Die energie heb je hard zat nodig om de dag door te komen met zo’n peuterpuber. En die kuren gaan echt weer over hoor, zolang je maar zorgt dat je consequent bent en je niet door haar laat commanderen.

groetjes Ramona

ook mijn ervaring en mening is dat dit gedrag totaal niks te maken heeft met hoe je eerder met haar bent omgegaan. ook wij hebben hier een dametje in huis die denkt dat ze alles voor het zeggen heeft.
het enige wat je nu idd kan doen is dat zo snel mogelijk in de kiem smoren en ze heeft het snel genoeg door dat dit niet de juiste manier is om met papa en mama om te gaan.
consequent zijn is het sleutelwoord, erg moeilijk af en toe dus ook voor jou ontzettend veel succes.

liefs,
Rinske

Jaaaaa, bazige kindertjes…
Het is gewoon weer een van die periodes,
die vanzelf weer een keer over gaan.
(hoewel deze wel even kan duren…)

Als jij voor jezelf (en voor haar) duidelijke grenzen hebt gesteld,
dan doe je het prima.
En als papa andere grenzen heeft gesteld: ook prima.
Verschil mag (moet) er wezen.

Maar maak er onderling geen strijd van,
in elk geval niet waar zij bij is!
Zij moet leren dat er grenzen zijn, en welke dat zijn.
En ook dat die grenzen bij verschillende personen niet hetzelfde hoeven te zijn.

M.

fijn dat het herkenbaar is, ga soms denken dat ik echt te soft ben maar heb ook echt wel mijn grenzen. Ben gewoon veel met haar in de weer en vind dat geen straf, maar ik wil er geen ’ verwend’ meisje door maken!
En zo’n opmerking van manlief helpt me er niet echt bij.

hahhahaa , volgens mij zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje, hier ook heen klein dictatortje… mijn mijn is favoriet, en gooien en smijten en vooral brullen alst nie gaat zoals zij wil, of nie snel genoeg… en geloof me hier ist anderom papa kan ze nog wel eens om haar vinger winden, mama is heel goed in oost-indisch-doof zijn,… ik negeer dr gewoon wat ook niet altijd werkt, want dan word mevrouw de chef nog kwaaier… maar ik geloof ook dat dat weer een periode is die een kind heeft ,… dat heeft niks met jou te maken, ik denk opzich wel dat die discussies nuttig zijn, want als pa en ma op 1 lijn zitten is dat altijd beter, zodat kind nie van de 1 naar de ander kan gaan lopen…als iets nie mag

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier ook al hoor, zo’n heerlijk peuterpubertje… Of dreumesje in dit geval.

Hij heeft sinds een week dat hij steeds als hij iets wil, waar hij ook zelf bij kan, onze hand pakt en ons er naar toe brengt. Aan het begin werd er natuurlijk om gelachen, maar het werd steeds erger. Dus nu blijven we vaker zitten als hij ons komt halen, en ja, dan is het brullen geblazen…

Heeft er dus niets mee te maken of je haar ‘verwend’ of niet, ze is gewoon lekker aan het uittesten.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

oh zo grappig om dit allemaal te lezen, het gaat allemaal over mijn meisje!!
iets vragen aan mama, nee…dan naar papa gaan en hetzelfde vragen, en dat moet nog twee worden!
heerlijk om jullie verhalen te lezen en in mijn geval toch bevestiging, misschien ben ik een beetje soft, maar dat is toch ook wie ik ben. Ik weet best dat er regels moeten zijn en die zijn er ook echt wel, maar inderdaad minder dan bij haar vader. Maar ik ben dan toch ook nog degene die het meest met haar bezig is, ja zelfs als papa thuis is!
bedankt meiden en succes met jullie schatjes…