Julia heeft spruw

Even een spruw-update:
We zitten inmiddels aan de tweede tube Daktarin. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen, gaat de spruw nog niet over. Die plekjes zitten nog steeds op het gehemelte van Julia, maar inmiddels heb ik zelf ook weer spruwplekken op mijn tepels… en dat terwijl we al die tijd met de Daktarin gesmeerd hebben en super hygiënisch te werk gaan. Mijn handen zijn net schuurpapiertjes van het vele wassen.
Ik hoop echt dat het nu snel beter gaat.

Groetjes, Sandra

Vervelend zeg Sandra dat het toch nog niet over is. Heb je laten checken of die plekjes op het verhemelte echt spruwplekjes zijn en niet van die plekjes die ik ook beschreef maar die er horen te zitten bij zuigelingen?

Beterschap voor jou en de kleine meid!

Groetekes, Sje

Het zou kunnen dat die plekjes op haar gehemelte horen, maar aangezien ik zelf nu weer behoorlijk last heb van de spruw zal het bij Julia ook niet over zijn.
Ze is de afgelopen dagen weer vreselijk onrustig en huilt veel. Gisterenavond heeft ze tot 1 uur 's nachts liggen huilen en vanmorgen was het ook alweer raak. Geen idee waar ze nu last van heeft, van de spruw of dat ze nu regeldagen heeft (die hebben ze ook rond 6 weken toch?)… Ik kijk het deze week nog aan en anders ga ik begin volgende week naar de huisarts.

Groetjes, Sandra

O Sandra!
Wat een gedoe he?
Wij hebben Daniël sinds gisteren ook aan een kuurtje. (weet even de naam niet)
Zelf kreeg ik niks, maar smeer af en toe een beetje van dat spul op m’n tepels.
Als het niet over gaat, zal ik ook Daktarin proberen.
Echt niet leuk hoor. Daniël klakt ook erg met drinken en laat tig keer los. Ook heeft hij z’n billetjes stuk. Mijn tepels doen ook zeer.
Echt zielig, je hoort ook echt dat hij huilt van pijn.
En voeden is een hele strijd. Ik hoop maar dat hij het niet verleerd.
Nou, sterkte ermee.
Hopelijk zijn we er allemaal snel weer vanaf.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Denk eraan dat het de Daktarin Orale Gel moet zijn he?! Dus niet de gewone Daktarin, want dat is crème die alleen op de huid gebruikt mag worden, die mag je niet binnenkrijgen!

Dus ondanks dat je tepels huid zijn, ook daar geen gewone Daktarin of Dermacure of wat dan ook voor huidcrème op smeren want dat krijgt die kleine mop ook binnen!

Alleen maar Daktarin Orale Gel gebruiken!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 May 2007 13:53:32

Hier weer even een spruw-update;
Bij Julia lijkt de spruw helemaal over. Ik zie niets meer in haar mondje en ze drinkt weer heel goed.
Bij mij wil het maar niet over gaan. Ik dacht dat het beter ging, maar sinds maandag heb ik weer enorme steken in mijn borst. Vandaag heb ik de huisarts gebeld en kan ik vanmiddag een recept ophalen van 1 capsule Diflucan. Ondertussen smeer ik zelf met Micanozolcreme, dat bevalt mij beter dan de Daktarin (orale) gel. Voor Julia heb ik nog een paar dagen Daktarin en dan is de tweede kuur ook op. Volgens de huisarts kan ik dan stoppen met Julia behandelen… Laten we maar hopen dat ik dan ook nergens meer last van heb!

Mariëlle, hoe is het nu bij jullie met de spruw?

Groetjes, Sandra

Daktarin orale gel is ook miconazol dus het zou hetzelfde moeten werken.
Miconazol is de werkzame stof en die stof zit in de orale gel verwerkt om inwendig gebruikt te kunnen worden. En miconazol zit in de crème verwerkt om op de huid gebruikt te kunnen worden. Dus hoe de stof ook verpakt zit, het zou altijd hetzelfde genezende effect moeten hebben. Daar moet geen verschil in zitten.

Nogmaals, gewone miconazolcrème (daktarin-crème, dermacure of aanverwanten), mag je niet op je tepels smeren zolang je borstvoeding geeft! Die crème is niet voor inwendig gebruik en de baby kan het binnenkrijgen tijdens de voedingen!

Als je arts je dit echt geadviseerd heeft om zo’n gewone huidcrème op je tepels te smeren en toch je baby te voeden, dan neem maar gerust een andere huisarts want hij mag dit niet adviseren.

Ik heb 13 jaar bij de fabrikant van miconacolcrème gewerkt en we hebben regelmatig artsen en apothekers op het hart gedrukt om geen gewone huidcrème op tepels te laten gebruiken door vrouwen die borstvoeding geven. Alleen Daktarin Orale Gel! Echt geloof me nou, baby’s krijgen anders giftige stoffen binnen die ze niet binnen mogen krijgen.

Dus nogmaals: alleen Daktarin Orale Gel op je tepels!
En je moet Charlotte blijven behandelen tot bij jou de infectie ook helemaal over is, anders kun jij haar weer infecteren en dan blijf je elkaar besmetten.

Die Diflucan is wel een heel goed plan, zo wordt de schimmel van binnenuit aangepakt in de hoop dat je straks helemaal van je klachten af bent.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 May 2007 14:24:03

Ik heb er geen ervaring mee. En ik was wel een mamma die dr vinger gebruikte ( bij Evianne ) en heb beide lang gevoed. Maaaaaar ik zou goed de bijsluiters lezen en erg voorzichtig zijn met wat me spruitje binnen kreeg zoals Sje aangeeft.
Ik kreeg van mijn ontzettend goede kraamhulp de tip dat de beste zalf voor mijn tepels de bv melk zelf was, of dit ook iets doet tegen spruw weet ik niet, maar ik smeerde altijd het na het voeden een beetje erover. Ik hoop dat het gauw over is en jullie weer onbezorgd kunnen voeden.

Het rare is dat de Micanozol creme veel beter lijkt te helpen… met de Daktarin bleven de plekjes op mijn tepels en als ze weg gingen, waren ze snel weer terug. Doordat de Micanozol dunner is (en daarmee beter smeerbaar) lijkt het beter te helpen, ik ben nu van alle plekjes af!! Zowel de huisarts, verloskundige, deskundige bij VBN en apotheek hebben gezegd dat je dit kunt gebruiken!! Vreemd dat de fabrikant kennelijk anders adviseert. Erg verwarrend ook voor de gebruiker…
Ik kijk altijd wel of de creme helemaal weg is voordat ik ga voeden en anders was ik het er nog af.
De diflucan heb ik wel erg over getwijfeld. Volgens de fabrikant mag je het beslist niet gebruiken als je borstvoeding geeft… maar ook weer de verloskundige die geadviseerd heeft om het bij de huisarts aan te vragen en die vond het ook een goed idee. Volgens borstvoeding.com kun je gewoon blijven voeden…

Ik vind het allemaal erg verwarrend. Gelukkig lijken we er nu echt door heen te zijn. Ik smeer nog een aantal dagen door voor de zekerheid (zowel bij Julia als bij mij) en dan maar kijken of het goed gaat zonder medicatie.
Wat zal ik blij zijn als we hier vanaf zijn!!

Groetjes, Sandra

Hier is het ook weer over. Daniël drinkt ook weer goed. Verder gaat het wel prima hier. Ik ikkeben niet meer zo vaak, maar dat komt wel weer. Ik moet nog erg m’n nieuwe ritme vinden. Het voeden op verzoek vraagt ook wel wat van je vind ik. Verder moet in het huishouden ook nog een en ander gedaan. Ik red het net en zit dus niet veel achter de pc.
Jij sterkte en hopelijk hou je het nog even vol, want pijn in je borsten is niet fijn met voeden.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien zijn artsen, verloskundigen, kraamhulpen etc. minder voorzichtig met dit soort adviezen omdat zij toch niet aangeklaagd worden als het mis mocht gaan. Als je niet eindverantwoordelijk bent voor een produkt is het makkelijk om te zeggen dat het gewoon gebruikt kan worden. Als er een aanklacht ingediend wordt, is het tegen de fabrikant.

Groetekes, Sje