Joyce geeft zichzelf een andere naam


#1

Zo vreemd, Joyce heeft al vanaf dat ze begonnen is met praten zichzelf een andere naam gegeven. Ze noemt zichzelf Ity. Ik vind het echt vervelend.
Dat gaat dan zo : Mamma, ity eten !
'ja lekker he, zeg ik dan, Joyce eten.'
Zo probeer ik haar zichzelf ook Joyce te laten noemen maar het mag niet baten.

Vanmorgen ging het wel heel erg ver. Ik was met Amy bezig en vraag Joyce de deur dicht te doen i. v. m. de tocht. Joyce deed net of ze het niet hoorde.
Op een gegeven moment ging ik eenmaal door de knieen en noemde haar Ity.
Ik zei Ity, wil jij de deur voor mamma dichtdoen ?
Tot mijn grote verbazing keek ze me een moment aan en deed gehoorzaam de deur dicht. Ik snap er niets van. Ity lijkt niet eens op Joyce ! Hoe komt ze nou toch aan die naam ? Of nog beter, hoe komt ze er vanaf ?

Herkent iemand dit en heeft iemand advies / ideeen hoe hiermee om te gaan ?
Ik vind dit gijntje nu wel lang genoeg geduurt en wil dat ze zichzelf gewoon Joyce noemt in plaats van Ity.


Gewijzigd door - Miranda 1975 op 23 Aug 2007 21:35:51


#2

Nee dit verschijnsel ken ik niet van mijn kinderen.

Lisa heeft wel een hele tijd een onzichtbare schildpad gehad.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).


#3

Spreekt ze Amy wel uit? Ik vind Ity wel iets van Amy weg hebben. Kan het zijn dat ze zich met Amy vergelijkt? Veel kindjes willen hetzelfde zijn en hetzelfde behandeld worden als hun baby-broertje of -zusje. Dus het kan best dat ze Amy wil zijn en zichzelf daarom Ity noemt.

Groetekes, Sje


#4

Nee Sje dat is niet mogelijk want Joyce noemde zichzelf al Ity lang voodat Amy geboren werd. Nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn ?



#5

Het enigste wat ik me kan bedenken wat erop lijkt is wijffie. Ja verschrikkelijk maar zo noemde ik haar meestal. Wat denk je, zou dat het kunnen zijn ?



#6

Het zou inderdaad wel wijffie kunnen zijn wat ze na probeert te zeggen. Zeg je ook weleens lieffie? Lijkt er ook op.

Groetekes, Sje


#7

nee wijffie lijkt meet op Ity. Ze spreekt het nl. uit als aitie. Zo zegt ze het letterlijk. Tja, lijkt ook niet echt op wijffie maar anders zou ik het echt niet weten.



#8

Oh, ik dacht dat ze het uitsprak als Iety.

Tja, grote kans hoor dat Aity wijffie betekent.

Groetekes, Sje


#9

Laten we het daar dan maar op houden en hopen dat ze zichzelf geen aitie blijft noemen tot op de middelbare school



#10

hihihi vind het wel grappig,heb het bij mij kids nog nooit gehad

maar misschien bedoelt ze wel wijffie wat je zelf al zegt

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#11

Nou Bianca, ik vind het inmiddels helemaal niet grappig meer want ze zegt het wel tachtigduizend keer op een dag en anderen begrijpen haar niet. Vragen ze aan mij wat zegt ze nou ? Terwijl ze al heel goed kan praten, ze vertikt het gewoon.



#12

ja dat kan ik van jou uit wel begrijpen dat je het niet meer leuk vind pfff ook heel vermoeiend is dat

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#13

Misschien vind ze Joyce wel geen mooie naam !

Tja, moet je ook maar leuk vinden, de naam die je ouders voor je kiezen.
Misschien krijgen we dat later wel naar ons hoofd, pap, mam wat hebben jullie me aangedaan door me op te zadelen met zo’n stomme naam !

Haha nee hoor, ik denk dat het gewoon iets te moeilijk voor haar is om uit te spreken.



#14

Zo mevrouwtje heeft een lekker eigen willetje.
moest wel effe lachen toen ik je verhaal las hoor.
maar denk dat het wel weer over gaat.
Ruben noemt zichzelf al een heele tijd benne of ben
dus herken het zeker wel, dat ze zichzelf anders noemen.
maar wat er aan te doen geen idee.

Groetjes Marianne mama van Ruben


#15

Hoi, ik weet dat de plaatsingdatum al erg lang geleden is. Maar ik heb nu een zoontje van 2,5 jr. En hij noemt zichzelf ook anders. Ik was benieuwd wanneer ze zichzelf gewoon Joyce noemde.

Groet Jorien