Jou peuter ook aan het puberen?

Hallo Iedereen!

Ben benieuwd of jullie peuters ook zo aan het puberen zijn?
Hier namelijk heel erg,
Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan, het is zo vervelend!

Nina 2 jaar oud doet echt alles wat niet mag.
alle aandacht opeisen, met gekrijs en gejank heel de dag door!!
lijkt wel dat ze 90 % van de dag loopt te huilen zeurenen te krijsen.
Als er nee word gezegt word ze driftig gewoon trillen van boosheid.
Ja gwoon negeren (maar is lastig)
is dat bij jullie ook zo erg?

Slapen , eten een drama, en de heledag is het MAMMA zitten.
Als iets niet lukt word ze ook heel erg boos.
Ook als ik aan de telefoon zit, krijst ze er door heen.

Pfff hoelang duurt die peuterpubertijd?

Iemand ideeen hoe het weer beetje gezellig word thuis?

Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 31 Mar 2011 11:06:49

Gewijzigd door - Nemo op 31 Mar 2011 11:09:08

Hier nog een die behoorlijk aan het puberen is!
Gister was het echt drama! Hij heeft een eigen tafel en 2 stoeltjes die hij continu aan het verslepen was, de hele middag door aan het jengelen, tot ik er op een gegeven moment echt moe van was…
Ik heb nl 4 dagen in de week een 2e erbij die natuurlijk ook alle aandacht verdiend die zij nodig heeft, en als je een peuter erbij hebt die nogal aan het puberen is er bij hebt is de aandacht verdelen best lastig…
Uiteindelijk dacht ik dat hij ook behoorlijk moe was, dus heb hem in bed gelegt, maar hij was toen zo overstuur dat ik hem er na 20 min weer eruit heb gehaald, ook omdat we nog naar de winkel moesten…
Daarna was alles ook weer goed, en heeft ie goed gegeten en is keurig om 7uur op bed gegaan zonder gemiep, maar het is soms heel vervelend!
Hoe moet je ermee omgaan, en wanneer gaat het over en idd hoe kun je het gezellig maken?

Nathanael is van 10-06-09

Hoi,

Hier is het ook niet altijd gezellig… Gister was het nog ‘oorlog’…Ze moest haar rommel opruimen en vertikte het gewoon! Krijsen, gillen enz. Op de gang, nog harder krijsen. Als ze dan weer stil is mag ze weer naar de kamer komen. Nog geen 5 min, er na, weer hetzelfde verhaal! Weer hetzelfde gedaan en uit eindelijk is ze gaan opruimen. Als het dan is gebeurd kan ze ook ineens weer heel lief zijn en komt ze bij me zitten en kroelen, of ze gaat heel lief kleuren of spelen… Gelukkig gebeurd het hier niet (meer) elke dag! Dus wie weet bouwen we het zo af! Ik hoop het maar, want echt gezellig is het niet… Soms heb ik idd ook het idee dat ze heel de dag heeft lopen krijsen, dreinen en zeuren…

Sterkte iig!!

Groetjes , Aline

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Gedeelde smart…
Hier een peuter die linksom wil, als ik rechtsom ga. Leg ik een broek klaar? Wil mijn peuter een rok!
Heb ik een shirt uitgezocht? Wil mijn peuter een ander shirt.
En toch… Het went ook wel, haha! Inmiddels weet ik een beetje hoe er mee om te gaan, en dat scheelt een heel eind.
Maar lastig vind ik het soms wel, al ben ik al lang blij dat ze het alleen nog thuis doet, en niet bij anderen, of midden in de winkel!

ja hoor ! join the club hier ook een pruttelende gillende en krijzende peuter… mama negeren negeren en politieagentje spelen, vorige week nog 4 keer in de hoek in de speeltuin, want allus is van haar !!! zelfs de grassprietjes waar je op staat bij wijze van !

wat doe je eraan, weinig… een heleboel geduld hebben, afstraffen indien nodig en voor de rest negeren en tot 10.000 tellen (? of tot 20.000 hahaha)

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier nog een!

Moet er wel bij zeggen dat Luka van nature een vrij makkelijk kind is hoor, dus ook zijn driftbuien zijn, vergeleken bij andere, vrij ingetogen…

Maar ook hier de aankleed en eet drama’s:
Vraag je:“Wil je brood of pap?” Meneer roept:" Bjood!", maak je brood wil meneer toch pap… En gillen als hij het niet krijgt! Laten we zeggen dat er hier de afgelopen 2 weken minstens 3x per dag gedweild moet worden…
Gaat het niet naar zijn zin? Dan gaat alles over de grond, speelgoed, eten, drinkbeker… Als hij er maar mee gooien kan!

Hier is negeren wel het toverwoord, als we er totaal niet op ingaan dan is hij na een minuut of 5, hooguit 10, weer helemaal vrolijk! Om het na een kwartier wel weer te doen, maar goed…
Straffen helpt nog niet, dat vind hij alleen maar leuk. Dan rent hij weer lachend de hoek uit, of van zijn kleed af zodat wij hem weer kunnen vangen en terugzetten… Dus dat heeft geen nut.
Maar negeren dus wel!

Succes meid!

Hier is het op en af. Op het moment is ze weer heel lief, maar vorige week kon ik haar wel achter het behang plakken, Maar ze weet met pappa en mamma is niet te sollen dus vaak zijn der buien snel weer over gelukkig.

Groetjes,

Michèle

De PP was mijn zoontje vroeg bij.
Dit is na 4 maanden gelukkig over gegaan.

Hopelijk is het hier ook zo over haha.
Maar wil even zeggen wat een leuk forum is dit!!
Ben net 2 dagen lid, en zit nu al heel de dag op het forum te kijken.

Groetjes

Xandra