Jou kindje ook rond 1 jr? Klets mee!

hoi hoe gaat het met jullie en met de kleintjes hier gaat het prima. geniet vol op van die kleine ze worden zo snel groot. er was hier kermis in de stad wat geweldig in de draaimolen vondt ze geweldig druk bezig met alles zien en ontdeken. ze worden ook veel te snel groot he hahahaha. we hebben ook kabouter plop gezien wat vondt ze het mooi met hun op de foto en daarna even mee dansen met hun ze vondt het super en natuurlijk een trotse mama die aan het mee genieten was.

doen jullie veel leuke dingen met de kinderen en wat doen jullie allemaal.

groetjes pascal luna 18 sep 2006

Hoi Allemaal,

En o, o, wat is het hier gezellig! Erg leuk om te lezen wat de andere kids allemaal kunnen en wat ze uithalen hahaha. Inderdaad pas goed op je hoofd niet te vaak stoten.

Robin doet op de duim als hij moe is en zijn spuugdoekje gaat altijd mee naar bed anders slaapt hij niet ik heb er 3 in liggen want meestal gooit hij er wel 1 of 2 eruit en moet ik weer lopen.
Dus ervaring met de speen heb ik niet maar veel kwaad kan het vast niet. Anders eens op het buro vragen?

Was afgelopen maandag nog naar visite van de zwangerschaps gym we waren met 4 mamma’s totaal en van de kinderen in totaal liepen er al 3!!! Alleen Robin dus niet. ik was echt verbaasd wat zijn die snel zeg. Vindt het helemaal niet erg dat hij nog niet loopt komt van zelf wel.

Zijn die van jullie ook goede eters of lastig met eten? Robin kan ik alles geven alleen pannekoeken vond hij niet lekker tot nu toe. Hij is gek op aardappels. En gerechten met bruine bonen. Eten die van jullie ook al uit de pot mee?
Robin wel al maak ik het nog wel fijn. En vlees snij ik aan stukjes en die eet hij dan met de handjes op. En ik vindt dat hij voor zo’n klein mannetje enorm kan eten. Een heel bord ( kinderbord), vol eten daarna toetje en drinken. PFFF
Tussen de middag brood met een fruithapje en s’morgens ook broodje met fles melk erbij. Tussen door een koekje of we eten samen fruit.

Greetz lia

Robin Jacob geboren 28-09-2006.

Pascal,

Ik doe 1 x in de 2 wkn baby zwemmen. Erg leuk voor mamma en Robin.

Fietsen, wandelen. Tja en verder nog niet zo heel veel. wil nog en keer naar de kinderboerderij hij is gek op dieren.

Greetz lia

Nee, ik zal niet te vaak mijn hoofd stoten hòòr!!
Senna is ook zo’n grote eter, ben nou een beetje fles aan het afbouwen.
Haar schema is als volgt:
7.00 140cc opvolgmelk en 40cc thee + boterham
10.30 fruit + drinken
12.30 boterham + bekertje gewone melk
15.30 koekje + limo
17.30 prakje (soms potje, soms met pot mee)
19.30 140cc opvolgmelk en 40cc thee

Ben de opvolgmelk aan t afbouwen, maar omdat ze 's avonds en 's morgens een flesje zo lekker vind, meng ik het met slappe thee. Ze vind het heerlijk.

Langzaam aan introduceer ik steeds weer iets nieuws in d’r eten. Vanmorgen voor eerste keer een half speculaasje op op de markt. Ze zat te smullen!!
Kaasstengel vindt ze ook heerlijk.

Wat ik wel onderneem met Senna is naar de speeltuin gaan, van de glijbaan en op de wipkip vind ze geweldig. Verder fietsen, wandelen, bij vriendinnen met kinderen op visite. Ze vindt andere kinderen helemaal geweldig dus dit is voor haar het grootste feest.

Groet Vanessa.

Hallo Dames, gezellig zo he?? Allemaal dingen uit wisselen!!!
Eentje vroeg wat we allemaal doen met een kleintje…
Chelsea is 21 maand, veel wandelen(gewoon in de wijk of bos), fiesten(als het weer het toelaat)Kinderboedreij vind ze geweldig, hebben ze ook een speeltuintje bij!!
Verder gaan we geregeld naar dolle pret(overdekt speeltuin) en morskieft( een grote zandbak binnen met speeltoestellen)Zwemmen doen we af en toe!!
groetjes Esther

hoi wat leuk allemaal zeg. ik doe ook aan baby zwemmen elke week ze vindt het super en mama ook. nu dat ze steeds beter loopt ga ik ook stukjes met haar wandelen. even naar de speeltuin of zo of door het park die voor mijn deur ligt.
fiets is ook helemaal geweldig alleen inderdaad jammer dat het nu zo slecht weer is telkens. ik ga eigenlijk niet zo vaak naar de kinderboederij moet ik denk ik maar wat vaker doen.

verder gaat het hier super. het is soms wel zwaar omdat luna voor loopt in haar onwikkeling ook met denken. ik heb hier gewoon al een peuter rondt lopen met de dingen die ze doet. ze snapt al zo veel ze kan verbanden leggen en weet als ik dit doe gebeurt er dat en heel erg uitdagen kijken hoe ver ik kan gaat tot dat mama boos wordt. wij zetten luna ook soms al in de hoek als zie iets doet wat echt niet door de beugel kan dat is nog maar twee keer gebeurt maar toch ik zelf vindt het al vroeg maar het moet wel anders loopt ze gewoon over je heen. ze blijft ook netje zitten hoor en als we dan weer goed maken en vertelen waarom ze dat niet mag geeft ze een kusje en dat is alles weer goed. lief he.

met eten ach luna kan de hele dag wel door eten ze eet ook echt alles. ze doet het gewoon zelf ze probeert het al met een vorkje of een lepel maar vaak valt alles nog er af en dan pakt ze gewoon met haar handjes. er is echt nog niet iets wat ze niet lekker vindt. op mijn verjaardag hebben we even lekker gemact en luna heeft zo een hele happymael opgegeten.

dit is inderdaad erg gezellig leuk dat iedereen mee kleds.

groetjes pascal en luna 18-sep-2006

ja goed idee van de knopen in het doekje wout heeft ook zo’n doek .ik wil jullie allemaal bedanken wout is van 30.09.06en heeft nu ook moeite met slapen maar tis net of alle leeftijdgenootjes in onze buurt perfecte slapers zijn ,ik heb met tranen in de ogen jullie berichten gelezen zo herkenbaar,da doet echt goed,bedankt voor de eerlijkheid!!! mama sabine papa christophe

Hallo Allemaal,

Hier even een vraagje, Emma (15 maanden) eet sinds anderhalve week echt heel erg slecht.
Ze was een hele goede eter (we moesten haar soms zelfs remmen), maar nu eet ze haar boterhammen niet of voor de helft en ook haar avondeten gaat met moeite voor de helft op. Ook drinkt ze minder, ze dronk al niet zo heel veel (2 bekers melk van 150 ml en dan nog zo’n 200 ml diksap of water). Hebben jullie hier ervaring mee?
Verder zijn we echt aan het wachten tot ze gaat lopen, ze staat los en zet 2-3 stapjes, maar dan gaat ze weer snel zitten, volgens mij durft ze nog niet zo goed.

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,

Volgens mij krijgen ze op een gegeven moment een periode waarin ze minder gaan eten. De grootste groeispurt is dan even geweest en ze hebben dan ook minder nodig. Gewoon even bijhouden wat ze zoal op een dag eet en dan is het toch vaak meer dan je denkt. Vooral niet pushen, dat werkt averechts. Als ze echt honger hebben eten ze echt wel.

Met Senna alles goed, de eerste losse stappen zijn er nu echt. Hier een super trotse mama. Zo’n stap of 10 en dan gaat ze weer verder op haar knietjes. Echt leuk!!
Verder eet Senna ook echt alles, vind alles lekker en het liefst wat wij eten, vanavond voor de eerste keer, zelfgekookte rijst, gehakt en groenten, met een beetje tomatenpuree erdoor, ze zat te smikkelen.
Ik wissel potjes en zelfgemaakt af, vind potjes gewoon nog lekker makkelijk, want wij eten best pittig en gekruid, daar wil ik voor haar nog even mee wachten.
Al die kruiden zullen vast wel weer een uitwerking hebben op haar huid. Ze heeft van kleins af aan al last van eczeem.

Nou dames, vind het echt leuk om zo jullie verhalen te lezen, super.

Groet Vanes.

Hoi Munchkin,
Maak je maar niet druk. Onze kleine meid eet al maanden extreem weinig. Ze begint gelukkig nu te eten. Ben vaak naar het CB of huisarts geweest, maar als ze geen honger hebben, dan hebben ze gwoon genoeg aan wat ze tussendoor binnenkrijgen. Zo lang ze niet afvallen en gezellig blijven komen ze niks tekort.
Ik ben wel steeds eten aan het aanbieden, brood en ook verantwoorde koeken en fruit. En maar blijven geven wat ze wel lusten. Ik weet het is frustrerend want elk warm eten wordt resoluut geweigerd. Maar het komt echt goed. Zoals ze opeens gaan doorslapen snachts, zo gaan ze ook opeens weer eten.
De grote tip is, hou het gezellig aan tafel, niet dwingen en beloon elke hap die er wel toevallig ingaat.
Sterkte Groetjes, Cindy

Hey Allemaal,

Hier ook alles goed, Robin kan in zijn handen klapen sinds een weekje! Was nu een paar weken al aan het oefenen en nu kan hij het! Hij was ook helemaal trots op zichzelf en nu klapt hij als het ff kan heel grappig!
Wat vervelend als je kind slecht wil eten ben benieuwd wanneer dat hier gaat komen tot nu toe eet hij super! Snap soms niet waar hij het laat. Maar inderdaad op een gegeven moment gaan ze minder eten als ze minder groeien.

Verder niet zo veel nieuws greetz lia

Hoi,

Leuk hoor!!! Twee weken voor haar verjaardag ging onze dreumes lopen. Het is echt een grappig gezicht. Helaas, voor haarzelf, wil ze soms te vlug allerlei dingen doen. Ze kijkt alles af van haar broer. Dus ook het klimmen en klauteren. Vorige week is ze van zo’n houten kindersroeltje afgevallen. Die had ze voor het raam gezet. Waarschijnlijk om nog beter naar buiten te kunnen kijken. Ze zwaait ook wat af. Mensen, vogels, honden, poezen, auto’s etc. Allemaal kunnen ze rekenen op een vriendelijk zwaai gebaar. Verder is het een echte ‘knuffeldoos’. Dat herken ik eigenlijk niet zo van mijn eerste. Wel toen hij wat ouder was, maar niet van zo klein. Inmiddels heeft ze al acht tanden. Wat een drama toch altijd…! Ze wil graag alles zelf doen en eet dus haar kwark met zo’n oefen lepeltje. Ook dat herken ik niet van mijn oudste. Misschien echt een 'meisjes’ding…? Over het algemeen is het een vrolijk, opgeruimd meisje. Ik ben overigens wel blij dat het ‘sprongetje’, oei ik enz, bijna voorbij is! Daar heeft zelfs dat vrolijke aapje van ons last van!!!

Groetjes.

P.S.: Zijn er mensen die rondom de leeftijd van een jaar het speengebruik willen afleren? Ervaring mee? Wat doe je? Lukt dat? en hoe ellendig is dat…

Gewijzigd door - yannick op 20 Nov 2007 21:30:46

Gewijzigd door - yannick op 20 Nov 2007 21:32:30

Zo de eerste verjaardag met feest en al net achter de rug, dus op naar de tweede, heb mijn banner al aangepast, test hem meteen ff.

Verder alles ok met Senna ze doet het echt super, kwam er vanmorgen achter dat ze al 3 kiezen heeft ipv 1, wat wij dachten. Nummer 4 is er ook al bijna door.
Hahaha, we kunnen het niet meer bijhouden.

Groet Vanessa.

Lilypie Tweede Ticker

Hallo Mama’s,

Hoe gaat het met jullie en de kids ik zie dat er hier al een tijdje niet meer is gepost(ik ben er zelf ook een tijdje niet meer geweest)maar ben er weer!!!
Met Luciano gaat het goed hij is nog steeds lekker ontdeugend hihi maar dat is wel leuk.
Hij is afgelopen Dinsdag naar het CB geweest en alles was allemaal ook weer goed en hij was ook weer goed gegroeid(de lengte en gewicht heb ik nu niet bij de hand) hij heeft ook 2 prikjes gehad namelijk de BMR en de Meningcoccen C echt ziellig vondt ik dat hij heeft gelukkig maar ff gehuild en daarna heeft hij er geen last van gehad.
Van de BMR krijgt hij volgende week Dinsdag of Woensdag last van(maar ik hoop van niet natuurlijk.ff afwachten dus.

Liefs Priscella,

Hoi allemaal,

Ja hier ook een tijdje niet geweest.
Mamma pris Robin heeft 2 wkn geleden zijn BMR gehad en is er wel ziek van geweest 1 dag hoge koorst en 2 dgn later huiduitslag of het is de 6e ziekte geweest heel zielig. Dus ik hoop dat je kleine er geen last van krijgt.
Robin heeft je eerste voor zichtige stapjes los gezet. Dus daar ben ik wel heel erg trots op!
Verder is hij lekker ondeugend en ondernemend.

Greetz lia

Hallo allemaal,

Ook ik ben al een tijdje niet geweest, maar ook met Senna gaat het super.
Ze loopt het hele huis door, neemt af en toe een sprintje van voor naar achter.
We houden ons hart af en toe vast, maar het gaat meestal wel goed.
Senna moet in januari voor de BMR. Krijgen ze pas na een week koorts?
Dacht de hele week na de prik, heb speciaal 5 dagen vrij genomen, moet daarna weer 4 dagen werken…mmmm. Ben benieuwd, anders kan ik het misschien nog ff omzetten ze moet pas de 17e januari.

Groet Vanessa.

Lilypie Tweede Ticker

Hallo Allemaal,

Pfff zeg dat is alweer een tijd geleden dat ik hier kom posten.
Hoe gaat het verder met de mama,s en met jullie kids?
Met mijn kleine boefje Luciano gaat het goed hij kan sinds 3 weken lopen dus ik heb het erg druk met hem ik loop steeds achter hem aan want hij wil nog weleens naar achter vallen en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk dus ik moet erg alert zijn maar het gaat we steeds beter.
Ik zie dat hier niet meer veel geklets wordt hoop dat het wel weer gaat gebeuren ik probeer ik ook weer regelmatig te zijn.

Nou fijne dag allemaal en hopelijk tot gauw dan maar weer,

Liefs Priscella,

Hoi allemaal,

Ik ben een trotse moeder van Mijndert. Onze eerste zoon en geboren via ivf-icsi.

Mijndert is geboren op 22-01-2007.

Mijn naam is Marieke en ben woonachtig in Wagenborgen.Dat is de provincie Groningen. We zijn 3 weken geleden hier heen verhuisd vanuit Poortugaal.

Ik hoop hier veel te lezen over andere moeders met hun kinderen en zelf ook mijn mooie maar ook moeilijke momenten met Mijndert te kunnen delen.

groetjes Marieke

Marieke Smilda-Kort

hoi
ik ben wanda en heb een zoon, hij heet joeri en is geboren op 02 december 2006
hij heeft inmiddels al 8 tanden en er is ook al een nieuwe onderweg zo te merken (spuitluiers en overal op bijten).
nou is hij pas ziek geweest (buikgriep) maar hij knapt al op
alleen blijft hij nu knerpen en vreselijk hangerig weet iemand wat dat is ?
het eten gaat ook een beetje met problemen nu zijn avondeten gaat zonder problemen alleen zijn boterhammen gaan met een hoop moeite
alleen als je hem wat te spelen geeft dan gaat het wel anders zit hij alleen maar met zijn mond open en valt alles eruit.

Hey Allemaal!

Ik ben Marit, 23 jaar en ben de trotse moeder van Katie (geboren op 17 september 2006) dus ze is nu bij anderhalf
Superlief… maar ook héééél erg boef!! haha…

Ze kan al heel goed lopen… begint nu te rennen… doet haar uiterste best om te springen (maar komt nóg niet echt van de vloer haha… ahhhhww) ook kan ze al veel woordjes zeggen; mama, papa, oma, opa, poesje, beer, nee, jajaja, dat, appel… en als ze opgetild wil worden roept ze KUSJEEEEE… zó lief! (maar té lief want je kan bijna geen nee zeggen haha…)

Ik vind het leuk om te lezen dat andere moeders (én vaders) ook zulke boefjes hebben en erg leuk om jullie verhalen te lezen!

KuSz Marit