Hallo,
Tsja…het is echt zo dat Stephan een vrij zacht, lief karakter heeft, dat valt meer mensen op, haha!
maarre…natuurlijk heeft ook hij zijn peuter-kuurtjes weleens hoor.
Alleen niet zo erg.
Het blijft meer bij bijv. zijn jas niet aan willen en dan op de grond gaan liggen enzo.
En een enkele keer heeft ie mij eens een klap gegeven met zijn handje op mijn arm om te kijken hoe ik zou reageren (uittesten dus).
Maar verder geen last eigenlijk.
Hij kan ook heel lief alleen spelen enzo.
Nou, nu genoeg opgeschept, haha!
Armanda, je vroeg hoe het bij logopedie ging.
Het gaat wel wat beter, hij heeft inmiddels een paar woordjes erbij geleerd zoals: Ja, broem en hai (soort hoi, dus “hai oma!”).
Maar volgens de logopediste loopt hij nog steeds erg achter voor zijn leeftijd.
Ze gaat nu een verslag schrijven over welke woorden hij kan zeggen en wat ze vind van hem. Ze heeft hem natuurlijk al negen weken kunnen observeren en kunnen oefenen met hem etc.
dat verslag is nodig voor het Audiologisch Centrum.
Daar moeten we 26 januari weer naar toe voor controle en ze moeten dat verslag over Stephan dan al binnen hebben.
De logopediste vind dat er toch wel verder gekeken moet worden naar het “waarom” hij nog zo achterloopt enzo.
Maar ja, HOE ze dat precies bedoeld weet ik niet.
We zien het wel hoor.
Hij loopt een stuk achter vergeleken bij wat hoort voor zijn leeftijd, maar achteruitgang is er NIET.
Ik bedoel: hij heeft er toch weer een paar woordjes bijgeleerd.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat over een week of 2 op de psz gaat…hoop dat hij dan beter gaat praten.
Lijkt me wel fijn, want hij WIL wel heel graag dingen vertellen aan ons.
Regelmatig is het: "Mamma…hmmm, hmmm, hmm etc.
En dan volgt er dus een heel “hummend” verhaal waar je dus helaaaaaas niks van begrijpt.
En dat vind ik dus gewoon zielig voor hem. Dat we hem dan niet begrijpen.
Nou ja, we wachten het wel af.
Meer dan dit kunnen we niet doen.
En Peet is er vrij lakoniek in. Die heeft zoiets van: Stephan doet alles op zijn tijd…
We merken het wel!
Groetjes, Bianca