Jongens moeten jongens blijven

quote:
@ Sje ja ze vinden dat dat dat haar keuze is en dat je dat soort dingen niet af kan dwingen.

Ze moeten een lintje krijgen op koninginnedag!

Groetekes, Sje

Ha ha ha we zullen obama vragen of hij er ook mee wil beginnen. Maar ik denk dat hoe moeilijk het in het begin ook is ik er als ouder ook in mee zou gaan. Wat je zegt je wilt je kind gelukkig zien. En of dat nou hetero, homo of travo is. Het zijn en blijven je kinderen.

Groetjes,

Michèle

Helemaal mee eens!

Als een van onze meiden ziek is, zit ik zelf ook niet lekker in mijn vel. Dus hoe moet dat zijn als je weet dat je kind doodongelukkig is?! Lijkt me stug dat je dan zelf lekker in je vel zit.

Groetekes, Sje

Ik vind dat iedereen moet blijven wat hij domweg al is. Is je kindje een gevoelig type dan is dat prima en leer hem/haar hier dan ook mee omgaan. Is dat echter niet zo, dan is dat ook prima en leer je je kindje ook daarmee omgaan. Alleen zo krijgt een kind de kans om te worden zoals hij is naar mijn mening. Je bent voor mij al duidelijk een eigen persoon met eigen karaktertrekjes zodra je geboren word. De ene baby is rustig, de andere druk. De ene leert snel lopen omdat hij dit leuker vind dan babbelen bv en zal dus wat later gaan kletsen. Allemaal dingen die wat mij betreft al in het karakter zitten zodra je geboren word. En wie ben ik dan om dit te veranderen ? Voor wie zou ik dat moeten veranderen ? Dit maakt ons immers allemaal uniek.
Een duidelijk voorbeeld vind ik dan inderdaad de "homeseksuele trekjes ". Diegenen die hier zo lang over hebben gedaan om hiervoor uit te komen of uit te mogen komen, kunnen nu pas zijn wie ze zijn. Net zoals jij en ik hebben ze er recht op om te zijn wie ze zijn.
Nee wat mij betreft ben je wie je bent bij je geboorte en hebben we als ouder de taak om je te leren omgaan met al je goede en minder goede kanten om je zo een goede weg te laten vinden door het leven. En met een goede weg vind ik dan dat iemand zich prettig moet voelen met zichzelf en een ander gaan kwaad doet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Tamarah zegt precies waar dat stukje over gaat. En daar ben ik het absoluut mee eens.

Een kind heeft natuurlijk een bepaald karakter, maar omgeving (bv opvoeding) is natuurlijk ook een belangrijke factor.

@Asje: ik ben het helemaal met je eens, daarom zei ik al: waarom tegen een jongen zeggen: je bent toch geen meisje… of: grote jongens huilen niet.
ik vind dat zo’n bullshit! als je nu al gaat beginnen die emotie te onderdrukken, ga JIJ je kind vormen, een kind moet zichzelf vormen en wij zijn er om ze te sturen.
alle gevoelens mogen naar boven komen. alles mag rico van mij voelen.
hoe hij zich daardoor gaat gedragen is een 2e natuurlijk.
stel hij voelt zich boos. dan mag hij zich boos voelen. dan mag hij een keer huilen, of een keer boos zeggen dat ik stom ben. dat geeft niet, maar ga me NIET slaan.
dus in gedragingen stuur je je kind, niet in het gevoel. vind ik hoor!

@Bakmama: ook daar ben ik het mee eens hoor maar dat vind ik ook dat meiden moeten doen, als iemand mij een mep verkoopt krijgt ie er 2 terug
je moet voor jezelf opkomen zeker in deze tijd! ik vind niet dat iemand zelf moet beginnen met meppen, maar terug slaan vind ik niets mis mee.
ook ik hou niet van watjes ik hou ook van mannen, maar ik vind wel dat mannen ook hun gevoelens m oeten kunnen laten zien als ze het zwaar hebben. ik hou dr niet van als er dan niets verteld wordt en hun verdriet woede op ons wordt afgereageerd.
zolang hij voor de buitenwereld maar een echte vent is en voor me opkomt vind ik het allemaal best, maar vind wel dat een man zijn gevoelens moet durven laten zien aan zijn dierbare. en dan ook niet om de haverklap maar gewoon dat we weten: hij heeft wel gevoel

bakmama dat had mijn reactie kunnen wezen , precies hoe ik er over denk, jongens moeten stoeien en de ruzies uitvechten en dan zand erover en niet dat dagen lange gezeur van meiden overnemen hahaha
echt ik heb wel eens gezegd als ze me vertelde dat 1 bepaald kind altijd maar loopt te schoppen en ook eens 1 van mijn kids met een schaar te lijf ging, pak dat kind eens even flink terug want ik ben dr nu klaar mee,
en nee ik hou niet van huilende jongens/mannen, ze mogen wel huilen maar dan wel met een goeie reden en niet over een papiertje oid kom op he
vrouwen zeggen altijd dat ze willen dat de man hun emoties tonen maar dat kan ook op een andere manier dan tranen en een te overgevoelige man die om een dooie vlieg al huilt daar zit geen vrouw op te wachten,

vrouwen zijn lastige wezens echt waar , in onze ogen doen mannen het nooit goed , dan zijn ze weer emotieloos en dan weer te emotioneel, laat ze lekker zijn wie ze zijn en dat zijn wezens die niet alles tegelijk kunnen niet het geduld hebben om te gaan knutselen (althans geen uren) maar wel de lol inzien om met hun jongens lekker een partij te stoeien.

stoeien zit in hun aard dat hoort erbij en moet zeker niet beperkt worden (tenzij het uit de hand loopt natuurlijk)

before you judge me, try hard to love me

bakmama ja ik ben zon moeder mijn jongens krijgen amenooit niet een barbie pop of iets in die trant , ze krijgen mannen spullen auto’s zwaarden weet ik veel wat voor troep ze al niet hebben maar nee geen potjes en pannetjes,

ze mogen wel mee helpen met koken opruimen en als de jongste op mijn schoenen loopt zeg ik dr niets meer van , en ga ik ervanuit dat dat wel weer over gaat hahahah (dus de zogenaamde vrouwen taken worden tegenwoordig wel steeds meer verdeeld )

before you judge me, try hard to love me

Mijn zoon mag best huilen, als hij boos is of als hij valt en dan zal ik hem altijd troosten, maar hij hoeft niet hysterisch te worden als er niets aan de hand is.

En mijn zoon krijgt echt geen jurk aan, als hij dat wil. Of nagelak of lippestift, dat zijn vrouwendingen, klaar.
Dan weet je ook zeker dat je kind gepest gaat worden, en dat vind ik pas zielig.

ja meiden kom op maar of je nou een jongen of meisje hebt ze hoeven toch geen van 2en om niks hysterisch te worden? ik maak daar echt geen onderscheid in of het nou een jongen of meisje is. ik irriteer me aan zinloos hysterisch gedrag ongeacht of het van een jongen of meid af komt.

@mamavan3jongens: nee mijn man huilt ook niet als we b.v. ruzie hebben, terwijl ik van ruzie soms echt wel verdrietig kan worden. maar mijn man mag b.v. best wel een traan laten als er echt wat aan de hand is. alleen doet hij dat bijna tot helemaal niet. en dan denk ik: gooi het eruit dan hebbe we da ook weer gehad.

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Apr 2011 13:55:46

Mama van Rico, daar heb je gelijk in dat hoeven meisjes ook niet te doen.

Hieronder nog even een stukje wat ik gelezen heb, niet hetzelfde stukje waardoor ik dit topic opende, maar lees maar.

Komen jongens voldoende aan hun trekken in de kinderopvang? Steeds vaker hoor je de waarschuwing dat kinderopvang en onderwijs niet beantwoorden aan de behoeften van jongens.

Het Landelijk Platform Pedagogen in de kinderopvang ging de discussie aan. Tussen jongens en meisjes bestaan fysieke en neurologische verschillen. Dat is een gegeven. De ontwikkeling van jongens en meisjes verloopt dan ook niet hetzelfde. Dit betekent niet dat alle jongens andere behoeftes hebben dan alle meisjes. De individuele verschillen zijn namelijk groot. In de huidige kinderopvangpraktijk zouden de specifieke behoeften van jongens te weinig onderkend worden, worden jongens te veel geremd en dat zou leiden tot problemen. Leidsters zouden de behoeftes van jongens niet voldoende begrijpen. Jongens vinden in de kinderopvang en op school weinig mannelijke rolmodellen. Voor jongens die in een eenoudergezin alleen met hun moeder opgroeien, kan dit een wezenlijk probleem vormen.

ja ik ben het niet met het laatste stukje eens.
tenminste… ik ben het er wel mee eens maar nu worden alleen de jongens kanten belicht. alsof het voor een kind uberhoudt goed zou zijn als hij alleen door een moeder of alleen door een vader opgevoed wordt.
een kind heeft een vader EN een moeder nodig.
daarom vind ik de wetgeving ook zo krom dat het kind per definitie aan de moeder wordt toegewezen in dat soort zaken. ik ben ook veel meer van een gedeeltelijke opvoeding. het zogenoemde ko ouderschap.
dat een kind over het algemeen 1 weekend in de 2 weken bij hun vader mag verblijven vind ik schandelijk.
waarom heeft een vrouw hierin meer rechten dan een man? ik weet wel dat ik het nooit op die tour zou gaan spelen. ik maak zelf wel uit hoevaak mijn kind zijn vader ziet, en niet die rechter. maargoed dat is gelukkig bij ons niet aan de orde.
ik licht het een beetje uit nu hoor die laatste zin. maar goed mijn mening vormde een iets groter geheel dan alleen mijn eerste paar zinnen van de reactie.
enfin… tuurlijk moeten jongens jongens blijven en meisjes meisjes.
maar b.v. wat er staat over dat er meer meiden dingen te doen zijn dan jongens dingen.
een keuken b.v. is toch voor beide geslachten leuk? die staat volgens mij op bijna elke psz. rico speelt er graag in.
er wordt wel is gezegt: vrouwen horen in de keuken thuis.
ook zo’n bullshit. de grootste chef-koks zijn mannen. ik vind dat mannen over het algemeen beter kunnen koken.
kinderen moeten zich ontwikkelen naar eigen behoefte.
willen ze meiden dingen doen. laat ze dan.
willen meiden jongens dingen doen. prima toch. ik klom ook altijd in bomen, dat maakt mij niet ineens een lesbo

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Apr 2011 15:14:45

@Inge, de wetgeving pleit voor gedeeld ouderschap en juist helemaal niet voor toewijzen aan de moeder en de vader maar eens per twee weken. Als ouders er niet samen uitkomen, dan gaat het naar de rechter en besluit de rechter. Co-ouderschap zit er dan al niet meer in, omdat ruziënde ouders dat onmogelijk maken. Dan wordt het kind idd vaker aan de moeder toegewezen, omdat ze in het verleden meestal vaker met het kind was en een groter aandeel had in de zorg en opvoeding. Zo simpel is het, heeft dus niets met de wetgeving te maken.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind dat een kind zich zelf moet kunen zijn, ongeacht wat dat houdt. Als dat inhoudt dat een jongen met poppen speelt, en knipjes in de haren wilt, dan is dat zo. Ik zie daar geen kwaad in. Bo heeft ook een pop en een poppewagen> Die hadden wij toevallig al in huis, ooit gekocht voor onze bruiloft als speelgoed voor de kindjes die mee kwamen. Hij vind het leuk om daar mee te spelen, alhoewel, de pop ligt uitgekleed in de badkuip, want die moet altijd gewassen worden door Bo. Maar hij vind auto’s net zo leuk. Ik vind dat je er niet spastisch mee om moet gaan.
Met carnaval hadden we een vriendin met een dochter van 6 op bezoek. Zij had knipjes in de haren, en natuurlijk wilde bo dit ook toen. Van ons mocht dit, waarom niet? Als hij dit nou leuk vind, het is echt niet zo dat hij elke dag knipjes in de haren heeft. En ook al zou hij dat wel willen, dan mag dit ook van mij.
Ik denk dat ieder persoon het recht heeft te zijn wie hij of zij is, ook al past dat niet in het traditionele rol model.
Wat betreft dat hysterisch huilen, dat hoeft van mij ook niet, maar dat zou ik ook met een meisje hebben. Als Bo valt of verdriet heeft, mag hij best huilen, en dan is dat helemaal niet erg, dat zeg ik dan ook tegen hem, maar hij hoeft het niet uit te buiten (dat bedoel ik met hysterisch huilen, extra doorgaan terwijl het allang “over” is zeg maar)

liefs woezel

nou dan zit ik misschien in de ouderwetse “rechten” en is het wat aangescherpt maar co ouderschap is nog niet eens zo heel erg lang aan de orde, ik had het er laatst nog met de psych over. niet dat het aan de orde was maar we praten vaker over koetjes en kalfjes en kwamen op dat gesprek uit, ze zei ook dat het tegenwoordig vaker co ouderschap wordt.
maar vroeger was dat echt niet zo. En omdat ouders zovaak ruzieen over de voogdij (eerder wel dan niet merk ik ook in wat ik heb meegemaakt met vriendinnen vroeger etc) woonde de kinderen allemaal bij de moeder.
En waarom heeft dat niets met de wetgeving te maken? het staat er niet vast in nee maar wat je zegt ze worden eerder aan de moeder toegewezen. en nogmaals dat vind ik vaak schandalig. omdat de moeder het kind gedragen heeft en meer moederdingen doet dan een vader wil nog niet zeggen dat een vader geen moeder en vader dingen tegelijk kan doen.
ik heb ook een vriendin (ofja had ik zie dr eigenlijk nooit meer) die ouders hadden beide geen werk. en waren er dus alle twee altijd voor haar.
toch werd het een ruzie voogdij zaak en werd zij aan dr moeder toegewezen. en dat had niks met zorgen voor te maken want ze waren er allebei altijd. Het is in een rechtzaak bij die dingen jammer genoeg soms vanzelfsprekend dat merkte ik toen tenminste…
nogmaals hoe het inmiddels is weet ik niet, ik heb geen vrienden/vriendinnen die thuis wonen dus zit nog een beetje in het vroegere te praten nu.

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Apr 2011 21:56:02

mijn zoon speelt ook wel eens met poppen die bij mijn ouders liggen. No problem. Hij speelt het liefst met auto’s, maar als hij zich een meisje zou voelen zou ik daarin meegaan. Ik zou er niet blij mee zijn, maar ik zou het wel respecteren. Als hij maar gelukkig is .

22-12-2009 colin geboren

Co-ouderschap staat ook niet in de wet, maar als ouders gaan scheiden zijn ze verplicht een ouderschapsplan te maken en daarin afspraken te maken over hoe ze de zorg voor de kinderen gaan uitvoeren (praktisch gezien). En co-ouderschap wordt wel als meest ideale ‘oplossing’ gezien in ieder geval.

En tja…de toewijzingen meer aan moeders dan aan vaders als ze er niet uitkomen. Het kan bij wijze van spreken kop of munt zijn, maar het kan ook echt gebaseerd zijn op het feit dat een moeder meer thuis was bij haar kind en misschien nu ook nog minder werkt en dus meer beschikbaar is dan de vader. En daar wordt simpelweg gewoon wel naar gekeken, hoe oneerlijk dat misschien ook lijkt. Maar ja, bij een scheiding die eindigt in gekissebis over kinderen zijn eigenlijk ook nooit winnaars, toch?

Groetjes,
M

ja dat geloof ik ook meteen… maar nu neem ik even het voorbeeld van het boek van patrick van rhijn : weg van lila… en het 2e boek: vaderstad. Dat is een autobiografisch verhaal… weet niet of je het kent? Eigenlijk sinds ik dat boek heb gelezen ben ik er zo over gaan denken… Enfin…nee helaas zijn kinderen van een scheiding altijd de dupe. jong of oud maakt niet uit. zelfs als er geen sprake is van een voogdij zaak.

Nee, die boeken ken ik niet. Zal eens op bol.com kijken. Dikke knuffel voor jou!

Groetjes,
M