Het is eigenlijk niet zo verrassend voor ons, dat er eindelijk iets gebeurt is, want hij klimt echt overal op en kent bijna geen gevaar. Hij springt zo van 8 of 9 treden van de trap in je armen.(niet bij mij hoor, maar bij mijn man wel). Hij zit nergens mee.
Maar goed vanmiddag. Hij was gewoon buiten in de achtertuin. En plotseling hoor ik hem nog al hard huilen. Nou dat is ook niets vreemds. Dus ik loop naar de achterdeur, terwijl ik zeg, kom maar lieverd, heb je je weer au gedaan? Tegelijkertijd staan we bij de deur en zitten zijn handen vol bloed. Ik denk SHITTTT. Dus ik pak 'm op, loop naar de keuken, zodat ik 'm op het aanrecht kan zetten en kan kijken hoe of wat. Bloeden joh. Niet te geloven. Dus ik zoeken en ik kon niets vinden. Op een gegeven moment de buurvrouw erbij gehaald en toen ze er was, had ik eindelijk al een beetje een idee waar het vandaan kwam. Nou zij en haar man hebben me even naar het Medisch Centrum gereden, hopende dat er nog iemand was en dat was dus zo gelukkig. En inderdaad een miniscuul gaatje. Ze heeft het even gelijmd.
Maar jemig wat een bloed voor zo’n klein gaatje. Mijn handen zaten helemaal onder, zijn handen ook en keukenpapiertjes. Hij huilde allang niet meer en zag later bij de dokter in de spreekkamer speelgoed en wilde alweer spelen. Wat een kind.
Maar ja, ik zal 'm wel een paar keer wakker moeten maken denk ik. En ik sta er alleen voor, want mijn man overnacht op dit moment bij mijn ouders, omdat er iets mis is met de auto en we er zo min mogelijk mee willen rijden. Dus ik denk dat als ik straks naar bed ga, hem wakker maak, kijk hoe hij is en hem dan gewoon bij mij in bed leg.
Vorige week heeft hij ook een enorme val in AH gemaakt, van zo’n muziek/beweeg ding waar je geld in moet doen. En hij had een knoepert van een ei op zijn voorhoofd. En toen hebben we hem verder ook niet wakker gemaakt. Eigenlijk nooit bij nagedacht. Dit was duidelijk een mindere val, maar gewoon vervelend terecht gekomen. Hij zei later dat hij van de trampoline was gevallen. Nou dat is een heel laag vierkant ding. Dus ik denk dat hij op een steentje of zo is terecht gekomen en dat daar het gaatje vandaan komt.
Wat zouden jullie doen? Voortdurend wakker maken of niet?