Jolanda? (over boekje broertje/zusje krijgen)

Jolanda, volgens mij heb jij het oooit eens een keer gehad over een leuk boekje voor kleine kids die er een broertje en/of zusje bij krijgen.
Kan je mij de titel daarvan vertellen?
Ik wil namelijk voor Stephan zo’n boekje maar ik vergeet het steeds

En ik merk dat het hem allemaal best bezig houd.
Zo hoorde ik hem boven met zijn vader.
Hij zei: maar pappa, waarom is dat bed nou weg?? (een opklapbed, verkocht via Marktplaats )
Dus Peet: ja, omdat we dat nooit gebruikten en dit wordt toch de kamer van je zusje?
Stephan, half in paniek/verontwaardigd: Ja maar pappa?? Waar moet mijn zusje Kaya dan slapen??? (smelt, smelt )
Uiteindelijk heeft Peter hem gerust gesteld door te zeggen dat we dinsdag een kamertje voor Kaya gaan halen
Stephan zei nog wel ff dat Kaya anders wel in ZIJN bed mocht
Lieffffffff.

Maar goed, vandaar dus dat ik ff zo’n leuk boekje wil hebben.
Dat maakt het toch vaak nog wat duidelijker.
(sorry trouwens weer voor mijn lange bericht, schijnbaar kan ik het niet (nooit) kort houden ofzo )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

De buitelende baby in mama’s buik.
Geschreven door; Thomas Svensson.
ISBN; 9021612666.
Kosten; 13,95 bij Bol.com.

Het is een erg leuk boek. Lisa was er echt helemaal leip van. Ook tijdens de weeën toen ik naar het ziekenhuis moest heb ik aan haar uitgelegd wat mamma ging doen, ze leek het wel te begrijpen want vond het geen probleem om bij opa te blijven.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ow gaaf, die ga ik halen!
En ja, ik moet natuurlijk ook naar het ziekenhuis (er vanuit gaande dat ik voor die tijd gewoon netjes thuis ben dit keer, en er niet al in lig )
Dus ik denk dat ik wel erg blij ga zijn met dat boekje!
Ga toch straks naar de stad, ga ik meteen kijken of ze het hier ergens verkopen
Thanx!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 16 Jul 2005 08:23:09

Nou, hele stad vandaag afgelopen maarre…wat ik ook zag, géén boekje over het krijgen van een broertje of zusje hoor!
En we hebben hier toch twee aardig grote boekwinkels zitten…
Ook de speelgoedwinkels hadden het niet (en die verkopen ook aardig wat boekjes, zoals de Intertoys enzo)
Dus ik bestel hem dan maar bij Bol, via internet.

O ja, Nijntje is inderdaad leuk, alleen Stephan is daar al “te groot” voor (dat zijn zijn eigen woorden hoor! Ach…beetje gelijk heeft hij natuurlijk wel )

Gewijzigd door - Bieb op 16 Jul 2005 20:56:33

Ik heb die van Nijntje ook maar die vind ik persoonlijk te eenvoudig.
Lisa snapte dondergoed wat er aan de hand was en met de buitelende baby kon ik het goed uitleggen.

Er staat ook een stukje in dat mamma last heeft van brandend maagzuur (de baby stookt een vuurtje) en de moeder neemt dan een glas water om het te blussen.
Dus pas geleden zei ik dat tante Joyce (30 weken zwanger) last had van haar buik, toen zei lisa; moet ze een beetje water drinken!
Echt zo grappig.

Het boek heeft ook verstopte plaatjes dus maakt het extra leuk om te lezen.

Ik had een boekje van Huppel krijgt een zusje. Ook via bol besteld. Verder hadden we verschillende boekjes bij de bieb gehaald.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 17 Jul 2005 10:49:17

Nou ja zeg.
Wil ik dat boekje (buitelende baby) net gaan bestellen op de site van Bruna (dan kan ik hem namelijk gewoon in de winkel ophalen, scheelt verz.kosten ) staat DIT er als recensie (klein deeltje gekopieeerd):

“Om samen te bekijken en voor te lezen maar met voorlichting of voorbereiding op de komst van een broertje of zusje heeft dit boek niets van doen. Vanaf ± 4 jaar”

Nou jaaaa, jij zei juist dat het een fijn boek was als voorbereiding op de komst van een broertje of zusje toch, Jolanda?
Nou, ik geloof jou gewoon hoor. En ik bestel hem dus.
Maar wel een vreemde recensie…

Gewijzigd door - Bieb op 17 Jul 2005 10:39:02

Ik vind juist dat er veel wordt uitgelegd, maar ja dat is mijn mening.