Johannes broodpitmiddel en diarree

hoi allemaal,

Mirte spuugde regelmatig toen zijn we overgestapt naar frisocomfort gemengd met normaal.
Hier deed ze het super op spuugde bijna niet meer nu we naar 120 cc zijn gegaan deed ik 3 schepjes comfort en 1 normaal dit lijkt teveel ze krijgt er diarree van.
Van 2 schepjes comfort en 2 normaal spuugde ze nog wel maar op die 3 schepjes comfort niet. maar nu dus diarree!
Nu weet ik dat comfort ook voor verstopping is dus vandaar diarree.
Zou ze er gewoon aan moeten wennen aan 3 schepjes comfort en 1 normaal of moeten we een stapje terug doen naar 2 comfort en 2 normaal?
Maar dan spuugt ze weer. pfff lijkt het een of het ander. of diarree of spugen.
Cb vondt diarree niet erg zolang ze goed groeit maar 6 poepbroeken, rompers vindt ik ook niks!

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 22 May 2009 22:06:19

lijkt echt van johannesbroodpitmiddel want heb dit eergisteren opgehoogd en nu heeft ze sinds gisteravond diarree.
Sinds ik het opgehoogd hebt spuugt ze niks meer! dat is wel fijn maar als ik een stapje terug doe spuugt ze weer soms een mondje, soms niks en soms wat meer, maar geen golven ofzo!
Cb zei kindj die bv krijgen hebben ook spuitluiers maar echt niet zo dat weet ik nog van toen ik bv gaf!
Kan het zijn dat haar darmen moeten wennen nu ik het opgehoogd heb met 1 schepje?
moeilijk moeilijk…

groetjes gytha

Heb je al nagevraagd of je evt. rijstebloem mag geven? Dat heeft een stoppende werking en het maakt de melk dikker zodat ze minder snel spuugt. Zou ideaal zijn als je al bijv. 1 schepje rijstebloem door de flesvoeding mag geven. Even navragen bij de huisarts.

Onze thuiszorg is 24 uur per dag bereikbaar voor vragen over gezondheid, opvoeding van kinderen. Mogelijk kun jij op die manier ook iemand bereiken? Dan hoef je het niet over het weekend heen te tillen.

Groetekes, Sje

Ik kreeg Nutriton (is johannesbroodpitmeel) voorgeschreven toen Jurian niet goed kon ‘poepen’. Dit werkt vrijwel laxerend maar… bij sommige kindje juist niet. Wij moesten het 2 weken aan kijken om het resultaat hiervan te weten. Mijns inziens werkte het hier wel laxerender maar niet extreem.

Denk aan banaan… sommige kunnen hiervan dagen niet naar toilet en andere moeten juist wel naar toilet hiervan. Zo werkte het ook met Johannesbroodpitmeel, aldus onze huisarts.

gisteravon 1 schepje minder comfort gegeven, ik vondt die diarree ook niks!
vanmorgen nog 1 dunne poepbroek en tot nu toe niks meer!
lijkt echt van comfort.
ik vindt ze wel onrustiger nu.
op comfort deed ze het wel beter was tevredener als nu.
het is het een of ander toch denk ik!
het is allebei eigelijk niks
spugen of diaree

pfff wat een gedoe

groetjes gytha

gisteren bij cb geweest en ze geloofde me niet. kon vlgs hun niet van comfort zijn.
ik ben terug gegaan naar 1 schepje comfort en diarree was de volgende dag over!
is dus echt wel daarvan geweest.
als ze goed boert spuugt ze niet ! top dus.
we laten het nu dus ook lekker zo. wel is ze vandaag erg onrustig, maar de darmpjes zullen ook wel weer moeten wennen.
ook is ze vandaag erg hongerig nadat ze vannacht niet voor de nachtfles kwam.
voeding verhoogt dus misschien helpt dit. ze is al ontevreden na de fles ons hongerlapje! haha

groetjes gytha