Johannes Brood Pitmeel

Beste moeders,

Nu een paar flessen met Johannesbroodpitmeel gegeven omdat Anna best veel spuugde. Hoe weet ik of ik genoeg jbpm in het flesje heb gedaan? We hebben elke keer (vier flesjes) een fles van 180 met 6 schepjes Friso normaal (dus in totaal 210 ml) en 4 schepjes jbpm. Nu geeft ze een paar druppels terug en na een tijdje misschien ook nog een paar druppels, maar het is in ieder geval veel minder dan het geweest is. Moet ik nu nog meer geven of is vier genoeg?

Nu is er nog een volgende vraag, zit er nog meer voeding in de fles door het jbpm? En wordt ze hier dik van? Nu is ze namelijk goed op gewicht en is echt niet te dik en dat wil ik graag zo houden!

We gebruiken geen Friso comfort omdat Anna alleen last heeft van spugen en niet van krampjes of verstoppingen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Judith,

Achterop het pak staat dat je 1 tot 4 schepjes erin kan doen.
Wij gebruiken het ook voor Anne. Eerst deden we 2 schepjes en toen
spuugde ze nog.
Nu met 4 schepjes is het over. Een enkele keer nog een druppeltje
maar dat is normaal.
Meer schepjes mag niet.
Je kindje tussendoor en na het flesje goed laten boeren. Dit doe je
vast al.

De melk wordt er wel wat dikker van. Je kindje niet hoor.
Het vult de maag ook, dus de eerste 4 uur is het maagje goed gevuld.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

quote:
Nu is er nog een volgende vraag, zit er nog meer voeding in de fles door het jbpm? En wordt ze hier dik van? Nu is ze namelijk goed op gewicht en is echt niet te dik en dat wil ik graag zo houden!

wat is dik?

we hebben het hier over een baby hoor… en nee joh broodpitmeel maakt de voeding dikker niet je kind.

Maareh stel je nou eens voor dat je kind er niet meer door spuugt en haar voeding binnenhoud en ze word ineens wel een "dikke’vrolijke baby… moet ze dan op dieet??

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Kimmetje,

Je hebt wel gelijk, wat is dik. Maar ik denk dat een baby die gezond is en goed op gewicht erg vrolijk is. Te dik is ook niet goed.

Niet dat ik te klagen heb! Onze meid is erg vrolijk en erg op schik, lacht veel en huilt maar heel weinig!

Ik had eigenlijk nog een vraag. De fles met jbpm kan je die ook een tijdje van te voren klaar maken? Of wordt de voeding dan steeds dikker. Soms maak ik het flesje wel een tijdje van te voren klaar, maar als de voeding dan steeds dikker wordt, is dat geen optie meer!

Hoi,

jpbm:
Vier schepjes is het maximum. Onze dochter gaf ook nog een paar druppeltjes bij de boertjes maar daarna was het over.

dik:
Mijn moeder zij altijd een dikke ronde gezonde baby is later een slank mens. Nou moet zeggen ik en mijn broers en zussen waren niet bepaald fijn gebouwd als baby zijnde tot en met z’n 2,5 jaar en wij zijn allen erg slank en kunnen veel eten wat we willen. (Al hoe wel natuurlijk wel een beetje oppassen als je de dertig passert maar dat moet iedereen zo’n beetje.)
groetjes

lon106

Lees ik nu de verpakking verkeerd? Op de verpakking staat, 2 tot 4 schepjes Nutriton per 100ml flesvoeding. Als ik dan een fles van 180ml heb, is het maximum toch zo’n 6 a 7 schepjes? Of staat het verkeerd op de verpakking? Omdat jullie zeggen dat vier schepjes het maximum is… Ik snap er geen fluit meer van!

Hoi Judith,

Als je kindje 180cc drinkt kun je gewoon 6 schepjes voeding doen en
4 schepjes jhm erdoor.
Wij doen altijd eerst de jhm en dan flink schudden. Daarna de schepjes
voeding erdoor en weer schudden.
Dan heb je heel weinig schuim.
Wij gebruiken hiervoor de papspeen van Avent.
Je kan de flesvoeding wel vantevoren klaarmaken, maar de jhm pas
erdoordoen als je flesvoeding klaar hebt gemaakt.

Groetjes Heleen

Voor bijvoorbeeld het kdv maak ik altijd het flesje van te voren klaar. Mijn vraag is of dat ook met jbpm kan. Als deze voeding dan steeds dikker wordt, kan het natuurlijk niet, maar als de voeding zo dik blijft dan zou het wel kunnen.

dan zou je de voeding klaar moeten maken en op het moment dat het kdv het verwarmt heeft dan zullen hun de jhbp er aan toe moeten voegen

en ja je leest het goed je zou zelfs 6/7 schepjes ervan in mogen doen maar ik raad het je niet aan… dan krijg je kauwgum voeding, 4/5 is meer dan voldoende

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik hou het ook bij 4 schepjes en dat gaat prima. Ze geeft nu iets terug en dat is absoluut niet erg. Misschien zou ik er zelfs iets minder in kunnen doen, maar dat zie ik later wel. Anna moet eerst hier maar eens aan gewend zijn.

hoi,
ik geef roxanna vanaf het begin jbpm.
je laaatse vraag was of je het eerder klaar kan maken maar heb het weleens geprobeerd maar het lijk net of het gaat schiften dan.
Ik zal het gewoon een pakje doen, zonder bakje voor poeder om mee te nemen.
liefs patricia

Hoi Patricia,

Voor het kdv heb ik van die melk-containertjes waar je de melkpoeder in kan doen en daar heb ik dan gelijk de jbpm in gedaan. Thuis maakte ik het wel eens een tijdje van te oren klaar, dan had ik de fles uitgekookt en was het nog niet tijd voor een flesje maar ik maakte dan wel de fles klaar. Das best handig als Anna honger heeft, want dan wil ze snel haar flesje! Zo kan het ook, hoor, maar ik moet wel even wennen om het niet van te voren klaar te zetten!

Ook voor het kdv maakte ik het flesje al klaar zodat ik in ieder geval wist dat ze een goede voeding kreeg. Nu moet ik er maar op vertrouwen dat het goed gaat! Ik ben zelf een beetje huiverig voor het kdv (zie topic kdv), dus ligt het waarschijnlijk wel aan mij!

Groetjes,

Judith