Joey Ziek... :-(

Hoi meiden!

Mijn arme kereltje is niet lekker te pas… Hij heeft zijn oogjes weer ontstoken, een loopneusje, beetje hoesten en verhoging. En daarnaast volgens mij ook last van de tandjes. Hij kwijlt en bijt overal op. Daarnaast is het tussen zijn billetjes helemaal rood, en hij huilt heel veel… Echt ontroostbaar

Ik weet niet zo goed meer wat ik er mee aan moet, hij slaapt of hij huilt… Ik ben vanmorgen naar de HA geweest en heb nu wel zalf/druppels gekregen voor de oogjes, maar het is een drama om die er in te doen… Iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

En wat kan ik behalve een koude bijtring geven nog meer tegen die tandjespijn doen? Ik heb hem gisteravond en vanavond een pcm zetpil gegeven, maar daar ben ik eigenlijk niet zo’n voorstander van… Of kan dat echt ECHT geen kwaad?

Gisteravond was het helemaal bal, maar ik was gisteravond naar een kinder EHBO cursus, en papa was voor het eerst alleen met Joey. Zo onzeker als wat natuurlijk, dus ik heb het idee dat Joey dat ook wel gemerkt heeft, en daarom zo veel huilde en moeilijk in slaap kwam. Net ging het wel wat beter, hij sliep direct, maar nou had hij zich met badderen en ook helemaal over de toeren gehuild, dus moe was íe zeker wel. Ooooh Bah! Ik word hier helemaal onzeker van, en zie nu al tegen morgen op… ;-(

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Niet leuk hè, als ze niet kunnen zeggen wat er is en je er maar naar moet raden.

Wij hebben ook oogdruppels gehad toen Erik oogontsteking had (eigenlijk ooggel, maar goed). Was ook een drama om erin te doen en uiteindelijk wel drie keer daags gedaan, maar er belandde meer naast z’n oogje dan erin. Met z’n tweeën in de houdgreep nemen en erin doen, iets anders kan ik ook niet bedenken. Misschien kan degene met de druppels achter Joey gaan staan, zodat Joey het niet ziet en dat de ander hem afleidt vóór hem. Snap je? En dan snel in z’n oogjes doen. Wij hebben het uiteindelijk ook een paar keer per dag schoongemaakt met afgekoeld, gekookt water en het was na twee weken helemaal over.

Naast een bijtring kan je dentinox of chamodent kopen tegen tandjespijn. Dentinox is een smeerseltje wat je met een wattenstaafje op het tandvlees smeert en daar zit lidocaïne in (verdovingsspul). Werkt direct, maar heeft wel ee max. van vier keer per dag. Chamodent is homeopathisch en zijn druppeltjes. Wij hebben alleen ervaring met dentinox, dus kan niet zeggen of chamodent ook zo goed werkt.

Heel veel sterkte met de kleine man en hopelijk gaat het morgen beter!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Anouk,
Ik begrijp je terughoudende houding mbt paracetamol aan de ene kant wel…
Aan de andere kant; je hoeft je er echt geen zorgen over te maken!!! Ik heb dit meermalen aan mijn huisarts gevraagd en die heeft mij gerustgesteld. Kijk, als de koorts/klachten echt langer aanhouden is het iets anders. Maar je kindje voelt zich nu niet lekker en je kan hem echt helpen door hem een pcm te geven. Hij zal dan beter slapen waarschijnlijk, en dat komt de genezing ten goede. Ook onderdrukt het de pijn, waardoor hij beter gestemd zal zijn.

Ik hoop dat de kleine man zich snel weer beter voelt!

Groetjes van Christa

PCM kan geen kwaad. Bedenk je dat als ze slecht slapen door pijn en zo de weerstand alleen maar lager is. En zo slapen ze wel lekker en eten ze ook wat beter. Dus gewoon geven. Het is een pijnstiller. Ik geef het alleen voor de nacht dan enne chamodent op de dag. Al moet ik zeggen Morgan kwijlt veel op het moment maar geen pijn.

Groetjes,

Michèle

och germ arme Joey!
maar idd klinkt als tandjes.
vroeg gisteren nog aan de HA of die uitslag op rico’s wangen kunnen komen door tandjes en hij bevestigde dat wel. ook heeft rico een ontstekinkje bij zn oogje zitten begon met bultjes, en ook dat kon ervan komen, zn billen zijn nu WEER knalrood dus wie weet dadelijk een derde maar ik zie nog niks of voel nog niks wat erop wijst.
wat michele al zegt pcm kan geen kwaad, als hij zo’n pijn heeft kun je dat gewoon stillen door een onschuldige pcm meid, ook gewoon doen, als hij daar wat rustiger van wordt is het alleen maar fijn voor je kleine man

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja jullie hebben gelijk, ik gebruik de pcm gewoon, alleen wel voor de nacht. Overdag issie vandaag in ieder geval wel redelijk rustig te houden, en hij ishelemaal blijmet de koude bijring. Ben er zo terughoudend mee omdat ik zelf ook niet gelijk naar een pijnstiller grijp als ik iets heb. Ik heb een tijdje heel veel; ibuprofen gebruikt omdat een hele periode dagelijks hoofdpijn had. Maar ik was er imuun voorgeworden, en uiteindelijkkreeg ik hoofdpijn als bijwerking… vandaar denk ik mijn afkeer van medicijnen.

Die middeltjes tegen tandjespijn zal ik ook eensnaar gaan kijken, want het zou nog best eens wat erger kunnen worden. Hij heeft nu steeds áanvallen’vanpijn lijkt het. Het lijkt niet constand te zijn, en hij heeft ook nog niet echt rode wangen. Kan ik dat spul bij een drogist kopen of apotheek?

Groetje Anouk

Ja hoor, bij de drogist hebben ze het.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja maar wij zijn zover dat we weten waar de pijn van komt Anouk, maar zo’n kleintje snapt niks, die voelt alleen maar de pijn.

Groetjes,

Michèle

ja klopt ook, Joey heeft vanavond voor het slapen gaan ook weer een pcm gehad. Het gaat nog niet echt lekker met hem, hoewel hij wel wat beter te spreken is dan gister en eergisteren. Toch huilt hij nog gauw. Ik heb soms ook wel het idee dat hij om aandacht huilt, want hij wil het liefst op schoot zitten, en niet in de box… Maar als ik hem even negeer en toch in de box laat liggen is hij een paar minuten later lekker aan het spelen. Of kunnen ze op deze leeftijd nog niet om aandacht gaan huilen?
En is er met 6 maand ook geen sprongetje? Hij laat namelijk ook steeds wat van de flessen staan…
En als ze last hebben van de tandjes, vinden ze het dan ook vervelend om warm te eten? Ik gaf Joey vanavond zijn groente, maar die wou hij niet, hij schreuwde het uti bij elke hap. Toen heb ik hem wat yoghurt met diksap gegevn, en dat wou hij wel. Daarna ook ineesn ook wel een half potje warme groente… vaag soms hoor… Waar ligt die gebruiksaanwijzing toch

Groetje Anouk

Ha ha ha de gebruiksaanwijzing heet Oei ik groei, maar geld alleen tot 17 maanden daarna moet je het zelf doen. En 6 maanden is inderdaad sprongentijd. Dus ook best kans dat ie een loopje met je neemt en daarom wel yoghurt eet en geen potje. Oh ja en met 6 maanden kunnen ze om aandacht zeuren. Morgan begon er toen mee. Het is namelijk de sprong van de relaties. Ze hebben ineens door dat je weg kan gaan en dat wordt niet altijd gewaardeerd.

Groetjes,

Michèle

Warm eten kan inderdaad zeer doen als ze tandjes krijgen, dus geen punt van maken als hij het niet moet gaat vanzelf weer over.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker