Ik was eigenlijk niet van plan om nog een winterslaapzak met mouwen voor Joey te kopen, en Jessey heeft zijn slaapzakken van vorig jaar aan. Hij vind het heerlijk om bij mij in bed te liggen (smorgens in het weekend even) en dan helemaal lekker in de dekens weg te kruipen, en ook op de bank kan hij er echt van genieten om onder ene dekentje te kruipen als hij tv kijkt ofzo. Ik dacht dus dat ik in zijn bed ook wel een deken kon gaan gebruiken ipv een slaapzak.
Nou niet dus! Ik heb het nu al heel vaak geprobeerd, zowel bij middag als nacht slaapje. Hij schreeuwt alles bij elkaar en wil echt niks van de deken hebben! Het is gewoon zo’n katoenen baby deken (die er uitziet als zo’n ouderwetse wollen deken) en dan in een leuke dekbedovertrek. Hij mocht zelf een dekbedovertrek uitzoeken, maar er mee slapen ho maar! haha, raar kind hoor!
Maar hoe lang slapen kinderen gemiddeld in een slaapzak? Hij heeft er nu een gekregen van 110 cm, en die is ruim genoeg om nog een heel eind in te groeien, maar hij is al ruim 2 jaar!
Hij trekt de slaapzak ook geregeld uit, en dan is hij helemaal koud als ik hem uit bed haal, want bij ons boven is het echt stervenskoud! Andersom de slaapzak aantrekken heeft totaal geen nut, hij krijgt hem alsnog uit, en met de winterslaapzak met mouwen kan dat ook niet…
Groetjes Anouk