Joey wil absoluut geen deken!

Ik was eigenlijk niet van plan om nog een winterslaapzak met mouwen voor Joey te kopen, en Jessey heeft zijn slaapzakken van vorig jaar aan. Hij vind het heerlijk om bij mij in bed te liggen (smorgens in het weekend even) en dan helemaal lekker in de dekens weg te kruipen, en ook op de bank kan hij er echt van genieten om onder ene dekentje te kruipen als hij tv kijkt ofzo. Ik dacht dus dat ik in zijn bed ook wel een deken kon gaan gebruiken ipv een slaapzak.
Nou niet dus! Ik heb het nu al heel vaak geprobeerd, zowel bij middag als nacht slaapje. Hij schreeuwt alles bij elkaar en wil echt niks van de deken hebben! Het is gewoon zo’n katoenen baby deken (die er uitziet als zo’n ouderwetse wollen deken) en dan in een leuke dekbedovertrek. Hij mocht zelf een dekbedovertrek uitzoeken, maar er mee slapen ho maar! haha, raar kind hoor!
Maar hoe lang slapen kinderen gemiddeld in een slaapzak? Hij heeft er nu een gekregen van 110 cm, en die is ruim genoeg om nog een heel eind in te groeien, maar hij is al ruim 2 jaar!
Hij trekt de slaapzak ook geregeld uit, en dan is hij helemaal koud als ik hem uit bed haal, want bij ons boven is het echt stervenskoud! Andersom de slaapzak aantrekken heeft totaal geen nut, hij krijgt hem alsnog uit, en met de winterslaapzak met mouwen kan dat ook niet…

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Bo slaapt ook nog in een slaapzak. Hij vind deken ook heerlijk wanneer hij bij mij in bed ligt, of op de bank, maar in bed, nee dat niet. Ik probeer nu met een slaapzak en een deken, hem er aan te wennen, en als dat goed gaat, dan probeer ik zonder slaapzak met een dekbed. Misschien kun je dat ook proberen?

liefs woezel

Geen idee tot welke leeftijd je een slaapzak gebruikt. Tim gebruikte de trappelzak tot 1 maand voor zijn 2e verjaardag. Toen zijn we overgestapt op een dekbed en dat ging prima zonder slaapzak. Hij blijft er keurig onder liggen.

Groetjes,
Sandra

Nikki sliep in een slaapzak totdat ze een groot bed kreeg. Ik heb haar duidelijk laten zien bij ons dat wij een dekbed hadden op het grote bed en daar ging ze mee akkoord! In het ledikant heeft ze altijd alleen in een slaapzak gelegen, net als Lisa nu!

Onze meiden hebben nooit slaapzakken met mouwen gehad en die hebben in de peutertijd altijd zonder dekentjes of wat dan ook geslapen.

Met romper lange mouw, pyjamashirtje lange mouw, pyjamabroek is een gewone winterslaapzak warm genoeg.

Ik zou de strijd niet aangaan. Als hij het zo best vindt, prima toch?!
En geen zorgen maken om die leeftijd. Onze meiden hebben tot hun 3e in slaapzakken geslapen.

Als hij niet klaagt over kou en hij wil per se nog in die slaapzak slapen, lekker doen! Zonde van je energie om in discussie te gaan!

Groetekes, Sje

Morgan heeft een dunne slaapzak met een deken in een overtrek. Dit is eigenlijk zo gekomen omdat ze in de zomer onder een laken sliep en met de vakantie zonder slaapzak in portugal vanwege de hitte. Ze vind de deken wel lekker maar is ook nog erg gehecht aan de geborgenheid van der slaapzak dus ik heb mijn ma gevraag twee dunne te maken voor onder der deken zeg maar. Klinkt omslachtig maar als zij zo lekker slaapt laten we het zo. Overigens waar heb jij die 110 vandaan want ik kon ze alleen op internet vinden a 50 euro per stuk vandaar dat ik mijn mamma lief aangekeken heb.

Groetjes,

Michèle

Merel slaapt ook nog in een slaapzak en die is ook ruim 2. Zo lang ze er nog in past vind ik het prima.

@Michèle: Ik weet niet of jullie een Terstal hebben, maar daar verkopen ze ook maat 110. Volgens mij voor een Euro of 15. Anders de Wibra misschien. Zeeman heeft ze soms, maar ik weet niet of ze maat 110 hebben.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 25 Nov 2010 13:07:09

Bij de prenatal hebben ze ook van 110 cm, zag ik.

Ik zou Joey ook lekker in zijn slaapzak laten liggen.
Seth heeft eigenlijk altijd een lakentje gehad, boven op zijn slaapzakje. Dus ik hoop dat wij dat probleem niet krijgen!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn moeder maakt er nu al twee maar wel bedankt dames.

Groetjes,

Michèle

Rens heeft hier vanaf baby af aan altijd met een slaapzakje en een dekentje geslapen. De deken gebruikte we om hem strak met de handen naast z’n lijfje in te pakken, want anders maaide hij zich wakker. Zonder wil hij echt niet slapen en hij blijft er ook netjes onder liggen.
Misschien dat het wel werkt om een slaapzak en een dekentje gelijktijdig te gaan gebruiken?

groetjes Ramona

De slaapzak had ik inderdaat bij prenatal gekocht. Hema heeft ze ook, alleen hier waren ze uitverkocht. Bij de Wibra hebben ze ze ook, alleen waren ze hier alleen nog in het roze
Een deken met de slaapzak combineren heb ik al een paar keer geprobeerd. Dat accepteerd hij ook niet. Het gaat hem echt om ‘‘iets vreemd’’ in zijn bed. Hij heeft een stuk of 10 knuffeltjes en een knuffelkussentje’’ in zijn bed, en die moeten al elke avond op precies dezelfde manier naast elkaar zitten, dus ik denk dat het vooral de verandering is die hem zo boos maakt, daar kan hij sowieso slecht tegen!
Nou ja, ik heb de slaapzak nu toch al gekocht en hij slaapt er heerlijk in, dus ik zie wel hoe het loopt, misschien wil hij pas een deken als hij een groot bed krijgt, en dat gaat voorlopig toch nopg niet gebeuren

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Dat van de Hema is nieuw zeker dan want die dingen altijd maar tot 104. Maar ja mijn probleem is opgelost.

Groetjes,

Michèle