Joey nog een beetje baby is?

Hahaha we hebben ons kapot gelachen vanavond… Danny en ik keken even naar iets op de computer, toen het me opviel dat Joey wel erg stil was, en dat is nooit een goed teken!
Er staat een schommelstoeltje voor baby’s voor het raam in de kamer, en daar zat meneertje mooi op zijn knietjes in! We hadden hem alvast van zolder gehaald voor Jessey, maar ze is er toch nog iets te klein voor… Joey heeft er tot nu toe niet naar omgekeken, maar vandaag dus toch maar eens de stap gewaagd, op een moment dat wij niks in de gaten hadden!
Het was al tijd voor zijn flesje, dus vooruit, we hebben hem er goed in gelegd op zijn rug, en zo heeft hij schommelend en met het babymuziekje aan zijn flesje leeg gedronken… Hij vond het heerlijk, want zijn oogjes vielen al bijna dicht! hihihi heerlijk moment!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Och, wat lief!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ahhh, wat schattig zeg. Zie het zo voor me.

Gr Patries

Oh wat lief. Geweldig lijkt me dat om te zien.

Groetjes,

Michèle

Lief

aaaahhh snoepig…

Hmm ik had verwacht dat ik hem vandaag de hele tijd bij dat schommeltje weg zou moeten houden, maar hij kijkt er niet meer naar om! Misschien is hij het al vergeten!

Zou het trouwens kunnen dat hij toch een soort van jaloers is op Jessey? Niet in de zin van aandacht willen hebben als ik met Jessey bezig ben, maar meer dat hij ook als een baby behandeld wil worden… Hij wil tegenwoordig dat ik hem onder zijn billen klop na zijn fles 's avonds, om een boertje te laten… Dat deed ik al heeeel lang niet meer! Hij gaat nu ook echt weer als een baby op schoot liggen met de fles, en ik mag die weer vasthouden, terwijl hij dat eerst zelf deed!
Hij wil ook weer het liefst de hele dag een speen in de mond, terwijl hij die alleen in bed nog had. Als hij de kans krijgt, pakt hij gauw Jessey’s speen!

Zo te horen is hij inderdaad een beetje bang om achter gesteld te worden. Hij weet dondersgoed dat jij zijn mamma bent en nu moet hij je delen net op een leeftijd dat ze jaloers kunnen worden. Als je een tijdje een ouder kindje in huis had gehad had ie zich waarschijnlijk naar dat kindje gaan gedragen. En nu is het een baby en hij weet baby’s krijgen aandacht dus als ik ook een baby ben krijg ik ook aandacht. Zorg dat je hem overal bij betrekt maar ook heel belangrijk doe soms even iets met alleen hem dat hij weet dat hij ook belangrijk is.

Groetjes,

Michèle

Wat lief!!

En vergeet niet dat hij ook nog maar klein is Dylano is ook nog steeds mijn baby (die loopt en doet )

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat lief !!

Je hoort het idd vaker dat oudere kindjes zich toch weer even jonger willen voelen om op hun jongere broertje of zusje te lijken. Toch vaak beetje jaloezie. Mijn buurmeisje was 2 jaar en 3 maanden toen haar broertje geboren werd. Nooit heeft zij een speen gehad, maar ineens wilde zij ook een speen omdat haar jongere broertje dat ook had. Allemaal van dat soort dingen, maar het heeft niet lang geduurd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oke, dus het kan wel, die jaloezie… Ik dacht dat hij daar te jong voor was. En ik dacht bij jaloezie ook meer aan boos zijn op de baby en de baby pijn willen doen, en gaan huilen als ik met de baby bezig ben. dat si allemaal niet het geval, hij is juist heel lief voor haar. Als ik niet uitkijk duwt hij zijn koekjes en chipjes bij haar in de mond, haha! Als Jessey huilt brengt hij zijn speen ook naar haar toe, en bij het verschonen helpt hij mij door alles aan te geven (1000 doekjes…)

Het kindje van 2 op mijn werk was juist heel boos en agressief tegen haar pasgeboren zusje! Als ik niet oplette sloeg ze haar zo, of knijpen en alle speeltjes uit de box trekken! En zodra ik haar een flesje gaf begon zij hartverscheurend te huilen, ondanks dat ik ook daar probeerde haar heel veel aandacht te geven!

Van mij mag hij wel een beetje baby zijn hoor, ik laat hem nu trouw een boerte doen na zijn flesjes, en als ik tegen Jessey praat, doe ik datzelfde bij Joe. Dan kijkt hij mij verlegen aan en begint dan toch te lachen
En aan aandacht geen gebrek, ik heb juist eerder soms het gevoel dat Jessey aandacht te kort komt, omdat ik zo enorm bewust bezig ben met Joey niet te kort te doen. Ik zit elke dag veel met hem op de grond te spelen, en laat hem overal mee helpen. Hij vind dat geweldig natuurlijk, en ik vind het ook heel gezellig!

Volgens mij doe je het hardstikke goeg meid!!
En wat schattig van Joey!

Liefs, Anne

Ja hij is zelf nog klein ook he.
Wat wel veel gebeurt is dat als er een broertje of zusje komt de nadruk meestal hard gelegd word op
nu ben je GROTE broer of GROTE zus.
Terwijl ze eigenlijk gewoon zichzelf willen zijn.
Het is ook allemaal nog een beetje moeilijk om te vatten voor dat kleine ventje denk ik.
Maar wel tof dat hij overal goed mee helpt, dwz dat hij toch wel heel enthousiast is

Liefs
Tanja

Enthoudiast is hij zeker Als we Jessey door de babyfoon horen huilen als ze in bed ligt, kruipt Joey al naar de deur en begint te wijzen dat ik haar er uit moet halen
In het begin snapte hij trouwens niks van die babyfoon, hij vond het maar vreemd dat er ineens gehuil klonk terwijl er geen baby in de kamer was! haha!

Klopt inderdaat dat broers en zussen vaak grote broer of zus worden genoemd, dat valt mij op mijn werk ook op. Ook worden de lichaamsdelen daar ineens 'in het groot’genoemd, had ze eerst nog handjes en voetjes, nu er een baby bij is heeft zij ineens handen en voeten… Ik probeer juist daar heel erg op te letten dat we Joey nog steeds als een klein kindje blijven zien, want dat is hij natuurlijk ook

Ik was 6 jaar toen mijn zusje werd geboren, en ik weet nog goed dat ik die baby helemaal niet leuk vond! Zij kreeg allemaal visite en cadeautjes, en kwam de visite eerst nog bij mijn broertje en mij zodra ze binnen kwamen, nu liepen ze rechtstreeks door naar de box! Ik vodnd haar pas leuk toen we haar op school mochten laten zien in de klas Toen vond iedereen mij geweldig omdat wij een baby hadden, dat had niemand verder…
Gelukkig maken we dat bij Joey niet mee, hij krijgt van familie nog alle aandacht, en van veel kraamvisite kreeg hij ook een cadeautje om hem niet achter te stellen.