Joël naar CB

Vandaag met Joël naar het CB geweest. (9 maanden en 1 week oud) Altijd leuk om te zien hoe zwaar en lang hij is, vind ik. Hij was 10 kg en 600 gram en 76 cm. We zaten er niet ver naast, meestal doen we van te voren een gokje.
Verder gaat het gelukkig allemaal wel goed.
Ik heb nog gevraagd van de gewone melk en kreeg stellig antwoord met een jaar pas. Nou ik kijk wel wat ik doe…
Verder mag de laatste fles worden afgebouwd en dat vind ik niet zo geweldig.

Hij krijgt nu:
8.15 200 melk
10.00 fruit
11.15 1 broodje
12.00 100 melk
15.00 fruit (en koekje)
17.30 warm eten en toetje
19.00 200 melk met rijstebloem

Ik ben bang dat hij te weinig vocht binnen gaat krijgen als de laatste fles vervalt. (langzaam afbouwen) Vooral als het straks warmer wordt. De hele dag bied ik hem wel vanalles aan, water, thee, diksap. Het is geloof ik niet zo dat hij het niet lekker vindt, maar het lijkt wel of hij er geen behoefte aan heeft. Ik heb al verschillende flessen, verschillende tuitbekers en gewone beker geprobeerd. Op het CB zei de arts probeer eens een rietje. Nou dat snapt hij dus echt niet!!
Ik geef bewust al 2 x fruit op een dag voor het vocht, dus wie weet krijgt hij daardoor toch genoeg binnen.
Dit was weer even mijn verhaaltje van het CB.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zo joël groeit goed zeg!
maar dat advies van die laatste fles heb ik ook gehad.
en dat hebben we geprobeert, maar Ruben is nog zo dol op zijn laatste
flesje dat ik die er nog lekker even inhoud.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Dat van die latste fles zei ze bij ons ook.
Maar er ook bij dat als je kind daar lekker rustig van wordt enz enz je hem gewoon moet blijven geven! En dat doen wij dus. Inmiddels gewone melk.

Manon drinkt ook niet veel, som 1 soms nog 2 flesjes sap.
Gaf niets zei ze…als ze echt dorst krijgt drinkt ze wel.
Ik weet het ook niet maar vertrouw er maar op wat ze zeggen.

Tessie

luca drinkt ook niet zoveel hoor! Twee bekers opvolgmelk, van elk 150 ml, en een laatste fles van ook 150 ml. Die was eerst 200, maar zijn hem aan het verminderen, omdat hij steeds een laagje overliet, maar dat doet hij nu ook. Beetje raar…
Vind die laatste fles juist zo fijn, omdat dat zijn enige fles nog is. Hij wordt al veel te snel groot! Diksap drinkt hij redelijk. Uit een fles wel heel veel, uit een tuit minder. Geef hem ook slokjes uit mijn glas. Ze hoeven op deze leeftijd maar 300 ml melk per dag, dus dat redden ze wel. En ik denk ook wel dat ze drinken als ze dorst hebben. Nu met het warme weer zorg ik ervoor dat er altijd water in zijn tuitbeker zit.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

zo die is idd heerlijk gegroeid zeg

ik gaf kaitlyn dit op die leefdtijd,beetje globaal uit me hoofd

7 uur fles
tussen door koekje en sapje
12 uur brood met bekker opvolg melk
tussen door fruit hap
5 uur warm eten met als toetje yoghurt
en om 8 uur laatste fles

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn