Joehoe!

hahahaha, sorry hoor, maar ik ben even blij! Wij gaan op vakantie!! hahahaha
Ik weet het, voor sommige is dit normaal, maar voor ons niet. Van jongs af aan zijn wij niet gewend om op vakantie te gaan, bleven altijd thuis, en wat later wel, met zijn tweetjes, maar ook niet vaak. In de afgelopen 10 jaar, zijn wij denk ik 3 keer op vakantie geweest. Niet veel dus. Had vele redenen, voornamelijk financieel, aangezien ik de eerst epaar jaar van onze relatie nog student was. Daarna gingen we verhuizen, dus ook niet het geld ervoor, vlak daarna gingen we trouwen, waar we dus ook 2 jaar voor hebben gespaard ( was dan ookw el een knal fuif, een echt groots achterhoeks feest!! hahahahahaha) , toen werd Bo geboren, zijn we naar zeeland geweest, maar vorig jaar door het kopen van dit huis, werd het ook niet wat.
Dus, dat was de voorgeschiedenis waarom wij niet gewend zijn om op vakantie te gaan.
Nu zijn mijn schoonouders echte campeerders. Wij eigenlijk ook, want de keren dat we gingen, zijn we gaan camperen, vonden we erg leuk. Maar goed, Bo zag dus al een tijdje gelden die caravan, en sinds dien wil hij naar eigen zeggen ook op vakantie met de caravan. Tja, dat kan niet,w e hebben geen caravan, en een duur ding ga ik ook niet lenen van mijn schoonouders, er zal maar wat gebeuren!!
Nee denk je, dat werd hem niet. daarnaast moesten we nog veel doen in en om het huis, schilderen enzo, dus dat werd hem ook niet.
Maar het bleef wel knagen, want ja, zelf wilden we eigenlijk ook wel, maar om er richting de 1000 euro er voor neer te leggen, nee dank je. dat wilden we dus niet!!!
Beetje rond gesnuffeld, en toen kwamen we op vakantie veilingen uit. alles in de gaten gehouden, hoe het werkt, wat het waard is etc. en uiteindelijk geboden o een vakantie. 7 dagen naar een camping in Arnhem, een 6 persoonse bungalow tent, compleet ingericht, met alle gemakken, zelfs lakens en alles. hoeven dus alleen speelgoed en kleren mee te nemen, verder is alles er al, van borden tot bestek, tot een gasfornuis tot koelkast etc.etc.
En ja hoor, we hebben hem!! voor 100 euro!! 7 dagen, bo gaat het geweldig vinden!! we moeten tussendoor nog wel even een paar uur terug, voor bo zijn neusje, maar er was geen reden om niet op vakantie te gaan volgens de KNO , hij zou er geen last van hebben (overigens wel blij dat hij binnenkort geholpen wordt, want hij had gisteren weer een bvloedneus in bed, en dat terwijl hij gewoon lag te slapen, ik vond hem , hij was niet eens wakker, alsof die bloedvaatjes gewoon zo knappen ofzo, echt raar)
Ik ga niet zeggen wanneer we gaan, heb geen zin in inbrekers enzo, maar goed, ik ben even heel erg blij, want wij gaan op vakantie!!! heerlijke rust!!! hahahaahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Lekker, geniet ervan!!!

Wat heerlijk, helemaal omdat jullie het niet gewend zijn. Geniet ervan! Enne, mooi prijsje

Groetjes,
M

whaaa wat een heerlijk prijsje…

Geniet ervan meid!

Liefs, Melanie

Hey Woezel,

gefeliciteerd, joh echt geen geld!
En wat fijn na zo veel jaar niet op vakantie te zijn geweest.

Wij zijn er ook uit: eindelijk!!

VAndaag geboekt toevallig en gaan naar de Belgische Ardennen 10 dagen.

Mmm Heerlijk,

vriendlief wilde liefst naar Gardameer ofzo (Adriatische kust ) maar vind dit erg ver rijden (ruim 1000 km)

Hebben we in het verleden vaker gedaan hoor, zelfs toen oudste zoontje 8 maanden was (nu 5 jaar terug)

3 jaar geleden zijn we nog naar PortGrimaud geweest vlakbij de St.Tropez
in Fr. Heerlijke vakantie gehad. (zijn toen met vrienden samen geweest : wij 2 kids mee hun 1 kind)
Net 2 wk voor vertrek kwamen we achter dat oudste zoontje last heeft van:

WAGENZIEKTE

We hadden al geboekt, tja wat doe je dan???
Toch maar gegaan. Op heenreis in 2 dagen (overnachting in Valence)
Maar iedere keer met een bak voor je zoontje dat moet spugen…
Nou ik kan je vertellen is geen pretje hoor! TErugweg in 1x gedaan, dit doen
we ook nooit meer 's ochtends om 8 uur vertrokken en 's avonds om 24.00 uur kwamen we helemaal kapot thuis… (sorry voor de benaming) We waren 's avonds om 19 uur bij Lux. toen dachten we ach die laatste paar uurtjes kunnen we net zo goed doorrijden…
Eerst goed gegeten en om 20 uur weer in de auto.
maar de laatste 2 uur was echt afzien. We zeiden al dit doen we nooit meer.

Maar goed om niet helemaal af te dwalen…
we gaan nu naar de Ardennen in Belgie ongeveer 3 uurtjes rijden van ons uit.
Mooie omgeving Stacaravan (Vacansoleil) animatie voor kids, zwembad buiten
(met glijbanen, verwarmd) speeltuinen, etc… alles goed verzorgd.
(hopen we)

Scheelt ons veel stress hoor, iederen avond op internet zoeken paar weken lang.
Ben blij dat we nu echt iets hebben.
Volgend jaar gewoon eerder boeken werk misschien toch beter…

Woezel hele fijne vak…
stuur je nog mail…

Gr. mama van 2 kids

Nou Gisteren de KNO afdeling opgebeld voor Bo, aangezien we op vakantie zijn wanneer hij gejolpen werd. Nu vonden wij dat niet erg, want op en neer was net zo makkelijk qua afstand, maar ja, misschien dat de KNO dat niet hanidg vond. Zo ver kwam ik nog niet eens, want de secretaresse gaf meteen aan dat het daar rustig was, en dat het dus geen probleem was om de behandeling een weekje te verzetten!! Dus hij is een week later dan gepland aan de beurt!! Hoeven we ook niet terug te komen van vakantie!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Da’s helemaal top, kunnen jullie écht relaxen!

Groetjes,
M

NICE :smiley:

woow Wil dat heb je goed geflikt! superleuk!

hoi Bakmama,

wat ver zeg 1600 km. Waar zijn jullie dan geweest, Spanje ofzo?
Of onderin Italie?
ST tropez was ongeveer 1300 km van ons uit, hadden we op heenweg 2x gedaan (met overnachting Valence) en terugweg dus in 1 keer.

Maar ik denk dat jullie 's nachts dan rijden of niet?
Hoor daar hele positieve verhalen over, door bijvoorbeeld 's avonds om 2200 uur ofzo te vertrekken kom je de volgende middag al op camping aan!
(hoop je?! met al die Zwarte zaterdagen weet ik het zonet nog niet hoor) en al die wachttijden voor de tunnels bijvoorbeeld de Gotthart/ Tauern…

En ik denk bakmama dat jullie om en om rijden he?
Hier een mama die niet zo’n held op de weg is, hoor alhoewel ik meestal ook wel een stuk rijd , maar zit dan heel gespannen achter het stuur…
Weer niet goed voor mijn nek en schouderklachten…

Woezel@ fijne vakantie, geniet ervan meid!
gr mama van 2 kids

Hoi,

@Bakmama :weet niet welk gedeelte van NL jullie wonen, maar schat midden
of westen van NL ( in ieder geval 2 uurtjes van de Duitse grens??)
omdat je het over 2 eerste 2 uur hebt binnen NL.
Nu zijn wij zo in DL wij wonen nl. bij de grens ( 7 km)
Ga dan ook heel vaak naar Bocholt toe voor de boodschappen
(scheelt enorm zie ander topic)
Maar DL is zooooo enorm groot he! Van ons uit naar Muenchen is al 8 uur rijden…
Toen we nog met zijn tweetjes waren, zijn we een keer naar het Lago Maggiore geweest, en hebben we er 12 uur over gedaan. Nu rijden wij niet harden dan 140 km ofzo hoor, dus niet echt hard. Tja die Duitsers met hun “vette BMW’s en Mercedessen” scheuren nog met 200km ofzo langs je heen en als je te lang aan de linkerkant blijft toeteren ze wel of groot licht.
We zijn 5 keer in Italie geweest ofzo ( 4 x zonder kids ) en 1 x ( nu 5jaar terug) met ons zoontje van toen 8 maanden oud.
Overnachting in Oostenrijk ging prima!

Hoor van verschillende mensen dat 's nachts rijden goed te doen is,
maar manlief wil hier niet aan
Je komt natuurlijk helemaal doodop aan op de vakantiebestemming.

Bakmama gaan jullie ook altijd in een stacaravan of huisje
of tent??of nemen jullie zelf tent ofzo mee?
We zijn hier eigenlijk altijd wel de luxe gewend van een stacaravan
of huisje
Eigen douche, eigen WC wel fijn hoor!
Betaalt misschien wel meer, maar heb dan ook wat.

Jullie binnenkort al vakantie Bakmama!
Ardeche lijkt me idd ook mooi, hebben nog ff overwogen maar is ook al gauw 1000 km van ons uit.
Hopel
ijk hebben jullie mooi weer, meestal Zuidfrankrijk ook wel, Ardeche ligt aardig zuidelijk…
Mijn collegaatje heeft de pech vorig jaar gehad in de Ardeche met heel veel regen
Die gaat dit jaar weer naar Zeeland toe, met hopelijk mooi weer

Ach je weet het niet he, zo zijn vrienden vorige week alweer na 5 dagen teruggekomen die naar het Lago Maggiore gingen maar alleen maar regen gehad…

We gaan dit jaar naar de Belgische Ardennen, zal het weer niet veel beter zijn dan in NL.
maar ach, we vermaken ons wel, anders worden het binnenactiviteiten…

Gr. mama van 2 kids

En al vast heel veel plezier allemaal die op vakantie gaan@

Doen we ook zeker hoor, we hopen wel dat we wat beter weer hebben,
slechter dan gisteren kan haast niet.

Ik geloof dat het hier (Achterhoek) aan een stuk doorgeregend heeft, nog niet eens zo gek veel vlg. weerman vandaag Westen van het land is veel meer gevallen.

Maar het miezerde de hele tijd gewoon door, bah, en het was koud, leek wel herfst.
Vandaag weer een stuk aangenamer
(warmer ) en droog Erg fijn.

Jammer voor de Zwarte cross, we gaan er zelf dit jaar niet heen, maar gun ze wel mooi weer ipv regen…

Bakmama@ wij zijn in Italie toen ook in zo’n mobilhome geweest vlg. mij
van Vacansoleil. (gaan we dit jaar ook mee)
idd 2 Wc’s 2 badkamers airco, wel prettig als het zo warm is…

En idd wel luxe eigen douche en toilet…
Vinden wij ook wel erg prettig hoor. Wij zijn ook nog niet van die types die met hun WC rolletje over de camping loopt.
HEt moet wel iets hebben, vlg. mijn collega’s die echte kampeerders zijn.

Tja , met auto kun je soms pech hebben, en als je zo’n eind moet rijden, moet je wel een goede auto hebben, ben ik met je eens.
Hier hebben we 2 auto’s Renault Scenic en een Fiat Panda (boodschappen autootje)
maar ik werk dan ook nog 24 uur er bij. anders kan dat ook niet hoor!
je wordt wel heel makkelijk als je een auto bij de deur hebt staan, eigenlijk helemaal niet goed. Kan veel vaker de fiets pakken.

Wij wilden ms. ook naar Plopsa Coo Bakmama, is dat erg leuk voor de kids?
We gaan naar Dochamps in de buurt van Roche en Ardenne,
jullie toevallig ook geweest?

Jullie zitten nog niet aan de schoolvakanties vast, of niet. scheelt enorm
wij (helaas) nu wel, dus we moeten wel in hoogseizoen boeken.
Gr. mama van 2 kids

je maakt me helemaal lekker Bakmama,
neem aan de spa’s dat je daar die baden mee bedoelt??

Ben ook wel een type die van dat soort dingen houd
Heb momenteel alles vastzitten door alle drukte, ben ook erg aan vakantie toe hoor, echt rustig aan doen, geen verplichtingen enzo.
hopen dat we echt uitgerust terugkomen…

Dus vele ontspanning is goed, heerlijk!

Ben vanmiddag nog ff onder zonnebank geweest in DL
heerlijk

iNiet al te vaak, maar af en toe moet kunnen , toch?
Moet meer aan mezelf denken , en heb me voorgenomen vaker naar dat soort dingen te gaan heb nog bon van hotstone massage liggen, en in DL (subtropisch zwembad) hebben ze ook vanalles whirlpools, massages, 9 verschillende sauna’s
kortom: ONTSPANNING…

Denk dat ik binnen kort maar gewoon een keertje ga…

Bakmama@ bedankt voor de tip elle vacance zeg je?
Gaan we volgende keer ook eens op kijken!

Voulez vous parlez de Francais??

Je parle un petit peu de Francais,

Bon soir!

Salutations, Mama van 2 kids

Preston Palace in Almelo? In het Tukkersgebied, da’s ja richting ons
(nou ja Almelo is van ons uit denk ik nog wel een uurtje rijden)

Heerlijk he! Al die ontspannening. Ben daar echt wel voor te porren.
Merk ook dat sinds de kinderen er zijn, mama veel te weinig aan zichzelf denkt.

Vroeger deed ik nog wel eens een gezichtsbehandeling, tegenwoordig neem ik de tijd er niet voor ,
maar eigenlijk moet je dat juist WEL doen.
Ben nu met schoonzusje paar keer naar de zonnestudio geweest, heel goedkoop
3 euro voor 10 minuten ofzo.
Doe verder nog aan yoga maar dat begint pas september weer en is ook niet altijd.

Sauna weet ik niet ben ik (nog) niet bekend mee , lijkt me heerlijk maar ook erg warm

Gr. mama van 2 kids