Job zwarte piet heeft gezien gister

Gisteren liepen we door stad en bij dezelfde draaimolen als van Woezel en Bo heeft Job een zwarte piet gezien.
’‘Ik heb een zwarte piet gezien’’ zegt ie
Dus ik zei, nee joh sinterklaas is al lang weer weg en kijk even om me heen.
Zie ik vanuit mn ooghoeken twee hele zwarte mensen met een afrikaanse muts op, gelukkig hadden ze het niet gehoord.

Haha, dat is helaas onvermijdelijk volgens mij. Gelukkig hebben ze het niet gehoord

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oooo, daar ben ik ook zo bang voor soms, dat Eva zoiets ook zegt als ze donkere mensen ziet! Ze is nog steeds erg bezig met Sinterklaas en zijn pieten, dat heeft zo’n indruk op haar gemaakt. Ze zet nu soms nog steeds haar schoen, terwijl we al 100x hebben gezegd dat Sint niet meer hier is…En aangezien ze zo bezig blijft met zwarte piet, is de kans ook best groot dat zij het ook een keer roept. Laatst zei ze ook al: zwarte piet en toen was het ook een donkere vrouw. Ze hoorde het niet gelukkig! Maar zeker als kindjes niet veel donkere mensen zien - en die wonen hier haast niet in de wijk - dan is het best verwarrend!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahaha tja… dat overkomt volgens mij heeel veel kinderen.

Wij hebben het wel eens gehad dat we een familiefeestje hadden van mijn oma, die viert dat altijd in een zaaltje van de kerk ivm grote familie die niet met zn allen in de flat past
En mijn nicht heeft een man uit suriname… toen hadden ze nog maar net verkering, en hij was dus voor het eerst mee.
Was er een ander neefje die opeens naar zn moeder riep: “joh, dr loopt hier zomaar een asielzoeker rond!” OEPSSSS!
Die had het dus wel gehoord maar kon het hebben gelukkig. hahah

bo heeft dat een keer gezegd in het ziekenhuis, waar hij mensen met een donkere huidskleur op een poster zag. Ik zei toen tegen bo: Neee joh!!! dat is zwarte piet niet, hij heeft helemaal geen zwarte pieten muts op met een veer!! En zwarte pieten hebben altijd een muts met en veer op!! Dat accepteerde hij, en heeft het daarna niet meer weer gezegd, maar goed, volgend jaar zullen we wel weer hetzelfde hebben!! hahahahahahah

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

oohwww hahaha herkenbaar!
ik zat laatst bij de manueel therapeut met rico en er kwam een afrikaanse binnen. rico riep kei hard: heeeeeeee PIETJEEEEEE
ik geneerde me echt een beetje en die man kon er gelukkig wel om lachen haha.
geweldig die dingen. het blijven kinderen he

Whahaaa geweldig die verhalen van jullie.
En idd het blijven kinderen, ik vind dat je daar als ‘‘zwarte’’ ( niet discriminerend bedoeld) ook wel tegen moet kunnen.

Morgan woont in een volksbuurt dus die is wel wat gewend als het om gekleurde mensen gaat, maar ik zie het wel helemaal voor me.

@ Suszje… Schaamrood op der kaken???

Groetjes,

Michèle

@Michele: schat wat denk jij van rico, wij wonen in helmond en er is hier een wijk die sommige turkije noemen.
maar toch blijft rico het zeggen.
niet gedurende het hele jaar hoor maar wel zo rond sinterklaas en er net na.
nu zegt hij dat ook niet meer hij schenkt er geen aandacht meer aan.
tja en de therapie toen viel net na sinterklaas dus dan krijg je dat haha!

@ Inge ha ha ha oke, nou ja toch zegt morgan het niet tegen donkere mensen. Ze wl overigens wel nog steeds der sinterklaascd horen dus ik zeg maar dat die zoek is en dan zet ik der berend botje cd op en is het ook goed want ik ga toch echt niet het hele jaar naar sinterklaasliedjes luisteren.

Groetjes,

Michèle

hahaha rico heeft dat met de kerstboom
overal waar dennebomen staan of conniferen (of hoe je dat ook schrijft) wil hij ballen in hangen.
mama bal in boom maken!
en: lamp in boom doen

Ha ha ha het is dus nu al een kleine versierder

Groetjes,

Michèle

Grappig Job ziet ook kerstbomen in conniferen etc, toch wel leuk wat een indruk die feestdagen dan maken op de kids

quote:
Morgan woont in een volksbuurt dus die is wel wat gewend als het om gekleurde mensen gaat, maar ik zie het wel helemaal voor me.

@ Suszje… Schaamrood op der kaken???

Groetjes,

Michèle

Hahahh ja moeders wist even niet waar ze moest kijken
Zij zijn heel streng gereformeerd, en groeien dus heel beschermd op. Komen geen donkere mensen in hun kringen voor, hooguit als ze geadopteerd zijn ofzo. Dus ventje was er gewoon een beetje van geschrokken dat hij daar opeens zo tussen ons feestje rondliep.
(neefje was trouwens al 8 ofzo hoor!)

hahahahahaha!!!

@ Suszje best zielig als je kind zo wereldvreem is. En ik vind dat persoonlijk ook best eng ,aar goed das een ander onderwerp

Groetjes,

Michèle

Tja… ik geloof idd ook niet dat dat nou zo gezond is hoor. Beetje bescherming is goed, maar als je niet leert omgaan met mensen die anders zijn dan je eigen veilige kringetje gaat het toch een keer mis lijkt me.
Je kunt je kinderen nou eenmaal niet altijd blijven beschermen. Dan kun je ze er maar beter mee leren omgaan toch?

Inderdaad, dat bedoel ik ook. Leer je kind wat er in de wereld is, met mate natuurlijk ipv ze straks los te laten in iets dat ze niet kennen met alle gevolgen van dien.

Groetjes,

Michèle

Helemaal mee eens, kinderen die zo beschermd opgevoed worden, gaan ten onder als ze uit huis gaan en opeens in de maatschappij op eigen benen komen te staan.
Als je thuis bv nooit een biertje mag, wat ga je dan het eerste doen als je niet meer thuis woont?
En helemaal met mensen die anders zijn.

Hihi kan me heel goed voorstellen dat je blij was dat ze het niet hoorde.

Zo roept Tim ook nog steeds in winkels waar allemaal pietjes hangen waar is zwarte piet. En soms ook helemaal uit het niets vraagt hij waar Sinterklaas is. Terwijl we al vaak genoeg gezegd hebben dat hij weer in Spanje is. Tja het maakt allemaal blijkbaar toch veel indruk.

Groetjes,
Sandra