Jippie! Zindelijkheid gaat weer helemaal goed!

Vies van plassen/poepen in de luier… maar bang op het potje/wc…

Tja sorry, WEER een zindelijkheidstopic… weet dat er de laatste tijd al zoooveel zijn geweest…

Dochtertje was nagenoeg zindelijk in de meivakantie. Ging super goed, via de colt turkey methode
Maar toen gingen we op vakantie… Lange autoreis, en in de auto drinkt ze ontzettend veel, dus moest ze wel een luier aan.
Eenmaal op de vakantiebestemming aangekomen wilde ze daar absoluut niet op het potje
…En sindsdien thuis ook niet meer…

Nu is ze nog maar net 2, en ik weet dat dat ook nog redelijk vroeg is voor zindelijkheid. Maar ze geeft wel zelf aan er aan toe te zijn. Is ontzettend vies van plassen en poepen in de luier… zit dan echt te huilen en zegt (met heel zielig stemmetje) “bah, viehies”
Meestal is ze dan nog wel op tijd, luier nog schoon. Maar als ik haar op het potje zet doet ze niks, loopt er na een tijdje vanaf en doet het dan dus ergens in de kamer.
Ze durft het op het potje gewoon niet meer los te laten lijkt het!
Wc overigens het zelfde verhaal.

Af en toe een plasje opruimen vind ik echt niet erg hoor, zo ging het in het begin ook. Maar ze doet nu gewoon écht helemaal niks meer op de pot

Ik had zelf al zo iets van pfff we zetten de pot voorlopig helemaal weg, en na een tijdje nog eens proberen.
Maar ze vind het zelf dus wel heel vervelend om het in de luier te moeten doen, en vraagt dus wel steeds om de wc…

Gewijzigd door - Suzsje op 20 Jun 2011 09:33:27

Gewijzigd door - Suzsje op 25 Jun 2011 17:41:15

Wil ze ook niet op de wc? Eventueel met brilverkleiner?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nee… zelfde probleem

Het is ook niet zo dat ze er helemaal niet op durft te zitten hoor. Zowel op potje als wc met of zonder verkleiner zit ze gerust even op, maar ze houdt het gewoon op totdat ze er weer af is.

Net ook weer… begon te huilen dat ze naar de wc moest… dus ik haar erop gezet en vervolgens begint ze weer te huilen dat ze klaar is.
Eraf gehaald… wil opnieuw erop. Ikke ben het zat… dus dan op het potje: kan ze zelf op. (wc kan ze niet zelf, ook niet met opstapje omdat we een extra hoge wc hebben…)
Maar mevrouw doet t in de woonkamer en komt dan vertellen dat ze ‘geknoeit’ heeft.

Dan zit ze zichzelf behoorlijk in de weg zeg. Ze vindt het vies om het in de luier te doen, maar op de wc/het potje durft ze ook niet. Lastig! En haar gewoon laten lopen zonder luier en dan maar ongelukjes laten krijgen? Dat ze dan merkt dat dat ook niet fijn is en dat ze dan misschien alsnog wel op de wc wil?

Groetjes,
M

@ bakmama; even een tip, laat hem inslapen in blote billen (wel romper aan) als ie naar 10 minuten ligt te slapen gaat het veel makkelijker aan, dat deed ik altijd met J anders was ik een 1/2 uur bezig en zij zwaar gefrustreerd!

@ Suzje; Moeilijke fase he, snapt ze je goed als je tegen haar praat? Anders kun je zeggen; ja bah he die vieze luier als je hem niet wil zul je toch op de toilet/ potje moeten! Zou ze dat begrijpen? En aan kunnen geven? (elk kind is anders natuurlijk) J begreep dit iig erg goed, maar die was erg vlot en sprak al heel goed toen ze 2 was (had bij een topic gelezen dat jou kleine nog niet veel spreek?!?!?! dacht ik, kan ze zich wel goed duidelijk uitdrukken?) want daar kun je misschien iets mee!

@Mriek, ja je hebt precies het goede woord: ze zit zichzelf gewoon inderdaad ontzettend in de weg!

@Bakmama, Goh… Jorg dus ook? Hahahaha die 2 kunnen ook nooit iets los van elkaar doen he!

@Malawimamajada, ze begint nu wel steeds meer te kletsen. Voor buitenstaanders is t nog wel abracadabra hoor. Maar ik snap dr meestal wel. Maar zij snapt echt álles wat ik zeg. Weet ook dat ze op de wc moet plassen en geeft dat zelf aan. Maar als het er op aan komt durft ze dus blijkbaar niet…

Nja misschien inderdaad toch maar meer op de ongelukjes aan laten komen. Ik was het na een week alweer zo beu… dat ze nu (nog wel onder protest, maar niet meer zo hysterisch als in het begin) gewoon weer hele dagen luiers draagt.
Het plassen zelf vind ik niet zo erg… maar blééh ze huilt zoveel als het over dat plassen en poepen gaat… zij heeft eigenlijk nooit gehuild, als baby ook niet. En nu hierover dus wel steeds. Ik merk dat ik er bij haar daardoor ook veel slechter tegen kan dan bijv. bij de oudste… die echt een huilbaby was, en nu nog om het minste of geringste aan het brullen is.

Jippie! Het lijkt weer beter te gaan!

Vanochtend al 2 plasjes keurig op de wc!
Ze blijft er nu wel op zitten, als ik weg ga
Als ik er bij blijf gaat ze zeuren en wil er dan weer op, dan weer af en doet dus niks.
Loop ik even uit t zicht (wel in de gaten houden anders ligt mn hele wc rol in de wc ) dan roept ze na een tijdje: “JAAAA, KNOEIT!” (plassen noemt ze knoeien, hahaha)

Vanochtend dus een plasje gedaan toen ze net wakker was, en nog een hele grote na het ontbijt, voordat we de oudste naar school gingen brengen. Heb r zonder luier meegenomen, en dat ging goed!
Nu ligt ze in bedje, toch maar met luier … ik denk dat ze daar straks wel in zal poepen als ze wakker is. Dat doet ze tot nu toe nog niet op de wc (nja 1x gebeurd en was daar zo van geschrokken…)
Maar buitenom de slaapjes gaan we het nu toch weer lekker doen zonder luier

Fijn zeg!

Groetjes,
M

herkenbaar allemaal, doordat we op vakantie zijn geweest en rico ziek is wil hij ook niet meer op de wc. hij doet het gewoon weer in zijn pamper dus dat is het enigste verschil met jouw verhaal… maar hij voelt en gedraagt zich echt weer baby zeg maar… ik laat het maar even zo als hij dadelijk weer helemaal is opgeknapt is het gewoon weer elk uur op het wc’tje zetten. maar ik maakte me er ook al even zorgen over eerlijk gezegd…

Jippie!!! Het gaat weer helemaal goed!!
Poepen is nog lastig… maar dat hoor je vaker en maak ik me dus niet druk om.
Afgelopen week deed ze dat steeds of in de luier van het slaapje, óf in de onderbroek.

Maar plassen gaat helemaal goed! Ze kan het supergoed ophouden dus ik kan r ook gewoon zonder luier meenemen.
Wel lastig dat ze ergens anders nog niet zo durft te plassen op de wc/pot. Ik werk 2 ochtenden per week bij mijn moeder in de winkel, en dan gaat ze mee. Maar dan houd ze het dus gerust de hele ochtend op vanaf 8 uur, en plast pas als ze een luier aan heeft om naar bed te gaan. (meestal 10uur/half 11). Ze wil daar écht niet op het potje of wc.

Vandaag thuis heeft ze 1x in dr broek gepoept, en voor de rest… ik denk wel 20 plasjes op de wc nu moet ze nog leren om in 1x uit te plassen hahahah.
En, ook een heeeeel klein poepje in de wc nu was ze gelukkig wel erg trots, en niet geschrokken ervan.

Ze wil trouwens alles zelf doen… zelf broek uit, zelf op de wc klimmen (is niet makkelijk… we hebben een verhoogde wc) maar heeft zelf bedacht om er dan maar een stoel bij te schuiven, zelf afpoetsen en doortrekken, en ook weer zelf onderbroek en broek aan.

En ze kan het nog allemaal ook!!! (Ok… soms zit t binnenstebuiten en achterstevoren… soms 2 benen door 1 gat van dr onderbroek… maar ze krijgt t toch maar aan allemaal

Ik ben helemaal trots!

Top zeg, dat is heel fijn. Ze is een rappe!

Groetjes,
M

wat supergoed suzsje! fijn!
hier zijn we ook weer opnieuw begonnen en waren we net als jij in de meivakantie begonnen en ging het super, maar ook hier door de vakantie en ziek zijn ging het weer bergafwaarts. nu gaat het stilletjes aan weer wat beter, alleen werken de stickers niet meer…maar de disco muntjes van de PLUS! juist wel hahaha dus nu verdient hij muntjes ipv stickers… nou heb ik er nog maar 10 te gaan dus hopen dat hij het dan weer helemala doorheeft
top van je meisje hoor!

Fijn dat het weer goed gaat!
Het lijkt me wel lastig hoor, als ze weer ‘terugvallen’.

Ik ga met Seth volgende week beginnen, en 3 weken erna gaan we op vakantie, dus ben erg benieuwd of dat goed gaat, ik hoop het!

Liefs, Anne

@Anne: ik merkte…persoonlijk…dat ik zeof met de vakantie ook wat lakser wsa. erg he… haha zo ook met bed/eet en andere tijden.
hij ging rond 10 uur een keer slapen ofzo, en dan kon ie ook nog niet slapen omdat het er vreemd was dus dan moest papa erbij komen liggen tot ie sliep en dat zijn allemaal dingen die hier thuis echt NIET gebeuren! en nu ben ik zelf ook uit het zindelijk ritme…echt heel erg!