Jippie en hoe oud?

Hoi,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Kelvin slaapt nu al 40 min in z’n eigen bedje. Misschien legde ik hem altijd wel te snel in z’n bedje. Hij heeft nu om half 1 gegeten toen in z’n box gelegen en gespeeld en toen om 2 uur in z’n bedje gedaan nog heel ff gehuild toen de speen er opnieuw in gedaan en zie daar een heel rustig lief klein babytje die slaapt jippie nu hopen dat het altijd zo gaat. Allemaal bedankt. En als ik nog vragen kom ik weer verder blijf ik wel het forum lezen want er staan handige tips.

Nog 1 vraagje.

Hoe oud (weken) waren jullie kindjes toen ze aan het fruithapje of iets anders begonnen? Zoals een lange vinger ofzo.

Peetje

wij begonnen met 4 maanden aan groente hapje dit 2 weken gegeven en toen fruit erbij gaan geven.

fijn dat hij zo goed gesalpen heeft. zo zie je maar alles komt goed haha

groetjes gytha

Jeske was net geen 4 maanden… Maar ik merkte aan haar dat ze behoefte kreeg aan iets anders… Ze smakte heel veel en maakte een soort kauwbewegingen…
Nadat we met groente begonnen waren was dat voorbij…
Een maand later zijn we toen ook met fruit begonnen en nu zit ze aan de boterhammen…
Met een tussendoortje ben ik rond de 6 maanden begonnen. Ze kreeg als eerste zo’n mini-rijstwafeltje… Nu krijgt ze diverse dingen… Een liga, een nijntjekoekje of een korstje brood.
Lange vingers krijgt ze bij opa evenals af en toe een likje ijs (ach, opa’s)

Hoi Peetje,

wij zijn met 4 maanden met fruit begonnen, na 2 weken 's avonds fles met Nutrix en met 5 maanden groente. Met 6 maanden een Liga 2e stap als tussendoortje of een soepstengel. Die rijstewafeltjes lust Zoë niet. Lange vingers begin ik voorlopig niet aan, daar zit heeeel veeeel suiker op en in. Met 7 maanden zijn we tussen de middag begonnen met een boterham.

Succes!
Inge

Hallo,

Wij zijn hier met 4 maanden begonnen met groetepap. Omdat het nog niet zo goed gaat wachten we nog even met het geven van de fruitpap. Lange vingers zal pas zijn als ze 6 maanden is. Fijn dat je kleine man goed slaapt nu!

Groetjes,

Tamara

Hoi Peetje,

Ja dat is fijn he als je kindje goed slaapt. Wij doen het net zo als je beschrijft. Eerst een fles dan in de box en laten spelen en daarna lekker in bedje. Ja een kindje, al is het nog zo klein wil ook vermaak.

Ons oudste dochtertje kreeg met vier maanden haar eerste fruithapje.
Maar haha, ze trok eerst hele vieze gezichtjes. Dat fruithapje is een hele nieuwe smaak en moeten ze eerst aan wennen. Bijvoorbeeld de eerste dag een hapje en de tweede dag twee en zo verder opbouwen om je kindje te laten wennen aan de nieuwe smaak.

Succes ermee en ook heel veel plezier, want het is heel leuk om met deze nieuw fase te beginnen. Wij moeten met onze jongste dochtertje nog even wachten en dat vind ik heel moeilijk. Kan niet wachten tot het zover is.

Groetjes van Miranda