Jij wil een 2e hij niet

tja lastig probleem he
het zit zo: wij hebben altijd gezegt dat we maar een kindje wilde daar waren we het allebei over eens.
maar goed nu is die lieve hummel er en is mama er helemaal gek van dat ze er nog wel een wil! niet alleen voor mama hoor maar ook omdat als jamie straks groot is hij helemaal niemand heeft neefjes en nichtjes zijn allebei ouder en met mijn fam heb ik geen contact meer. maar ja papa niet dus,ik vind dit erg jammer,kan er met niemand over praten want ja zo’n geweldig onderwerp is het niet he
heeft iemand hier er ook ervaring mee? ik zou er graag met iemand over praten…
groetjes debbie

dw

Is inderdaad een heel lastig onderwerp, maar je moet er inderdaad over praten…
Praten is het beste medicijn tegen alles!!

Ik persoonlijk, (andere kunnen er natuurlijk anders over denken, maar mijn mening…) Ik vind het zielig een enigskind…
Want als jullie wegvallen (wat hopelijk nog heel lang zal duren!!), heeft hij niemand meer om op terug te vallen…
Het klinkt misschien heel hard, maar zo denk ik er wel over…

En als jij echt zó graag een tweede wil, zou ik gewoon goed met je man praten…
Zo’n gevoel zet je niet zomaar aan de kant!!

Heel veel succes ermee!!

Nicole & Noa

ja precies zo denk ik er dus ook over! en zeg nou zelf,ze zijn toch gewoon weg super die hummeltjes!
ik heb t er al een paar keer over gehad met hem maar hij zegt steeds: ik vind het goed zo,en kunnen we dat wel betalen dan?
mannnnnnn jij vind het goed zo maar hoe vind jamie het over 30 jaar? enne betalen?dan maar minder gaan shoppen maar als 1 kan kan 2 ook!
hmmmm kzal t er nog maar eens over proberen te hebben…
maar ik denk echt dat t bij een blijft,helaas
het wipstoeltje is immers al verkocht…zijn schommel staat ook al op internet…

groetjes debbie

dw

Ja ze zijn inderdaad super die kleintjes!! En het is ook leuk voor je kleine om er een broertje of zusje bij te hebben (om mee te spelen) hij is nooit alleen dan…

En betalen… tja als je goed spaard en minder gaat shoppen is het goed te doen hoor…

En ik weet het uit eigen ervaring, die moedergevoelens kan je niet zomaar wegstoppen of onderdrukken…
Ik wou ook graag een tweede (mijn vriend ook gelukkig) maar heb helaas een miskraam gehad, maar ik zou het er inderdaad nog eens goed over hebben…
Straks ben je te oud om een tweede te krijgen en heb je de rest van je leven spijt dat je het niet gedaan hebt…
Het klinkt misschien allemaal heel hard, maar ik kijk er realistisch tegenaan…

En het is niet “de man zn wil is wet he” ook al denken ze soms van wel haha…

Succes vrouwtje!!

Nicole & Noa

oh wat erg!
is het al lang geleden of nog maar net?
ik hoop in elk geval dat je nog een keer zwanger mag worden hoor!

ik moet ook wel zeggen dat het mijn humeur een beetje begint aan te tasten,grrrrrr
zelfs als ik slaap merk ik het! normaal word ik wakker en heb ik mijn vriend vast maar de laatste week niet meer,kreeg laatste zelfs te horen dat hij me snachts in mijn slaap niet vast mocht pakken! oh,jee he

nou ja we zullen er nog eens over gaan stoeien…
word vervolgt…

groetjes debbie

dw

Allereerst wil ik even zeggen dat kinderen die alleen zijn echt niet zielig zijn! Ze hebben pappa en mamma nl. lekker helemaal alleen voor zichzelf. Mijn zoontje is regelmatig ontzettend jaloers op zijn zusje.
Ook het samenspelen is lang niet altijd geweldig. In veel gezinnen hebben broertjes en/of zusjes veel ruzie met elkaar.
Ten aanzien van het kontakt op latere leeftijd. Niet iedereen heeft zo’n geweldig kontakt met zijn broer en/of zus.
Dus nee, geen geldige reden om een tweede te willen. Ik snap overigens heel goed dat je er nog eentje bij zou willen hebben. Zelf wil ik er ook nog wel een. Helaas is ook mijn partner hier op dit moment niet over te spreken. Maar ik wacht gewoon rustig af. Misschien als de jongste een half jaartje ouder is of zo…
Maar laat je relatie er niet op stuk lopen! Jullie hebben het nu met z’n drietjes toch ook al heel gezellig…!!! Geniet van wat je nu hebt. Het zou erg jammer zijn als je vergeet te genieten van je gezin zoals het nu is.

Mijn vriend is enig kind… En hij had er vroeger wel wat moeite mee… Maar sinds zijn puberteit niet meer… Hij heeft zijn ‘broertjes en zusjes’ gevonden in zijn vriendenkring. Ze gaan ook heel close met elkaar om. Ze zien elkaar zo’n beetje iedere week wel…
Mijn vriend is nu trouwens 30…

Maarruh… Ik wil best een 2e… Vooral als ze zo lief en makkelijk zijn als die scheet die ik nu heb…

quote:
Ik vind het zielig een enigskind

Ik ben totaal niet zielig en nooit geweest omdat ik enigst kind ben!!!
Zo dat ten eerste!!

Verder moet je met je man praten Debbie laat hem weten wat jij voelt. Je relatie op het spel zetten voor een kind dat er nog niet is, is ook niet goed lijkt mij.
Kijk er zijn ook broers en zussen die elkaar nooit meer zien.
Ik heb dan wel geen broers en zussen maar wel vrienden die mij net zo nauw naar het hart.
Ik heb inmiddels wel een zwager en (aangetrouwde) schoonzus maar die zie ik niet elke week, hoor. We kunnen goed met elkaar opschieten hoor maar onze levens zijn anders.
Denk maar zo; vrienden kies je uit, familie niet!!!

Natuurlijk denk ik ook na over als er bijvoorbeeld een belangrijke beslissing gemaakt moet worden, ja dan sta ik er alleen voor. Maar aan de andere kant hoef ik niet met mezelf boven een eventueel ziek persoon ruzie te gaan maken over de erfenis (wat ik jammer genoeg te vaak gezien heb).

Zelf heb ik wel 2 kinderen, omdat ik het graag wilde en niet omdat het zielig zou zijn maar 1 kindje!
Mijn man wilde eerst geen kinderen, toen kreeg hij een baby in zijn armen en toen wilde hij er zelf ook 1. En Lisa was nog maar amper geboren en hij zei; dit wil ik nog een keer!!!

Denk er goed over na, praat er met je man over.
Misschien wil hij na een paar jaar nog wel een kindje.
Sterkte in ieder geval met dit dilemma.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi Debbie,

dat is inderdaad lastig en ik kan me voorstellen dat je 2 kindjes wilt, maar je hebt nog tijd genoeg. Misschien komt het bij je partner wel als de eerste wat groter is, mannen vinden baby’s vaak niet veel aan en vinden ze pas leuk als ze echt gaan lopen en praten. Dus misschien dat hij tegen die tijd wel openstaat voor een tweede.
Ik ben zelf enig kind en heb er nooit geen moeite mee gehad, zoals Jolanda al schrijft “vrienden kun je kiezen, familie niet” dus voor het zielige hoef je het echt niet te doen.

Succes!
Inge

hmmm punt 1 onze realtie loop hier echt ie van op[ de klippen hoor! we zijn wel wat meer gewend!
en punt 2 ik zeg niet dat 1lingen zielig zijn! ik kom zelf uit een gezin emt 4 kids en geloof me ik ben helemaal alleen! dus de argumenten dat broer of zussen niet gezellie zijn geloof ik meteen!
maar om ff to the point te komen we hebben weer gepraat en we gaan voor een 2e,niet meteen want we willen niet dat de beeb in nov dec of jan geboren word.ja kweet t pplannen kun je niet maar een beetje helpen wel!

groetjes debbie

dw

Als je nu meteen begint, ligt de geboortedatum ruim voor nov/dec/jan hoor!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Aug 2007 11:40:15

quote:
punt 2 ik zeg niet dat 1lingen zielig zijn

Was ook niet naar jou bedoeld, Debbie!

En dat van op de klippen lopen, ik ken jullie relatie niet en het zal neit de eerste zijn dat door kind(eren) op dek lippen loopt. Het is alleen een opmerking.

Leuk dat jullie voor een 2de gaan.
Veel plezier met het zwanger worden .

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ik val niemand aan als ik zeg “ik vind het zielig een enigskind” iedereen heeft een mening en dat is mijn mening…
Ik kan het namelijk heel goed vinden met mijn zusje “gelukkig” maar het kon ook anders zijn natuurlijk…

Maar goed, Debbie succes met het zwanger worden…

Nicole & Noa

Ik lees deze topic net voor het eerst en vond het erg intressant te lezen hoe anderen erover denken. Tja ik vind ( maar dat vind ik ) het voor een kind leuk als het thuis een broertje of zusje heeft. Ja vrienden en vriendinnen zijn ook leuk maar een broertje of zusje is een bloedband en het contact gaat veel dieper. Bovendien gaat een vriend of vriendinnetje weer naar huis en een broertje of zusje blijft dus thuis hebben ze altijd een maatje om mee te spelen.

En ja, ik weet dat kinderen ook ruzie kunnen maken maar dat is toch niets negatiefs ? Zo leren ze hun grenzen kennen en ook om voor zichzelf op te komen buitenshuis. Ik heb heel wat geknokt vroeger thuis. Maar daardoor was ik ook een stuk zekerder van mezelf als ik op het schoolpleintje uitgedaagt werd.

Tja en zo raak je nooit niet uitgediscussieerd over dit onderwerp, iedereen denkt er anders over en dat mag toch ? Als je maar op 1 lijn staat met je partner want dat is het belangrijkste. Niet wat iemand buiten je gezin ervan denkt.

Fijn voor jou Debbie, dat je er samen met je man bent uitgekomen en dat je partner ( al had het zijn tijd nodig ) ook een tweede kindje wil. Ik wens je toe dat je zwanger kunt worden op het moment dat jullie ervoor gaan.

Veel liefs, Miranda

hoi ik vindt dit ook erg intresant onderwerp.
ik heb 1 dochter of ik ooit een tweede krijg weet ik niet of ik dat wil op dit moment nog even niet maar zeg nooit nooit natuurlijk.

mijn vriend is ook eenigs kind hij is totaal niet zielig.
ik persoonlijk vindt het wel erg lastig maar dat ligt er ook aan hoe hij opgevoed is. hij hoeft maar in zijn vingers te knippen en mama staat voor hem. mijn schoonmoeder heeft daarom ook erg last van het lege nest gedoe. ook erg fijn hoor. daarom is het voor mij erg lastig om soms met hem om te gaan omdat hij gewent is dat alles om hem draait.

maar dat zal voor mij geen rede zijn om een tweede te krijgen
ik zie wel waar het schip strand nu ben ik erg gelukkig met mijn kleine meid een tweede kan nog wel even wachten.

groetjes