Jeukende lippen/tong

Hoi Dames,

Mijn zoontje heeft sinds een week of 5 jeuk aan zijn lippen/ tong en tandvlees.
Ook zie ik hem vaak over zijn neus wrijven.

De jeukende lippen zijn zo erg dat hij echt zelfs voor elke hap eten eerst wil krabben aan zijn lippen.
Aangezien het verder niet rood is en hij er verder niet veel last van lijkt te hebben, heb ik het even aangekeken. Maar nu vd week toch maar de ha gebeld.

Nu heeft hij een antihistamine drankje waar op staat dat het binnen een paar uur verlichting moet geven. Maar dat doet het dus niet. Vandaag is het de 3e dag en meneertje geeft nog steeds aan jeuk te hebben.

Bloed prikken om te testen op allergien is de volgende stap volgens de ha maar dit doe ik natuurlijk liever niet zomaar.

Heeft iemand hier ervaring mee?

ps: er is niks veranderd in zijn dieet, wasmiddel, nieuwe kleding (is allemaal eerst gewassen), geen andere zeep.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Niemand?

quote:
Bloed prikken om te testen op allergien is de volgende stap volgens de ha maar dit doe ik natuurlijk liever niet zomaar.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Waarom niet? Als je daarmee duidelijkheid krijgt over wat er met je kleine man aan de hand is, dan is dat toch alleen maar fijn? Er zal nog zo vaak geprikt moeten worden in zijn leven, dus eens moet de eerste keer zijn.

Jeuk is vaak erger dan pijn, dus het is belangrijk dat de oorzaak van de jeuk ontdekt wordt. Ik dacht eerlijk gezegd ook aan een allergie voor bepaalde levensmiddelen, maar dan zou je verwachten dat zo’n antihistaminedrankje in elk geval ietsje verlichting geeft.

Ik zou lekker die allergietest laten doen zodat je duidelijkheid hebt.

Groetekes, Sje