Jada heeft jeuk van een aantal muggenbultjes maar die krapt ze nu steeds kapot, iemand een tip om jeuk te voorkomen/verminderen?
Jeuk
Vreselijk die muggenbulten… ik zit er ook altijd helemaal onder.
Met je vingers/nagels er een kruis in duwen, dit neemt de jeuk weg. Maar niet zo leuk om dit bij je kleine meid te doen. Ook beetje gemeen …
Hebben jullie daar geen azaron oid voor zalf. Dit neemt ook de jeuk en het ergste branderige gevoel weg…
Succes ermee…!
De muggenbulten zijn al een paar dagen oud, maar ze heeft nog steeds jeuk en krabt ze dus open, nu heb ik wel antihistamine zalf maar dat helpt maar heel even en dan moet ik haar helemaal ondersmeren, is eigenlijk ook niets. Zat meer te denken aan iets natuurlijks, maar geen idee wat! Ben bang dat ze straks van het vele krabben een infectie krijgt vooral met nageltjes, die zijn wel goed kort geknipt maar toch!
heel simpel (als je het hebt daar hoor) azijn op smeren. Dat is ook het enige dat bij mij helpt tegen de jeuk. Ruikt wat zuur maar helpt heel goed.
Groetjes,
Michèle
Nu zit ik net een oud topic te lezen, gaat het over havermout, das gewoon havermout waar je pap van maakt? en dan in bad? iemand hier ervaring mee?
Dat helpt zo ie zo bij waterpokken… dus ook kans dat het hierbij werkt. Hoe het moet weet ik niet… lees met je mee!
@ miniboy nee azijn prikt niet hooguit een heel klein beetje als het open is, maar het is geen jodium of zo. Ik gebruik het zelf ook.
Groetjes,
Michèle
Hoi,
Heb even op internet gegoogeld en vond deze tips:
-smeer er wat tandpasta op en smeer deze er goed op en na een week zijn de bultjes weg en het jeuken houd op.
-azijn erop smeren.
-wat keukenzout met water erop smeren.
- beetje amoniak erop deppen.
-sommigen schreven: smeer er wat spuug op en de jeukt verdwijnt. Deze tip lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Als ik van de zomer een muggenbult krijg probeer ik deze eens uit. hihi!
Die van de tandpasta zou je eens kunnen proberen.
Laat je even weten of deze helpt!
Groetjes Lisan.
Tandpasta droogt uit … helpt ook goed tegen puisten (ja echt waar! als ik die heb ligt ik snachts met tandpasta erop gesmeerd en hij is zo uitgedroogd weg!)… dus denk wel dat het werkt bij die muggenbulten…
gnagna… heb er soms maar eentje hoor jij denk heel het gezicht ingesmeerd, manlief op de logeerkamer