Jeuk op buik tgv luier. Wat te doen?

Mijn dochtertje (9 maand) was al een tijdje met haar rechterhandje op d’r buikje aan t krabbelen overdag. Tja… wij niet over na gedacht en gewoon gedacht dat ze iets nieuws ontdekt had, nl t krabben. 't zag er ook zo schattig uit… Tja, totdat ik bij t verwisselen van haar luier gewoon een hele rode plek op haar buik ontdekte en zij daar meteen met haar handje ging krabben. De plek is een hele streep geworden. Ben gelijk gaan smeren met creme om zo de irritatie van de luier wat te verminderen en haar ander merk luiers omgedaan (nu draagt ze dus pampers). Maar de plek zit precies bij de bovenrand van de luier/sluiting. Dus t blijft irriteren, die luiers schuift er toch immers steeds weer overheen. Iemand tips hoe verder voor haar de irritatie te verminderen? Vind t zo zielig… Vaseline gebruiken om te smeren of juist andere creme? Ik had neutral babycreme maar die is nu net opgegaan. Heb ook nog gewone baby-body-lotion, of juist bijv sudocreme (al is dat meer voor luieruitslag). Hoor t graag!!

Als het een allergische reactie is ergens op, moet je sowieso smeren met een parfumvrije zalf dus dat raad ik je sowieso aan. Gewoon weer neutral kopen.
En je kan eventueel tijdelijk even het randje van de luier naar binnen vouwen, net als je in het begin deed ivm de navelstreng. Zodat de luier net de rode plek niet raakt. Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Als Johann een plekje heeft waar hij gekrabd heeft of een plekje wat oppervlakkig beschadigd is, dan smeer ik er meestal een beetje bepanthen op. Zelf gebruikte ik het voor tepelkloven en geschaafde plekjes.
En zoals goudvisje al zei, luierrand omslaan zodat het niet steeds langs het plekje schuurt.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dank je wel voor reacties… ik kijk even aan hoe t gaat.
Onze baby-olie is (gelukkig) ook ongeparfumeerd.
En helaas helpt luierrand omvouwen niet, ook dan schuurt t over de ‘zere’ plek. Maar dank je wel voor de tip. Wist heel niet dat dat bij een pasgeboren baby zo was ivm navelstreng klem… die deed ze bij ons gewoon deels in/onder de luier. tja voor de volgende iets om op te letten! Zal dat onthouden :smiley:

Je kan ook wat Talkpoeder proberen, dat helpt vaak al tegen de jeuk! Want hoe erger ze krapt hoe erger 't word…
het is natuurlijk wel erg vervelend voor dr!!

Hoop dat je snel iets vind waarmee 't overgaat!

Nathanael is van 10-06-09

ik zou de luier omslaan en niet naar binnenslaan. anders kan dat juist gaan irriteren. Dat is ander materiaal de buitenkant, dus omslaan naar buiten

Ik herken het, Bo heeft dit met de achterkant van zijn luier. Als zijn hemd goed ingestopt is, heeft hij het minder, maar zodra die minder goed zit, trekt hij het los, en gaat hij op zijn rugje krabben, precies waar de rand van de luier zit. Op de 1 of andere manier jeukt het bij hem ook. Hij heeft soms hele inieminie korstjes erop van het krabben. Ik smeer een soort van vaseline zalf (op recept van de dokter) omdat hij ook een droge vorm van eczeem heeft. Dit zorgt voor een hele ruwe huid, wat ook eerder jeukt, met name in de winter. Dit smeer ik erop, en dan gaat het een tijdje goed, totdat hij er weer bij komt (meestal in de avond wannneer we boven zijn en hem hebben uitgekleed om te douchen).

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers