Ik zou inderdaad niet gaan babyzwemmen maandag Astrid! Niet alleen omdat Jessin dan besmettelijk is voor andere kindjes, maar bedenk dat zwembaden ondanks het chloorwater bacteriehaarden zijn. Je wilt het er niet bij hebben dat de pokjes geïnfecteerd worden.
Plus…chloorwater in open pokjes kan behoorlijk prikken. Ik heb het destijds nagevraagd bij de zwemjuf van onze meisjes. Het ene kind heeft er wel last van en het andere niet maar zij adviseerde ook met betrekking tot dat prikken om pas weer te zwemmen als alle pokjes in elk geval korstjes zijn.
Ik zou het de school voor de zekerheid ook laten weten. Ze zullen er wel makkelijk over doen omdat waterpokken toch altijd in meer of mindere mate in die gebouwen heerst, maar ik vind het voor mijn eigen gevoel altijd fijner als ik het in elk geval doorgegeven en overlegd heb. Hier op de peuterspeelzaal laten ze kindjes gewoon komen, besmettelijk of niet. Het is toch niet te ontwijken, en zeker niet tijdens een epidemie.
Beterschap met de kleine man…en straks met de kleine dame want die zal ook wel besmet gaan worden door haar broertje!
Groetekes, Sje