De waterpokjesssssssssssss. Hij heeft er nog maar een paar en ik hoop stiekum dat het daarbij blijft. Evianne heeft ze nog niet gehad dus die zal ze dan ook wel krijgen. Hoe zat dat nou met dat havermoutbadje ? Ennuuuhmmmm maandag is babyzwemmen, maar dat kan dan zeker ook niet ? Moet de school dit ook weten ivm zwangere mama`s ?
Jessin heeft
Ahh arme Jessin.
Havermout in een washandje en dan lekker mee in bad laten spelen.
Lotio alba (verkrijgbaar bij de apotheek) werkt ook goed.
Sterkte.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
Ik zou inderdaad niet gaan babyzwemmen maandag Astrid! Niet alleen omdat Jessin dan besmettelijk is voor andere kindjes, maar bedenk dat zwembaden ondanks het chloorwater bacteriehaarden zijn. Je wilt het er niet bij hebben dat de pokjes geïnfecteerd worden.
Plus…chloorwater in open pokjes kan behoorlijk prikken. Ik heb het destijds nagevraagd bij de zwemjuf van onze meisjes. Het ene kind heeft er wel last van en het andere niet maar zij adviseerde ook met betrekking tot dat prikken om pas weer te zwemmen als alle pokjes in elk geval korstjes zijn.
Ik zou het de school voor de zekerheid ook laten weten. Ze zullen er wel makkelijk over doen omdat waterpokken toch altijd in meer of mindere mate in die gebouwen heerst, maar ik vind het voor mijn eigen gevoel altijd fijner als ik het in elk geval doorgegeven en overlegd heb. Hier op de peuterspeelzaal laten ze kindjes gewoon komen, besmettelijk of niet. Het is toch niet te ontwijken, en zeker niet tijdens een epidemie.
Beterschap met de kleine man…en straks met de kleine dame want die zal ook wel besmet gaan worden door haar broertje!
Groetekes, Sje
Beterschap voor je kleine mannetje.
Gelukkig heeft hij er nog niet zoveel last van, hoop dat dat zo blijft!
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya
a me vriendje .heel veel beterschap man .en ga maar lekker in een badje havermoud .
dikke knuffels sterkte
groetjes marielle mama van tanja
tanja is nu
Ahummmmmm helaas, tuurlijk komen er meer bij domme ik. Na ja, wishfull thinking van een mama natuurlijk. Hij is soms een beetje jengelig, maar verder voelt ie zich ( nog ?) goed. Heb hem meteen vanavond in een bad havermout gezet en daarna ingesmeerd met het papje ervan en dat lekker zo laten opdrogen. Net voor het naar bed gaan nog een keertje ingesmeerd ermee, dus ik hoop dat hij er baat bij heeft. Ach we zijn er allemaal zowat groot mee geworden toch…
quote:
Ach we zijn er allemaal zowat groot mee geworden toch........
Inderdaad
Maar vervelend blijft het wel hoor
Stephan had het op de dag dat we naar Lisa en Cas zouden gaan (we logeerden toen samen bij familie van mij)
Stephan had er wel meteen koorts bij, was er ook echt niet lekker van, maar de jeuk is hem meegevallen gelukkig.
Hoop dat het bij Jessin ook niet zo gaat jeuken!
Beterschap!
Bij Lisa en Cas viel het achteraf ook best mee.
Ja je weet dat ze het eens kunnen krijgen maar er dan ook vaak gelijk vanaf zijn voor de rest van hun leven.
quote:
Ja je weet dat ze het eens kunnen krijgen maar er dan ook vaak gelijk vanaf zijn voor de rest van hun leven.
Dat dacht ik dus ook altijd.
Maar bij Stephan in de klas hebben meerdere kindjes het voor een tweede keer gehad.
De juf zei dat dat normaal was en veel vaker voorkwam (??)
Kinderen die onder de 1 jaar de waterpokken hebben gehad of in hele lichte vorm kunnen het nog een keer krijgen. Daarom schreef ik ook vaak, hihi.
Guts, nou hij heeft het flink te pakken. Slapen was een ramp. Eerst in bad met havermout, ging prima en ging ook goed slapen. Rond 23.00u wakker pffffffffff en hij had er nu wel echt last van, eerst Calendula gesmeerd, maar geen verbetering, later weer havermoutpapje en daarna sliep ie weer goed. Koortserig ook nog. Ze zitten heel erg in zijn gezichtje en oortjes, vind het zo zielig. Na ja, dadelijk maar weer een badje, dat vind wel leuk altijd. Hoe lang duurt het eigenlijk dat die blaasjes blijven komen ?
Wat vervelend voor de kleine man!
Die blaasjes kunnen geloof ik de eerste 7 dagen opkomen. Mijn ervaring is dat de eerste 4 dagen (en nachten) het ergst zijn, en daarna hebben ze eigenlijk geen last meer.
Probeer Jessin luchtig te kleden. Niet te koud natuurlijk, maar ook niet te warm. Van warmte gaan die pokjes broeien en dat maakt de jeuk alleen maar erger. Dus desnoods gewoon lekker in zijn rompertje rond laten lopen.
En hoe is het met Evianne? Nog geen pokjes ontdekt bij haar?
Groetekes, Sje
Hoe gaat het met Jessin, heeft hij nog veel jeuk? Hoop dat het snel over gaat.
Groetjes Maaike
" border=0>
Ik lees nu met erg veel interesse…vanmorgen hing bij Manon op de deur van de creche een brief…
Er heerst waterpokken!
Krijgen ze het dan altijd?
En hoe is het nu met Jessin?
Tessie
Gisteren had hij er duidelijk nog last van. Koortserig en jeuk. Hij is 2x in bad geweest met havermout en verder heb ik hem een paar keer ingesmeerd met dat papje ervan en dit werkt meteen steeds, hij wordt dan meteen ook rustiger. Tja als je overal jeuk hebt zou ik ook onrustig worden. Gisteravond paracetamol erin en hij heeft vannacht prima doorgeslapen weer eens, hmmmmm heerlijk. Hij slaapt nu nog dus hoe hij er nu aan toe is weet ik nog niet, maar komt vast wel een update-je van.
Hopelijk gaat het vandaag weer beter met Jessin.
Heb je gewoon havermout in het bad gestrooid?? Je kunt toch ook in een washand doen en ermee wassen?
En insmeren en op laten drogen??? Wanneer haal je dat er dan weer af?
Ik kan me er niet veel bij voorstellen. Komt vast wel als het bij ons zover is.
Groetjes, Mariëlle en Joël