Jessey slaapt door!

Eergisteravond bracht ik Jessey om half 8 naar bed, en ze ging gelijk slapen. Ik had mijn wekker gezet om half 2, want in de eerste week mocht ze maximaal 6 uur slapen van de kraamhulp. dat heeft ze tot nu toe nooit gedaan, die wekker was dan ook altijd voor niks, want hooguit 4, en twee keer 5 uurtjes later werd ze wakker. Nu is er juist eergisteren iets mis gegaan met die wekker, ik had hem wel ingesteld maar niet aangezet, en toen schrok ik om 5 uur wakker van haar gehuild! Had ze dus 9,5 uur geslapen! Ik twijfelde nog even of ik eerder niet door haar gehuil heen was geslapen, maar dat is echt onmogelijk, want de babyfoon ligt op mijn nachtkastje, 40 cm van mijn oor af!
Vannacht heeft ze weer zo goed geslapen, van half 9 tot 5 uur! En daarna kwam ze om half 10 vanochtend weer!
Overdag legde ik haar elke keer in bed, maar dan bleef ze maar huilen, dus was ze uiteindelijk op 2 slaapjes na, de hele dag beneden… Ik baalde daar van, want ik vind dat baby’s in bed horen te liggen! Maar sinds we er achter kwamen dat ze een huiluurtje heeft rond etenstijd en haar dan ook maar gewoon laten huilen ipv te troosten waar ze alleen maar drukker van word, slaapt ze nu sinds 4 dagen ook heel goed overdag! Ze is maximaal 3 kwartier beneden rond fles-tijd, en gaat dan weer lekker in bed slapen! Alleen 's avond ergens tussen 5 en 6 uur begint ze een uur te huilen, en dat laten we nu dus zo!
Wat een verschil met vorige week, echt heerlijk dat ze nu zo tevreden is!

Hoe deze omslag ineens komt begrijp ik alleen niet zo… Het enige wat we anders doen is haar te laten huilen tijdens het huiluurtje (die nu ook steeds korter duurt) en ze is inmiddels weer over op nutrilon standaard ivm harde ontlasting (ook dat is weer helemaal goed, poept nu 1 à 2 keer per dag en gewoon normaal)
Zal dit de echt de reden zijn dat ze opeens zo goed kan slapen?
En nog een vraagje, hoe lang mag ik haar nu laten liggen 's nachts? Aan de ene kant ben ik er voor om haar zelf haar ritme te laten kiezen, dus als ze 9 uur slaapt zal ze dat nodig hebben denk ik, maar ivm bloedsuikerspiegel zit er een max aan toch? Ik weet het niet meer precies van Joey, maar die sliep ook al heel vroeg door, en en na een paar weken zelfs 12 uur per nacht! Weet alleen niet meer precies hoeveel weken hij toen was…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik kan alleen zeggen haleluja, mijn dochter is nu bijna twee en word nog altijd 1 keer wakker snachts, geniet er van zou ik zeggen!

Eerste wat in me op kwam: JAAAAAAAAAAAA!!! Hoera voor Snoekie hihi!!

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi!
Wat heerlijk als ze doorslapen hè!
Mijn dochter sliep met 4 weken al 12 uur achter elkaar (van 19 - 7). Als ze smorgens allert is en in goede doen is 12 uur de maximale tijd tussen 2 voedingen is mij verteld.
Groetjes en geniet ervan!

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 25 Feb 2010 12:16:27

Oooh dan kan die 9 uur dus geen kwaad Ze was gewoon normaal, niks anders dan anders, alleen mega hongerig! Maar das ook wel logisch!
Oh wat heerlijk zeg, ik hoop dat het zo blijft!

Heerlijk Anouk!!!

Het hangt ook af van het gewicht van het kindje, Dylno deed het ook maar mocht het niet omdat hij te licht was.

Liefs Michelle

Ik hoop het van harte voor je!

Jessey weegt nu ongeveer 3850 gram, bij een lengte van 54 cm… heel gemiddeld dus… Ik laat haar gewoon lekker slapen, en zet de wekker voortaan 12 uur na haar vorige fles

Wat heerlijk Anouk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@anouk

Dat gewicht haalde Dylno niet

Liefs Michelle

Wat heerlijk dat ze zolang doorslaapt. Ik vind het persoonlijk op haar leeftijd wel erg lang zonder fles. Tim zat altijd boven gemiddeld met zijn gewicht, maar toch moesten we hem s’avonds nog wakker maken voor een fles. We hebben hem dus altijd om 23.00 uur nog wakker gemaakt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Als ik Jessey om 23.00 uur wakker maak voor de fles, komt ze daarna om de 3 uur…

ja dat had ik ook met Ben, dan ging hij zijn dagritme weer in terwijl het juist de bedoeling was dat hij zou leren een nachtritme te krijgen en langer te slapen. Super hoor dat ze doorslaapt en ik zeg ook altijd als ze goed op gewicht zijn en je merkt dat ze vrolijk zijn, lekker laten slapen!

Hi mama snoekie,

Ik had even een vraag aan jo want ik las in je topic dat jij met het huiluurtje de kleine laat liggen. Ik heb dat met mijn kleine ook dat typische huiluurtje maar troosten hem wel maar hij slaapt nog niet door iedergeval niet zo lang als de jouwe. Maar de vraag is eigenlijk je laat de kleine dus liggen en gaat dus niet even kijken of iets wij wouden dat namelijk gaan proberen nadat we je topic hadden gelezen. ns zoontje is namelijk 5,5 maand.

Groetjes Anne-Marie

Ons dochtertje slaapt pas sinds twee weken door, dit komt omdat ze nu in de nacht in haar eigen bedje slaapt, voorheen in de wieg bij ons in de kamer en iedere keer wakker. Nu ze in haar eiegn kamer slaapt, ruikt ze mijn borsten (voed zelf) niet meer zo lijkt het en als ze in de nacht huilt gaat pa er naartoe en zegt dat ze moet gaan slapen, aai over haar bol en ja hoor, ze slaapt dan heerlijk verder.
20:00 uur in de avond tot ongeveer 7 à 8 uur in de ochtend, heerlijk…

Ze is net 7 mnd.

In de dag slaapt ze ook veel, jeetje wat kunnen babies slapen.

Kitty

@Anne-marie
Ja ik laat haar gewoon uithuilen in bed, want ze huilt op de arm even hard! Ze heeft het blijkbaar nodig om de frustraties en prikkels er uit te huilen, want ze is echt niet te troosten! Ook duurt het huiluurtje veel korter als ik haar dan even alleen laat, want op de arm word ze nog veel onrustiger en huilt ze zich overstuur, waardoor ze daaran ook heel erg gaat snikken…
Het is best moeilijk om haar zo te laten liggen, maar als ik zeker wete dat ze geen vieze luier heeft, geen krampjes, geen honger of pijn, dan weet ik zeker dat ze het nodig heeft even te huilen en dan lukt me dat ook wel… Al blijft het akelig om naar te luisteren hoor! Tja, en even tussendoor kijken doe ik wel hoor, elke 15 minuten, en dat is dan eigenlijk maar 1 keer, want dat huiluurtje is nu een halfuurtje nog. En het fijne ervan is dat ze daarna zo moe is dat ze gaat slapen, en ook heel rustig gaat slapen, want ze heeft dan de prikkels verwerkt!
Hierdoor is ze op de dag ook veel meer gaan slapen in bed, ze is maximaal 3 kwartier beneden rond fles-tijd, wat er weer voor zorgd dat ze minder prikkels te verwerken heeft en dus ook rustig blíjft!
Ik zou het gewoon proberen hoor, het kan geen kwaad dat ze even huilt, zeker niet als je zeker weet dat het een huiluurtje is enniks anders! Ik hoop voor je dat het werkt, succes!

@snoekie

Ok dan weet ik dat. Dank je wel
Bij hem is het dan wel als we hem der uit halen dat hij dan wel even stil is maar dan begint ut weer als je niks met hem doet. En zn huiluuurtje is momenteel echt tot de volgende fles van 19.00 en hij begint om rond 17.30.

borstvoeden.info Tickers

wat knap van Jessey! en dat nu al! mijne slaapt met 13 weken nog steeds niet door…zucht…met doorslapen bedoel je toch tot de volgende voeding, nou de mijne wordt als een wekker elke nacht om 03.00 uur wakker voor zijn speen oefff…
heb van alles geprobeerd en heb me uiteindelijk erbij neergelegd. nu is het afwachten wanneer hij nou wel tot 06.00 uur doorslaapt. verder doet hij het wel goed als je zijn speen geeft slaapt ie wel door tot 05.00 en dan weer tot 06.00 uur maar ik ben er wel kapot moe van voor de rest van de dag. en mijn man die zoekt nu ook vaker de bank op in woonkamer omdat hij de enige is die werkt hahahaha…kan niet wachten tot hij 4 maanden oud wordt nog een maand te gaan en misschien kan hij dan op bambix wel doorslapen

maar goed hoor van Jessey! erg knap van hem! houden zo en dat huiluurtje gaat ongeveer na 8 weken wel over. tenminste bij ons ging het met 10 weken over. idd gewoon laten liggen dan zul je zien dat ze met de dag minder huilen. eerste keer weet ik nog dat ie tot de volgende voeding had gehuild. ik vond het zo zielig maar na de tweede keer merkte ik toch dat hij maar een half uur huilde. zo snel al! ik dacht joeppie het werkt!!! toen nog 10 min. na elke voeding en nu helemaal niet meer dus gewoon blijven proberen dames!