Eergisteravond bracht ik Jessey om half 8 naar bed, en ze ging gelijk slapen. Ik had mijn wekker gezet om half 2, want in de eerste week mocht ze maximaal 6 uur slapen van de kraamhulp. dat heeft ze tot nu toe nooit gedaan, die wekker was dan ook altijd voor niks, want hooguit 4, en twee keer 5 uurtjes later werd ze wakker. Nu is er juist eergisteren iets mis gegaan met die wekker, ik had hem wel ingesteld maar niet aangezet, en toen schrok ik om 5 uur wakker van haar gehuild! Had ze dus 9,5 uur geslapen! Ik twijfelde nog even of ik eerder niet door haar gehuil heen was geslapen, maar dat is echt onmogelijk, want de babyfoon ligt op mijn nachtkastje, 40 cm van mijn oor af!
Vannacht heeft ze weer zo goed geslapen, van half 9 tot 5 uur! En daarna kwam ze om half 10 vanochtend weer!
Overdag legde ik haar elke keer in bed, maar dan bleef ze maar huilen, dus was ze uiteindelijk op 2 slaapjes na, de hele dag beneden… Ik baalde daar van, want ik vind dat baby’s in bed horen te liggen! Maar sinds we er achter kwamen dat ze een huiluurtje heeft rond etenstijd en haar dan ook maar gewoon laten huilen ipv te troosten waar ze alleen maar drukker van word, slaapt ze nu sinds 4 dagen ook heel goed overdag! Ze is maximaal 3 kwartier beneden rond fles-tijd, en gaat dan weer lekker in bed slapen! Alleen 's avond ergens tussen 5 en 6 uur begint ze een uur te huilen, en dat laten we nu dus zo!
Wat een verschil met vorige week, echt heerlijk dat ze nu zo tevreden is!
Hoe deze omslag ineens komt begrijp ik alleen niet zo… Het enige wat we anders doen is haar te laten huilen tijdens het huiluurtje (die nu ook steeds korter duurt) en ze is inmiddels weer over op nutrilon standaard ivm harde ontlasting (ook dat is weer helemaal goed, poept nu 1 à 2 keer per dag en gewoon normaal)
Zal dit de echt de reden zijn dat ze opeens zo goed kan slapen?
En nog een vraagje, hoe lang mag ik haar nu laten liggen 's nachts? Aan de ene kant ben ik er voor om haar zelf haar ritme te laten kiezen, dus als ze 9 uur slaapt zal ze dat nodig hebben denk ik, maar ivm bloedsuikerspiegel zit er een max aan toch? Ik weet het niet meer precies van Joey, maar die sliep ook al heel vroeg door, en en na een paar weken zelfs 12 uur per nacht! Weet alleen niet meer precies hoeveel weken hij toen was…