Jenthe gister is gedoopt?

Na weken van voorbereiding en nog even een vakantie tussendoor is Jenthe gisteren gedoopt.

Het was erg mooi, het was een Jong en Oud viering waar kinderen een grote rol in hebben. Het was dus een vrolijke wat luchtige dienst. De kinderen hadden allemaal iets gemaakt voor Jenthe en ze stonden erbij toen Jenthe gedoopt werd. Ze vond het allemaal prachtig! Keek met grote ogen om zich heen en ze begon te lachen toen ze het water over haar hoofdje kreeg. Het zout viel haar ook erg mee en tijdens het rond dragen door de kerk viel in de armen van de dominee in slaap! Zo heeft ze nog een kwartier op mijn schoot door geslapen.

Ook Luka vond het allemaal erg leuk. Hij wilde graag helpen en riep dat dan ook steeds door de kerk heen, klinkt erg hard door zo’n stille kerk kan ik zeggen!
Iedereen moest erom lachen, en toen bleef hij natuurlijk doorgaan. Hij zei steeds:" Mama ook, papa ook, Luka ook en doni (= dominee) nee!" Kortom, iedereen behalve de dominee moest volgens hem gedoopt worden.

Het was een geslaagde doop!

[img]http://lb3f.lilypie.com/paLep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />
[img]http://lb1f.lilypie.com/jaFDp2.png" width=“400” height=“80”

Gefeliciteerd met de doop van Jenthe. En fijn dat Luka ook een leuke dag heeft gehad.

ik hebje teruggemaild marloes hopelijk komt het over

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Fijn dat het zo’n mooie dienst is geweest en het ook met Luka en Jenthe goed ging.

Groetjes,
Sandra

Van harte gefeliciteerd met de doop van Jenthe!

Mag ik vragen naar welke kerk jullie gaan? Onze kinderen zijn ook gedoopt, maar het zout en ronddragen in de kerk ken ik niet.

Groetjes Natasja

Van harte gefeliciteerd! En heel fijn dat het zo’n mooie dienst was!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

@kringeldingetje: mijn man is protestants, ik ben zelf niet gelovig.
Ik weet niet hoe het in andere kerken gaat, maar hier doen ze dopen met 3 handjes water over het hoofd, zalven met een soort olie en dan een paar korreltjes zout in de mond.

Gefeliciteerd met de doop van Jenthe. Zo te horen hebben jullie 'n mooie dag gehad.

Gr Patries

Ah oké. Met water over het hoofd doen ze hier ook, maar zalven en korreltjes zout dan weer niet. Wat heeft het zout dan voor betekenis?

Groetjes Natasja

@kringeldingetje: Bij de doop wordt een beetje zout op de tong van de dopeling gelegd met de woorden: “Gij zijt het zout der aarde”. Dit wil uitdrukking geven aan de hoop dat het leven van deze mens niet zonder smaak, zouteloos, zal zijn.
Onze dominee maakte ervan dat Jenthe dan meer pit zou krijgen.
Ik heb het even opgezocht en het schijnt dat niet alle kerken dat doen.

Gefeliciteerd met de doop van Jenthe!
Had ze ook een echte doopjurk aan, of hadden jullie iets anders moois uitgezocht?
Jasper is ook gedoopt, voor hem hadden we een mooi pakje uitgezocht, een jurk wilde ik hem niet aan doen maar bij een meisje had ik dat wel gedaan denk ik.
Had je nog een mooi gedicht of speciaal liedje voor de dienst uitgekozen?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@mamavanJasper: we hadden geen traditionele doopjurk, maar we hebben we een mooi champagnekleurige jurk uitgezocht. Voor Luka hadden we ook een pakje, een jurk bij een jongen vond ik ook niet zo leuk.

Ik moet zeggen dat in onze kerk de afgelopen 3 jaar eigenlijk geen kind meer een doopjurk aan heeft…

Gefelicteerd. Grappig van dat zout. Heb al heel wat dopen meegemaakt maar heb daar nog nooit van gehoord. vind het wel mooi.

Groetjes Ramona