Jengelen

Hoi hoi,

Mijn dochter is nu bijna 14 maanden. Hoewel ze harstikke lief is en ik helemaal gek van haar ben zit ik toch met het volgende. De laatste 2 maanden jengelt ze behoorlijk veel en huilt om het geringste wat haar niet zint. Als ze ergens niet gelijk bijkan of we lopen door de tuin zonder de bloempjes aan te raken gaat ze helemaal over d’r toeren! Eerst dacht ik dat het een fase was maar het duurt nu al zo’n 2 maanden…Ligt het aan ons, doen wij iets verkeerd, of snappen we onze dochter niet?? We proberen het jengelen zoveel mogelijk te negeren maar het wordt inmiddels best irritant. Hebben jullie tips of ervaring hierin?? Alles tips zijn welkom!!

Oja, onze meid loopt nog niet, alle vriendinnetjes en vriendjes in haar omgeving wel, (net zo oud of jonger…) . Is ons meisje laat of zijn hun gewoon vroeg?
Aan mijn handen en tussen mijn benen doet ze wel een paar stapjes maar zelf haar tot staand optrekken of zelfs lopen, ho maar!
Wordt soms een beetje onzeker van al die moeders zie zeggen; loopt die van jullie nog niet?? NEEEEE!!! grrrr…

Ik hoop wat van jullie te horen!!

Groetjes S.

Week 59,5 t/m week 64,5 is een heeeeeeeeeeeeele lange sprong.
Koop het oei-ik-groei-boek, dat scheelt een hoop onrust en onzekerheid.

Groetekes, Sje

Door die sprong wil zeggen dat ze in een ontwikkelinng zit… Dus de kleine dame wil ws net als hij vriendjes / vriendinnetjes graag gaan lopen maar het lukt haar niet. Dat is frusterend…

Ook probeert ze jullie grenzen te bereiken en het liefst erover heen te gaan…

Hou vol meid… het is een lange sprong (volgens onze Sje) … maar je ben er al poosje in dus ws is het einde in zicht en dan krijg je je lieve meid weer terug die weet wat ze aan haar papa en mama heeft…

Vooral met die warme dagen … extra pittig

Hoi Cin,

Ik herken dit helemaal, onze dochter is ook 14 maand en doet precies hetzelfde. Ik begin nu denk ik echte karaktertrekken van haar te zien. Is het bij julli ook zo wisselend. Hier soms dagen niets aan de hand en dan opeens veranderd ze in een drama-queen!

Eten is soms ook lastig. Wil niet alles meer eten en gaat ermee smeren. Gelukkig krijgt ze wel steeds wat binnen en is ze gek op kale aardappelen. En nu zijn wij zelf ook best consequent: niet willen eten? pech! maar dan maak ik niets anders voor je klaar!

GRoet Tams

Hoi Tams,

Bij ons gaat het dus ook zo! Gek op kale aardappelen en gebakken vis. Verder zit ze voornamelijk d’r eten in haar haren(!) te smeren… boterham en fruit gaat er goed in maar de groentes…iets wat ze bijv. vorige week heel goed at, lust ze vandaag ineens niet meer!
Wij proberen er ook geen drama van te maken en als ze gaat kliederen en smeren met haar eten dan zetten we haar bordje weg. Dat maakt overigens geen indruk hier…

Vandaag heeft ze een “goede” dag, is vrolijk, speelt goed en jengelt haast niet.
Maar dat kan zomaar ineens omslaan hoor! Het zal inderdaad wel een fase of sprongetje zijn. Valt niet altijd mee maar gelukkig zitten er nog goede dagen tussen, dat maakt het wel makkelijker vol te houden!

Bedankt voor je reactie.

Groetjes S.

Hoi,

Hier is het momenteel ook drama met gaan slapen. Dat kennen we dus helemaal niet van haar. afgelopen weekend mocht ook nog eens haar spreidbroek af, had ze hevige diarree en nu is het dus hommeles. Afgelopen nacht van 2.00 tot 6.00 uur krijsen! Natuurlijk niet bij ons in bed genomen hoewel dat wel moeilijk was. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik op een handdoekje voor haar bedje lag te slapen!! Later moeten we er vast om lachen maar vannacht was het minder prettig.

Nu slaapt ze eindelijk na weer bijna een uur krijsen en gillen. Hopenlijk iets van tijdelijke duur want papa en mama liggen voor pampus op de bank! En dat terwijl het zo’n feestelijke dag is: vanmorgen zijn we in ondertrouw gegaan!

Hopenlijk gaat het slapen vanavond wel goed.
Iemand nog tips?
Groet Tams