Jengelen/ piepen

Hallo allemaal,

Onze kleine grote dame is inmiddels ruim anderhalf en is druk bezig met ontdekken.
Wij vinden dat ze zoveel piepten jengelt vaak op het moment. Ze kan nog niet praten en dus op die manier niet duidelijk maken wat ze wil, met als gevolg dat alles op een soort pieptoon gaat. Als ze een koekje wil staat ze uh uh uh voor de kast.
Ook is het vaak drama als we nee zeggen, best vermoeiend… De ene dag is het heel even maar soms, vandaag bijvoorbeeld, kan ze een vreselijk drama maken om niks. Mijn man was even in de stad met haar en als ze dan mee moet lopen als ze dat niet wil gaat ze rustig keihard liggen gillen op de grond. Hij zei dat hij met een soort sirene door de stad liep, madam in de houdgreep onder zijn arm! (Ik blij dat ik aan het werk was…) Soms lijkt het alsof ze de heledag alleen maar ontevreden piept…

Herkennen jullie dit (en kan iemand me aub vertellen dat het een fase is.)?!
Ben soms bang dat ze ongelukkig is of dat wij het verkeerd aanpakken ofzo… We negeren haar meestal als ze zo driftig wordt maar soms is dat best lastig…

Groetjes

Nee meid jullie doen het goed… het is echt een fase waar volgens mij heel ikkeben in verzeild zit momenteel…

Ik ken je gevoel wel hoor… je denkt echt van oh doe ik het verkeerd… wat is er met mijn meisje/jongen aan de hand… maar het is de peuterpuberfase … van uitproberen uitproberen uitproberen…

Is weer even geleden dat ik jou gezien heb of niet??

Gewijzigd door - mini-boy op 08 Feb 2010 20:52:04

Hoi Madelon,

Wat vervelend zeg!
Praat je dochter nog helemaal niet? Ook geen pappa en mamma zeggen?

Onze dochter van 2 1/2 praatte vaak te snel en dan was het ook vaak uh uh, en dan zeiden we praat maar rustig. Je hebt alle tijd en we kunnen je zo niet verstaan.
Dan ging het beter en vertelde ze wat ze wilde.

Als je naar de stad gaat lijkt het me handiger dat ze in de buggy gaat.
Dan zal ze ook niet piepen.
Wil je dat ze liever gaat lopen in de stad en ze gaat er bij liggen, dan zeg je tegen je dochter: ik ga verder hoor doei.
Wedden dat ze gelijk gaat staan, want dan is ze natuurlijk bang dat je echt weggaat.
Als ze voor de kast staat en wil een koekje en zegt uh uh dan zeg je: zeg het maar? Wat wil je?
Wil ze dan een koekje dan kun je dat natuurlijk als tussendoortje wel geven, maar niet de hele dag door.

Nee zeggen is best moeilijk, hebben wij ook wel eens last van.
Toch ben ik heel consequent, mijn nee is nee.
Zo willen de meiden hier wel eens vlak voor het eten een snoepje. Ik doe het niet want dan is hun eetlust minder en dat wil ik gewoon niet.
Ook als ze speelgoed zien in een folder en dat willen hebben zeg ik: nee, je bent nog niet jarig.

Wordt er hier echt doorgezeurd over iets dan gaan ze de gang op en dan wordt er gehuild.
Dan mogen ze pas terug komen als het huilen over is en dan wil ik geen gezeur meer.

Tja, negeren?
Soms doe ik dat, maar als het echt vervelend wordt dat piepen dan zet ik ze toch echt op de gang.

Zou ik als ik jouw was ook doen.
Want dat piepen en jengelen is echt vreselijk.
Het gebeurd ook wel eens als er visite is. Dat is echt irritant of als je aan het bellen bent.
En als je nu niet optreed heb je straks een vreselijk verwend kind.

Groetjes lisan.

Hey,

Is inderdaad even geleden dat ik geweest ben! Internet lag er een tijdje uit…
Best vermoeiend die peuterpubertijd! Zeker omdat ik al een korter lontje heb vanwege de zwangerschapshormonen… Het lijkt ook wel eens alsof andere kinderen van vrienden zich altijd keurig gedragen. Maar die zie ik ook maar heel af en toe natuurlijk.
Wat ik ook opvallend is dat mevrouwtje zich op het kdv altijd een stuk beter gedraagd. Daar is ze veel geduldiger. Zal ons denk ik wel uitproberen…

Jullie ook vol in depubertijd dus begrijp ik? Toch fijn om te horen altijd, dat je niet de enige bent met die gevoelens!

Groetjes!

Hoi Lisan,

Ze zegt wel woordjes hoor en het gaat best snel met nieuwe woordjes maar heel veel weet ze ook nog niet…
In de buggy wil ze ook meestal niet, drama met erin stoppen. Ik doe het vaak toch en dan houdt ze ook wel op. Lopen vindt ze gewoon veel leuker en vaak gaat dat ook goed. Nu kwam mijn man er midden in de stad achter dat ze een vreselijk eigenwijze bui had…

Weglopen is ze niet gevoelig voor, dan zegt ze dada en zwaait me uit!!! Komt nog wel dat ze daar gevoelig voor raakt.

We hebben net een afkoelplek geintroduceerd. Daar zet ik haar op als ze doorslaat. Ze blijft alleen nog niet zitten… Zet haar dan maar steeds terug todat ze er even op gezeten heeft. Maar hooguit 30 seconden.

Het blijft proberen wat wel en niet werkt!!

Je moet je kindje niet teveel vergelijken met andere hoor… deed ik nl ook heel erg… maar Jurian is dan overal de mindere in

Hij loopt niet … hij praat maar een beetje … hij is ongedurig… speelt niet alleen … En in mijn ogen doen alle andere kindjes dit wel!

Ja die hormonen kunnen ook lekker meedoen hé. Ik heb heel veel last van misselijkheid (bij Jurian ook … maar nu zeker zo erg) dus kan helemaal weinig of niks met de kleine doen… daar voel ik me enorm schuldig over!

Het gaat over echt waar

Ik Dylano begint er in te komen nu, en weet weer gelijk waarom ik er bij madelon ook zo’n hekel aan had aan deze leeftijd.

Ze willen al veel, wat ze nog niet kunnen.
Ze kunnen der eigen nog niet echt uitdrukken dus wij weten vaak niet wat ze bedoelen en ga zo mar door.

Maar ze blijven onze moppies

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoe ver ben je nu mini boy?? Wist ik al dat je zwanger was??? Sorry hoor, heb ook last van zwangerschapsdementie…

Herkenbaar dit!!
Seth heeft dit ook heel erg, met buien.
Hij zegt ook nog bijna niets, dus probeerd alles op een andere manier duidelijk te maken, en dat frustreert hem duidelijk! Ook al weten we 9 van de 10 keer wel wat hij bedoeld.
Als hij in zo’n bui zit probeer ik even met hem te spelen, zodat hij afgeleid wordt en lekker gaat spelen.
Heb ontdekt dat hij heerlijk metde duplo kan spelen. (tip misschien?)
En als hij echt niet uit die bui komt, dan gaan we even naar buiten, in de kinderwagen of zelf lopen.

Maar het blijft pittig en wordt steeds leuker

Liefs, Anne

@mini-boy
Jurian doet vast en zeker even hard zijn best als alle andere kindjes hier
Niets van aantrekken, het komt wel op zijn tijd.
Nu kan je messchien extra lang genieten van zijn baby-tijd?
Of niet?

Liefs
Tanja

Ach ja … soms wil je je kindje groot kijken hé vooral als ze in een sprong zitten … maar net wat je zegt … eigenlijk moet ik genieten van zijn baby tijd

Mamadelon: volgens mij lopen wij gelijk op. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger. En onze kindjes zijn ook even oud… Tenminste Jurian is van Juli 2008. En we verwachten onze 2e spruit Juli 2010!

Ps: als je dochter niet stil zit waarom dan niet in haar kinderstoel oid daar kan ze niet uit komen. Ik heb geleerd dat je je kindje mag straffen naar de leeftijd dus 1,5 minuut voor ons. Omdat als je het té lang doet ze niet weten waarom het is…

Hoi Mini-Boy,

Mijn dochter is van 21 juli 2008 en de nieuwe spruit wordt verwacht op 8 juli 2010!! Ligt heel dicht bij elkaar dus!!
Weten jullie al wat het wordt? Willen jullie het uberhaupt weten? Wij hebben over 2weken echo, spannend… Willen graag weten wat t wordt!

Groetjes

Mamadelon… nee hier blijft het een verrassing toch de laatste perswee … Ik moet volgende week terug naar de huisarts en daarna ook de 20 weken echo afspraak maken… die is toch altijd wel weer even spannend.

Enne als jullie weten wat het wordt … mogen wij het dan ook weten? Of blijft het verder geheim?

Mij maakt het echt niet uit… vind een meisje leuk omdat we al een jongen hebben. Maar een mannen huishouden lijkt me ook wel stoer… Enne financieel gezien gnagna

Als wij het weten mag de rest van de wereld het ook weten! Voor ons zou nog een meid heel veel geld besparen, heb alles roze gekocht… Niet echt slim achteraf! Maar ons maakt het uiteraard ook niks uit, als alles er maar aan zit.

Xx