Afgelopen weekend zijn we ‘even’ naar mijn schoonzus en haar man in Belgie geweest. uurtje heen en uurtje terug. Gezellig! Maar de rit ernaar toe niet! E, nu bijna 15 maandjes oud, zet t tijdens de rit op een jengelen, huilen etc. Weet gewoon niet meer hoe ermee om te gaan. Het was nog geen bedtijd voor haar! Op de terugweg sliep ze overigens wel (dat hadden we ook gehoopt…).
Ik had haar al haar knuffel gegeven, een boekje etc. Maar alles wat ze kreeg gooide ze op de grond met t ‘verzoek’ of mama die maar even wou oprapen en weer geven. Kan zij t weer op de grond gooien. Na 3 keer is t voor mij over en raap ik het niet op. heb al wel eerder gezegd dat ze t vast moet houden want mama blijft niet aangeven… Dat helpt niet. Krijgt ze haar zin niet ist helemaal huilen/jengelen.
Geen leuke rit zo! Mijn man zei al ‘als ik nu een snelheidsboete heb … sorry! zo lastig rijden met dat jengelen op de achterbank!’
Maar… nu gaan we komend weekend naar mijn ouders. 200 km rijden! Oef… we hopen eigenlijk wel dat ze op de heen en terugrit een uurtje slaapt… anders wordt t wel heel ongezellig.
Maar wat geven jullie je kindjes van deze leeftijd te doen op de achterbank?? Of jengelen die ook zo?
we hebben al eens aan wagenziekte gedacht aangezien ze in april tot 3 keer toe overgegeven heeft. Maar toen kreeg ze ook tandjes door (4, boven). En daarna ist niet meer voorgekomen… zou ze zich toch niet lekker voelen?
Wat opvalt is dat ze jengelt/huilt als we rijden, maar zodra we voor een verkeerslicht staan is ze meestal weer stil.
Ben benieuwd hoe jullie dat in de auto doen!