Jengelen/huilen bij autorijden

Afgelopen weekend zijn we ‘even’ naar mijn schoonzus en haar man in Belgie geweest. uurtje heen en uurtje terug. Gezellig! Maar de rit ernaar toe niet! E, nu bijna 15 maandjes oud, zet t tijdens de rit op een jengelen, huilen etc. Weet gewoon niet meer hoe ermee om te gaan. Het was nog geen bedtijd voor haar! Op de terugweg sliep ze overigens wel (dat hadden we ook gehoopt…).
Ik had haar al haar knuffel gegeven, een boekje etc. Maar alles wat ze kreeg gooide ze op de grond met t ‘verzoek’ of mama die maar even wou oprapen en weer geven. Kan zij t weer op de grond gooien. Na 3 keer is t voor mij over en raap ik het niet op. heb al wel eerder gezegd dat ze t vast moet houden want mama blijft niet aangeven… Dat helpt niet. Krijgt ze haar zin niet ist helemaal huilen/jengelen.
Geen leuke rit zo! Mijn man zei al ‘als ik nu een snelheidsboete heb … sorry! zo lastig rijden met dat jengelen op de achterbank!’

Maar… nu gaan we komend weekend naar mijn ouders. 200 km rijden! Oef… we hopen eigenlijk wel dat ze op de heen en terugrit een uurtje slaapt… anders wordt t wel heel ongezellig.

Maar wat geven jullie je kindjes van deze leeftijd te doen op de achterbank?? Of jengelen die ook zo?
we hebben al eens aan wagenziekte gedacht aangezien ze in april tot 3 keer toe overgegeven heeft. Maar toen kreeg ze ook tandjes door (4, boven). En daarna ist niet meer voorgekomen… zou ze zich toch niet lekker voelen?
Wat opvalt is dat ze jengelt/huilt als we rijden, maar zodra we voor een verkeerslicht staan is ze meestal weer stil.

Ben benieuwd hoe jullie dat in de auto doen!

Ook de onze heeft dit gehad en gooide overal mee. Eén keer oprapen en daarna was het ‘pech’ en krijste hij maar even. Na een paar autoritten was het over… Dus wat betreft dat gooien is het even doorbijten en volhouden

Bij een langere rit vertrokken we rond slaaptijd zodat hij de heenreis in ieder geval rustig was en uitgerust bij familie aankwam. Terug ging dan geregeld een van ons naast hem zitten om samen te spelen, liedjes te zingen, boekjes te lezen enzo. Thuis kon hij zich nog geen uur zelf vermaken dus in de auto al helemaal niet En nu? Nu hebben wij een super meerijder! Heerlijk en gezellig (hij is 3).

Ha dank je voor je reactie. ja zaterdag gaan we ook rond slaaptijd vertrekken, zodat ze op heenreis ook even slaapt. En terug ook. Gelukkig slaapt ze nu nl nog 2 keer op een dag.
Ernaast zitten… leuk idee, maar geen optie! Er staat een maxi cosi naast haar met de jongste dochter. En aangezien op de voorstoel de airbag niet uitkan, mag de jongste niet voorin. Voor mij geen plek achterin dus!
Ik hoop inderdaad maar dat 't gooi-spelletje snel over is.
Zat ook al te denken dat t ermee te maken zou hebben dat ze zich thuis ook moeilijk zelf vermaakt… maar wandelen en rondkijken vind ze weer fantastisch!

Plak stickers voor op de ramen misschien?

Liefs Michelle

Wij wonen in Overijssel en moeten regelmatig met onze zoon naar Rotterdam voor controle. Ik zit ook altijd voorin met een grote tas met speelgoed. In het begin gaat het nog redelijk, dan “praat” hij nog wat. Maar na een klein half uurtje begint hij zich inderdaad ook te vervelen. Dus om de 5 of 10 min een ander speeltje, waarna de achterbank bezaaid ligt. Bij ons werkt een cd met kinderliedjes heel goed. Hij wordt er rustig van en valt uiteindelijk vaak voor een half uurtje in slaap.

De plakstickers zijn ook een idee. Of speeltjes aan van die plastic ringen maken (ben de officiële naam even kwijt) en dan aan de bestuurdersstoel, zodat ze niet op de grond kunnen vallen. Een soort tros van verschillende speeltjes zeg maar.
Succes ermee!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Kan het zijn dat ze last heeft van haar oortjes?

Ik heb een tijdje geleden ook hier een topic over geplaatst dat mijn dochter altijd huilde in de auto, en toen op dat moment was het echt heel erg…
Achteraf is het waarschijnlijk oorontsteking geweest, nu is het in ieder geval weer veel minder.

In de auto kunnen ze extra druk op de oortjes voelen, en als er al een (lichte) oorontsteking zit kan dat heel vervelend zijn voor haar.

Misschien helpt het om haar wat te eten en/of drinken te geven!
Mijn dochter vind autorijden nog steeds niet leuk (als de rit langer dan 10 minuten duurt is het zeker huilen), maar als ze maar kan drinken gaat het wel.

last van oortjes? tja hebben wij ook aan gedacht… mijn schoonzus kaartte al aan ‘vocht achter oortjes’. Maar hoe weet je dat??? Hoe weet je of met de oortjes iets niet goed is? Daarvoor voor ‘niks’ naar een huisarts gaan? (die vent vind ons al ‘zeurderige’ ouders hebben wij t idee…)
verder jengelt ze altijd al… dus het is niet van ‘nu’ zegmaar…

@mooiezoon; leuk idee met speeltjes aan bestuurdersstoel! Nu nog ff weten waar ik dat kan vinden… tas met speelgoed heb ik al aan mijn voeten staan inderdaad (boekjes, knuffels etc). Muziekcd hebben we nog niet geprobeerd. Er is er thuis een die ze erg leuk vind, neem die zaterdag maar eens mee, kijken of t helpt!
en anders dus… uitzitten tot ze ouder is (oef…)

Tja… kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt om naar de HA te gaan.
Heeft ook weinig zin trouwens als ze geen koorts heeft, doen ze toch niks aan.

Ik moest toevallig met de oudste toen naar de KNO arts voor controle en heb gevraagd of ie meteen even bij mijn dochter wilde kijken.
Was toen nog heel lichtjes rood… dus waarschijnlijk lichte oorontsteking geweest, en idd wat veel vocht.
Als ze nou echt heel veel last ervan zou hebben zou ze ook buisjes moeten. Maar ze heeft t alleen met autorijden. En met wat drinken is het voor nu in ieder geval opgelost.

Dus voorlopig gaan we daar ook verder niet achteraan.

Heeft ze een speentje? Misschien dat dat ook nog helpt, gewoon standaard in de auto een speentje geven.

Of (iets wat wij trouwens zelf niet hebben omdat we het wat ‘overdreven’ vinden, maar wij zijn blijkbaar wat ouderwets haha) een portable dvd spelertje zodat ze haar favo dvdtje kan kijken…

Wat balen dat die airbag niet uit kan! Kun je je niet tussen die twee stoelen wurmen???

ik heb laatst bij iemand een heel leuk ding voor aan de voorstoel gezien. Een soort zak met een stuur eraan en allemaal knopjes en toeters. Heel leuk. Alleen was deze uit Polen, dus geen idee waar je zoiets kunt kopen. Misschien weet iemand het hier!?

22-12-2009 colin geboren

Muziek? Leuke kinderliedjes misschien, dat doet het hier goed, laatste keer heb ik met J alleen bijna 60 km gereden (ongeveer 1,5 uur door de bergen) me muziek en vreselijke kinderliedjes is het toen prima gegaan.

@Suzsje: ja een speentje hebben wij ook aan gedacht. Zelfs al geprobeerd. Maar die wil ze niet meer in de auto. Alleen in bed nog, ergens anders wordt ie geweigerd (en op zich is dat heel goed).
Eten heb ik ook al eens geprobeerd, maar dan kijkt ze je aan van 'wat moet ik hiermee??" En daarbij wil mijn man eigenlijk niet dat er in de auto gegeten wordt.

@freubeltje: ja ik weet dat er dvd spelers zijn voor op de voorstoel… maar ook daar willen wij niet aan beginnen. Hadden wij vroeger als kind immers ook niet… t zou wel goed helpen! Vooral als ik teigetje en Winnie de Pooh op zou zetten. Is ze dolop!

@mamavanColin: klinkt goed! Ben benieuwd! Kunnen die kleintjes daar eigenlijk wel bij dan, want ze zitten nu wel helemaal vastgesnoerd in die stoelen. Ben erg benieuwd!!

@malawimama: zie nu je reactie was net zelf aan t typen: ja muziek lijkt me ook een goede. Dat ga ik zeker uitproberen!

@Domino: ik bedoelde de Playgro Loopy Links waar je ze mee kan vastmaken.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers