Je zult maar in die situatie zitten

Ik las vandaag dit berichtje op het internet:

Belgische vader schudt baby dood na mishandeling
BRUSSEL - Een 36-jarige Belg is gearresteerd nadat hij zijn dertien maanden oude baby zo hardhandig door elkaar zou hebben geschud, dat het jongetje is overleden. Dat meldde de krant Het Laatste Nieuws dinsdag.
Het kind is vorige week donderdag al overleden. Zijn vader had de hulpdiensten gebeld, omdat zijn zoon van de trap zou zijn gevallen. De doktoren ontdekten bij onderzoek echter sporen van zware mishandeling.

Het kind had onder andere brandwonden van sigaretten op zijn gezicht en handen. Ook de 29-jarige moeder van het kind is opgepakt, omdat zij haar zoon onvoldoende hulp zou hebben geboden.

Je zult maar in die situatie zitten! Je moet er niet aan denken! Toen wij Anna nog niet hadden, las je zulke berichtjes even vluchtig door en dan weer verder, maar nu ikzelf een kind heb, gaat het je toch aan het hart. Die arme jongen!!! Echt verschrikkelijk! Dat je dat je eigen kind kan aan doen! Niet te geloven! Misschien zijn het nog de hormonen die door mijn lijf gieren, maar als ik dit lees ben ik toch echt van slag!

Effin, ik moest dit even kwijt!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik vond dit soort berichten altijd al tragisch, maar sinds ik moeder ben, kan ik ze niet meer lezen zonder dat mijn hart breekt.

Dat breken van je hart raak je nooit meer kwijt. Dus het staat los van je hormonen want onze meiden zijn inmiddels al 3 en 4, dus ik ben geen hormonenbommetje meer. Het is gewoon je moedergevoel wat meespeelt. Je moet er niet aan denken dat er zoiets met je eigen kindje gebeurt.

Arm knulletje. Had dat kindje maar hier in ons warme nest neergezet. Had-ie nog 2 leuke grote zussen gehad ook.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Feb 2008 17:11:29

Ik vind het sowieso bizar dat mensen dit hun kind aan (laten) doen. Dan heb je toch echt een kronkel in je bol. Het is je eigen vlees en bloed!
Zoiets kostbaars doe je toch geen pijn?

Als je er niet voor wilt/kunt zorgen, er zijn genoeg mensen die dat met alle liefde willen doen…

Ik kan er nog steeds niet over uit, dat dit kan in de wereld waarin wij leven! Een normaal, gezond en weldenkend mens is dit niet te bevatten. Dat je dit kan (laten) doen, want mams wist er denk ik ook vanaf. Die brandwonden zie je toch!

En dan de omgeving, waarom hebben die niet ingegrepen! Te zot voor woorden!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

krijg er kippenvel van… getver… echt afschuwelijk. Door mijn hormonen barst ik wel eerder in tranen uit, en door dit soort berichtjes voel ik het zo opkomen! Inderdaad, had het ventje maar bij ons geweest! Ik moet er niet aan denken dat er iets met onze knulletjes gebeurt.

brrr…krijg er kippenvel van…bah!

pfffff geen woorden voor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin