Je zou zeggen nooit weer!


#1

laat ik het zo zeggen had nooit gedacht dta ik op de operatiekamer zou belanden


het begon op de avond van 1 april(nee is geen grapje).

ik zat de avond voor de tv en ik voelde me niet zo lekker.

ik zei tegen mijn man ik ga maar vroeg naar bed het zal wel niets zijn ik moest tenslotte nog 10 dagen tot de uitgerekende datum.

dus we liggen op bed en tegen een uur of 1 snachts word ik wakker met buikpijn en krampen.

ik zeg tegen mijn man volgens mij zijn dit weeen ik had geen idee want het was mijn eerste kind dus dan weet je niet hoe het voelt.

maar aangezien ik wel eens buikpijn had maar nog nooit dit soort ben ik er maar van uitgegaan dat het weeen waren.

ik heb mijn man lekker laten slapen en heb het bad vol laten lopen en ben er in gaan zitten.

maar op de een of andere manier kon ik het daar ook niet vinden.

ik ben maar naar beneden gegaan en een bakje thee gezet midden in de nacht!!.

halverwege het kopje thee kon ik niet lekker meer zitten en ben ik maar gaan afwassen want dat stond er nog aangezien ik de avond ervoor er geen zin in had  omdat ik niet lekker was.

de weeen kwamen al heel snel om de 5 minuten en toen heb ik om half 4 de verloskundige gebeld en die zei kom deze kant maar op.

ik heb mijn man gewekt en me aangekleed mijn tas stond al klaar.

we zijn in de zuto gestapt en naar het ziekenhuis gegaan.

daar eenmaal aangekomen kwam ik aan de ctg te liggen en waren de weeen weg!!

ik vroeg of ik weer naar huis mocht maar dat mocht niet omdat ik toch al 3 cm ontsluiting had.

het is toen een tijdje rustig geweest en heb wat gewandeld in de gangen van het ziekenhuis.

overal hoorde ik babygehuil en tranen van  een vader die uit stond te huilen op de gang van blijdschap natuurlijk want hij wist mij te vertellen dat ie net een gezonde dochter had gekregen .

dus ik feliciteerde hem en ging weer naar mijn kamer

iuk kwam nogmaals te liggen aan de ctg en er waren weer licht weeen op komst.

een paar minuten later zat ik er midden in .

ik kon er niet meer tegen puffen op een gegeven moment zei de verloskundige aan de hand van de snelheid van de weeen denk ik dat je kindje zo geboren kan worden.

dus verd ik naar de verloskamer gebracht waar ze alles in gereedheid brachten voor de komst van ons kind.

de verloskundige ging even voelen naar de ontsluiting en zei direct dat kan niet.

je hebt snel achter elkaar weeen maar maar 7 cm ontsluiting !! ik zag het niet meer zitten ik had wel persweeen en had het gevoel alsof het hoofdje er al uit moest!!

de gyneacoloog werd er bij gehaald en er werd besloten een keizersnede te doen.

ik vond toen alles al best als het er maar uit was.

ik werd voorbereid op de operatie en werd naar de ok gebracht,waar er al iemand klaar stond met de ruggeprik.

1 keer geprikt mis !!

2 keer geprikt mis!!

3 keer geprikt MIS!!

de gyneacoloog zei nou is het mooi geweest we gaan je onder narcose brengen.

ik ben nog nooit zo opgelucht geweest.

wanaf daar is het voor mij 1 groot zwart gat waar ik niets meer van weet.

mijn man was bij de operatie en heeft fotos gemaakt aan de hand daarvan kon ik later zien wat er met me gebeurd was!!

ik werd wakker met een slang uit mijn buik een enge gedachte dat was het eerste wat ik zag

maar toen ik naast me keek lag er een heel klein popje (baukje) naast me in een couveuse om haar lekker warm te houden.

ik was alle alende op dat moment al weer vergeten!!.

heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen maar het was alle moeite waard.

we hebben mijn dochtertje naar mijn moeder vernoemd die 2 jaar voor haar geboorte op 47 jarige leeftijd aan een hersenbloeding is overleden.

 

 

 

 

 


#2

hey hey dat is leuk te lezen ik begon ook op 1 april en mijn dochter is ook 2 april geboren  alleen in 2007 haha groetjes carola


#3

Hoi Hoi

Ik herken me wel heel erg in jouw bevalling! Alleen had ik 15 uur lang constante pijnlijke weeen en kreeg al eerder op de dag een ruggeprik! 1e mis, 2e gelukkig raak! Zelfs door de ruggeprik was het niet om te houden en had ik na 15 uur nog maar 6,5 cm ontsluiting doordat mijn dochter niet ver genoeg was ingedaald! Dus werd ik ook naar de ok gereden voor een keizersnede! Daar nog een ruggenprik! Pfffff dat was dus te veel. Ik kreeg bijna geen lucht meer en dacht dat ik er tussenuit ging. Maar gelukkig na een hele tijd later had ik mijn meisje en kreeg ik ook weer lucht!

Groetjes