Je zou ze toch

Wat een berichtje lees ik nu weer op de site van De Telegraaf. Verschrikkelijk!! Zowel de moeder als de vader mogen van mij part… (vul zelf mar in). En de straffen!! Veel te laag! En wat een smoesjes van de moeder! Walgelijk!

Vader weer verdacht van aftuigen zoontje

Fred Soeteman
ZUTPHEN - Niels was nog geen anderhalf jaar toen hij bont en blauw was over zijn hele lichaampje. Een dubbele armbreuk, een enorm gezwollen en gebroken neusje, een kapot verhemelte en een grote paarsblauwe plek onder kin en kaak: “Gewoon heel verdrietig om te zien”, zei gisteren de Zutphense rechtbankpresident mevr. mr. M. Roessingh over de foto’s van de hummel.

Vader Gert B. (39), twee jaar geleden vrijgesproken toen hij werd beschuldigd van het mishandelen van Niels’ tweelingbroertje Leon, zegt ook nu niets te weten van gewelddadigheid, maar ook dat hij het zich niet herinnert.

Samen met zijn eveneens verdachte echtgenote Janita (39) presenteerde hij politie en rechtbank allerlei net zo onschuldige als onwaarschijnlijke verklaringen voor de verwondingen van zijn zoontje: de plek onder Niels’ kin kon zijn ontstaan toen hij in het babybadje onderuit was gegleden. “Het was een reflex”, zei hij in zijn uitleg waarom hij het jochie toen met een greep onder de kin omhoog had getrokken. “Je kunt zo’n kind toch niet laten verdrinken? Ik heb gewoon gedaan wat ik moest doen.”

En de dwarse breuken in beide botten van Niels’ onderarm? Dat moet gebeurd zijn, meende moeder Janita, toen hij bij het kruipen was uitgegleden. Die grote blauwe plek op het ruggetje? Misschien van het “rare randje in de buggy”, dacht moeder. Het gezwollen gezichtje met de beide ogen blauw? Dat kon best gekomen zijn door het menthol-verkoudheidszalfje.
Boksersneus

Rechter mevr. Roessingh: “Daar krijg je toch geen dichtgeslagen ogen en een boksersneus van?”

Ook het als oorzaak geopperde gestoei met broertje Leon leek de rechter vergezocht: “We hebben het over jongetjes van anderhalf. Niet over beroepsboksers.”

Officier van justitie mr. J. Buttinger eiste tegen vader voor zware mishandeling een gevangenisstraf van 2,5 jaar. Moeder Janita, die zich onvoorwaardelijk loyaal aan haar man betoont, oordeelde hij medeschuldig omdat ze nooit heeft ingegrepen. Tegen haar was de eis 1,5 jaar cel.

De tweelingbroertjes zijn inmiddels voor de tweede keer in een pleeggezin geplaatst en keren als het aan Jeugdzorg ligt niet bij vader en moeder terug. “Een pak van mijn hart”, zei de officier.

Hij voelt dan ook niets voor het voorstel van een psycholoog het viertal opnieuw een langdurig training te laten volgen in de gezinspsychiatrische kliniek, waar men ook al zes weken onder voortdurend toezicht had ‘geoefend’ voorafgaand aan de hereniging thuis in Apeldoorn, waar Jeugdzorg de situatie eveneens in het oog hield en waar regelmatig medische controles waren voorgeschreven.
Janita sprak van ‘ongeloof en frustratie’, “dat mij dit overkomt”. En een paar maal zei ze: “Ik weet dat ik een goede moeder ben.”

Een psycholoog heeft gerapporteerd dat het voorstelbaar is dat Gert B. bij oplopende spanning niet meer goed weet wat hij doet, en dat hij zich daarna zijn “destructieve gedrag” inderdaad niet herinnert.

Uitspraak: 9 juni

Ik heb het gelezen, Tranen lopen bijna over je wangen. Dat zulke monsters ouders zijn en mogen worden. Ik hoop dat ze een goed pleeggezin krijgen waar ze gelukkig worden.

Groetjes,

Michèle

img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png[/img]

versc hrikkelijk zeg, snap niet dat ze nog gaan proberen om die mensen te helpen die kinderennooit meer terugplaatsen

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Zijn ze ook niet van plan Tweetyx. Jeugdzorg heeft al gezegd dat ze niet meer terug mogen en dat het voorstel van het OM ook niet door gaat als het aan hun ligt. De rechter was er geloof ik ook op tegen. Laat ze maar geadoppteerd worden door mensen die wel heel graag een kindje willen.

Groetjes,

Michèle

Dwars door je hart gaan zulke berichten! Kom maar hier wonen knulletjes, hier is een warm nest voor jullie met een hele hoop liefde en 2 schattige zusjes!

Als je ongewenst kinderloos bent moet je jarenlang door de mangel voordat je mogelijk een kindje mag adopteren en ondertussen lopen er zieke geesten rond die de titel vader of moeder nooit hadden mogen krijgen. Zo oneerlijk.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 May 2009 13:31:30

Vreseeeeeeeeeeeeeeeeelijk gewoon. Ik had het al gelezen. Had vorige week ook over het peuterje Peter gelezen in engeland. Dit door de vriend van zijn moeder zo vreselijk was mishandeld dat hij half verlamd was en een paar vingertoppen nagels miste! En toen dood ging omdat die LL hem zo hard in zijn nek had geslagen dat hij niet meer kon ademen. Nou echt ik ben christelijk en vergeven dat is heel belangrijk, maar als ik die kerel tegen kom ohhhhhhhhh ^%&$#@&^% dan zal ik dat met hem doen.

Ik heb toen een paar dagen met een knoop in mijn maag gelopen en elke keer als ik larissa kuste en knuffelde in me zelf gezegd dit is ook voor jou lieve peter…

Ik ga deze berichten zoveel mogelijk vermijden, kan er echt heeeeeeeel slecht tegen. Moge God het ze vergeven en de kindjes die zijn in de hemel bij onze lieve here Jezus aan het spelen !

Our littel angel is Larissa

dan heb ik het verkeerd gelezen

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Dat dacht ik ook Sje … breng ze maar hier… er is vast nog wel ergens een warm hart te vinden… Oh wat erg… wat gemeen… wat zullen die kindjes meegemaakt hebben… tranen staan in mijn ogen. Wat waren ze hulpeloos… en dan te bedenken dat er zo nog heel veel meer kindjes op de wereld zijn…

Geeft niet Tweetyx, ik moest het ook twee keer lezen. Hopelijk komen ze nu wel goed terecht, en krijgen ze het fijn.

Groetjes,

Michèle

ik hoop echt voor die twee knulletjes dat ze in een liefdevol gezin terecht komen.
echt om kotsmisselijk van te worden zulke verhalen.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

straf veel te laag het enige waar je hier een hoge straf voor krijgt is als je aan fraude ofzo doet te belachelijk voor woorden. Maar 1 geluk we kunnen nu nog hopen dat de jongetjes een fijn nest krijgen, en de meeste gevangene mogen zulke mensen niet die de hand aan kinderen slaan dus mag hopen dat ze daar in de hel leven.

Vandaag ook weer meisje van 7 ontvoerd, zal je kind maar wezen vreselijk zulke berichten

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Oh mensen die kinderen wat doen hebben geen leven in de bajes. Die zitten niet voor niks op aparte afdelingen. Wat ze toen met die moeder van Rowena gedaan hebben zie ik bij hun ook wel zitten, Zij is gedwongen gesteriliseerd. Het schijnt uitzonderlijk te zijn dat de rechter zo’n straf oplegt, maar bij haar vind ie dat ie niet anders kon.

Groetjes,

Michèle

Moesten ze altijd doen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Echt tranen in mijn ogen en kippenvel overal. Niet te geloven dat je dit je eigen kindje kan aan doen, zo hulpeloos en onschuldig. Echt verschrikkelijk dat je zoiets doet, kan daar echt niet bij. Hoop echt voor deze kindjes dat ze in een liefdevol gezin teruggeplaatst worden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Alles is beter dan terug naar de ouders!

Wat een drama. allemaal zoveel nare berichten de laatste tijd! Deze, de ontvoering het drama in Zwijndrecht… Houdt het ooit op!! Nee, denk het niet. Dan maar zelf ervoor zorgen dat onze kinderen goed en liefdevol worden opgevoed!

Nee Judith het stopt nooit en 20 jaar terug was dit ook alleen zat de media er minder op. Ik weet niet wat erger is.

Groetjes,

Michèle

Vreselijk! Ik krijg er echt kippenvel van. Wat een %&%$#Ouders!

Chantal