Je zal het maar zijn .. BNN

Hebben jullie gisteravond dat jonge meisje gezien die koopverslaafd was/is? Mijn hemel … 30.000 euro schuld en toch ging ze elke keer weer kopen, was de verleiding te groot. Keer op keer. Ze had het niet nodig maar toch de heb. Schoenen met hakken waar ze niet op kon lopen, kopen!! Vanwege de afprijzing ??? Eigenlijk een heel zielig meisje, met pruik op, vond haar ook erg on-echt. Wat me bij blijft is haar glimlach als ze weer iets had gescoord in een dure kledingwinkel in de P.C. Hoofdstraat.

Ze had een map met rekeningen en allerlei gekleurde memo blaadjes bovenop geplakt, ze scheen dit leuk te vinden terwijl het incasso-bureaus betrof, deurwaarders etc. De inhoud was diep triest?

Gelukkig heb ik alleen een chocolade nootjes verslaving die ik kan beperken tot 1x per week

Ja, heb het gezien. Vond het dieptriest. Ik had ook het idee dat ze totaal geen netwerk heeft: familie of vrienden die over de vloer komen die gaan toch op een gegeven moment iets door moeten krijgen? Ik dacht ook meteen: welke leegte probeert zij op te vullen door alsmaar dingen te kopen? Hoop dat het programma mensen met dergelijke problemen wijst op de noodzaak van hulp, want het duurt niet lang meer of dit meisje staat op straat. Er komt dan nooit iets terecht van d’r, wat heeft ze nu helemaal opgebouwd? Heel sneu.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb het niet gezien, maar als ik het zo lees is dat idd heel triest. Je zou toch denken dat haar ouders wel iets door moeten hebben. Ik hoop net als Mriek dat zo iemand naar aanleiding van de uitzendig wel hulp gaat krijgen.

Groetjes,
Sandra

Misschien heeft ze geen ouders of is het contact dusdanig verstoord. Deze vrouw leek me ook wel in staat om de boel zo te manipuleren dat niemand het door zou hebben. Dat is erg als je zo moet leven en niet meer anders kunt, hoop ook dat ze hulp krijgt/zoekt.